Gość Anonymous Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 WItam. Mam pytanko, czy mozna podczas jazdy manewrować drążkiem zmiany biegów w automacie, np z D na 3, 2, 1 i odwrotnie, lub podczas jazdy z D "wrzucić" luz N. Nigdzie tego nie mogę znaleźć, więc może któryś z Was ma jakieś doświadczenia, bo próbować raczej nie chcę bez Waszych porad.... Pozdro. Mironek -Opel Sintra 3.0 V6.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4003-30-v6-automat/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowy72 Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Witam , JA mam manual , ale z tego co słyszałem to tylko na postoju zmieniasz biegi np; D na P . Ręcznie to podczas awarii ( chyba ) . Jeżeli się mylę proszę mnie poprawić . Pozdro.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4003-30-v6-automat/#findComment-321953 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 mironek, Przenigdy w czasie jazdy nie wrzucaj na N gdyż wtedy spadania ciśnienie oleju i łatwo zatrzeć skrzynie....co do 123 i D to możesz "mieszać"ale myślę że im mniej się "miesza" tym lepiej dla skrzyni.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4003-30-v6-automat/#findComment-321919 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 mialem kiedys omege w automacie z tego co wiem wrzucanie na N w czasie jazdy jest nie wskazane ale na 2,1 przelaczalem i skrzynia zyje oczywiscie trzeba troche zredukowac predkosc ale tak jak mowie , ja tak robilem i wszystko bylo ok P tez tylko wtedy jak sie juz stoi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4003-30-v6-automat/#findComment-321918 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2007 panowie, wygląda to tak: w automacie można przełączyć z D na N podczas jazdy, wiem bo miałem 2 opelki na automatach, oczywiście to nie jest wskazane, natomiast w razie potrzeby (w sumie nie wiem jakiej ale może ktoś jakąś wymyśli) można. Powiedziane jest, że N służy do cholowania samochodu (ale nie powinno robić się tego na zgaszonym silniku bo nie ma ciśnienia oleju w skrzyni, raz byłem zmuszony być holowanym i nic się nie stało,ale jechaliśmy bardzo wolno). Wniosek nie przerzucać z D na N bo ASB jest tak skonstruowana (na wielosprzęgłach), sama sobie ustawia półsprzęgła w przypadku hamowania i zatrzymywania samochodu. Ważna informacja: jeżeli gdzieś ktoś powie, że jak się stanie na światłach to lepiej wyrzucić na "luz" czyli N bo skrzynia się nie męczy to nic bardziej mylnego. Przy przełączniu z N na D i z D na N zmienia się ciśnienie w skrzyni i poza tym działa to niekorzystnie na most (po pewnym czasie zrobią się luzy na moście). ASB jest jak sama nazwa AUTOMATYCZNA więc jak się chce jeżdzić to na D, jak się staje na postoju to P, a N używać np.: do przepchnięcia samochodu. Sprawa druga czyli przełączania podczas jazdy z D na 2 i 1. Możliwe to jest bo robiłemto kilka razy ale trzeba z wyczuciem i nie przy wysokich prędkościach. 1 i 2 służą do cholowania lub podjazdów pod bardzo strome wzniesienia. Już tłumaczę. jeżeli chcesz, żeby skrzynia nie wpinała czwartego biegu to zapinasz mu 3 i wtedy ona sobie przełącza pomiędzy 1-3. Jak wybierzesz 2 to skrzynia śmiga tylko na jedynce i dwójce-jednym słowem nie przesila za bardzo skrzyni na wyższych biegach. A co się stanie jak podczas jazdy przełączysz z D na 3? po prostu skrzynia zmieni ci (jeżeli jedziesz na 4 biegu) na trzeci bieg, a jak jedziesz na 3 biegu na D i zmienisz na 3 to nic się nie stanie tylko nie wepnie przy większej prędkości czwartego biegu tylko będzie operował 1-3. A jak będzie jechał na jedynce czy dwójce a ty przełączysz z D na 3 to znowu nic się nie stanie tylko będzie operował 1-3. Jak zmienisz na z D na 2 to analogicznie. Generalnie nie polecam bo nie ma po co z tego korzystać. Jeżeli jest potrzeba to dokonywać wyboru przed ruszeniem. A Aha jak już się jedzie na wybranym na skrzyni zamiast D 1,2 lub 3 to można bez wciskania manetki do zmiany przełożenia przesunąć lewarek w stronę D, bo nic się nie dzieje złego dla skrzyni, poprostu odblokowujesz możliwość jazdy na wyższych biegach. I na koniec: po to masz przycisk S na skrzyni i dodatkowy przycisk pod pedałem gazu (chyba to jest we wszystkich ASB) żeby komputer podejmował decyzję przy redukji czy nie wpłynie to negatywnie na skrzynię czy nie i zostaw to komputerowi ASB. UFFFF chyba troszkę się rozpisałem ale jeździło się 5 lat oplowskimi automatami. jak masz jakieś pytania to wal śmiało.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4003-30-v6-automat/#findComment-321700 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2007 chyba juz wszystko jasne. Tylko fakt holowania na zgaszonym silniku w MV6 trochę mnie denerwuje, gdyż nikt tego nie poleca, a pewnie będę miał kieyś taki dylemat. Dzięki za fachowe rady. Pozdrawiam. Mirek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4003-30-v6-automat/#findComment-321616 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.