Skocz do zawartości

3.0 V6 AUTOMAT-


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

WItam. Mam pytanko, czy mozna podczas jazdy manewrować drążkiem zmiany biegów w automacie, np z D na 3, 2, 1 i odwrotnie, lub podczas jazdy z D "wrzucić" luz N. Nigdzie tego nie mogę znaleźć, więc może któryś z Was ma jakieś doświadczenia, bo próbować raczej nie chcę bez Waszych porad.... Pozdro. Mironek -Opel Sintra 3.0 V6. :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , JA mam manual , ale z tego co słyszałem to tylko na postoju zmieniasz biegi np; D na P . Ręcznie to podczas awarii ( chyba ) . Jeżeli się mylę proszę mnie poprawić . :D Pozdro. :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
mironek, Przenigdy w czasie jazdy nie wrzucaj na N gdyż wtedy spadania ciśnienie oleju i łatwo zatrzeć skrzynie....co do 123 i D to możesz "mieszać"ale myślę że im mniej się "miesza" tym lepiej dla skrzyni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

mialem kiedys omege w automacie

z tego co wiem wrzucanie na N w czasie jazdy jest nie wskazane

ale na 2,1 przelaczalem i skrzynia zyje :D oczywiscie trzeba troche zredukowac predkosc

ale tak jak mowie , ja tak robilem i wszystko bylo ok

P tez tylko wtedy jak sie juz stoi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

panowie, wygląda to tak: w automacie można przełączyć z D na N podczas jazdy, wiem bo miałem 2 opelki na automatach, oczywiście to nie jest wskazane, natomiast w razie potrzeby (w sumie nie wiem jakiej ale może ktoś jakąś wymyśli) można. Powiedziane jest, że N służy do cholowania samochodu (ale nie powinno robić się tego na zgaszonym silniku bo nie ma ciśnienia oleju w skrzyni, raz byłem zmuszony być holowanym i nic się nie stało,ale jechaliśmy bardzo wolno). Wniosek nie przerzucać z D na N bo ASB jest tak skonstruowana (na wielosprzęgłach), sama sobie ustawia półsprzęgła w przypadku hamowania i zatrzymywania samochodu. Ważna informacja: jeżeli gdzieś ktoś powie, że jak się stanie na światłach to lepiej wyrzucić na "luz" czyli N bo skrzynia się nie męczy to nic bardziej mylnego. Przy przełączniu z N na D i z D na N zmienia się ciśnienie w skrzyni i poza tym działa to niekorzystnie na most (po pewnym czasie zrobią się luzy na moście). ASB jest jak sama nazwa AUTOMATYCZNA więc jak się chce jeżdzić to na D, jak się staje na postoju to P, a N używać np.: do przepchnięcia samochodu.

Sprawa druga czyli przełączania podczas jazdy z D na 2 i 1. Możliwe to jest bo robiłemto kilka razy ale trzeba z wyczuciem i nie przy wysokich prędkościach. 1 i 2 służą do cholowania lub podjazdów pod bardzo strome wzniesienia. Już tłumaczę. jeżeli chcesz, żeby skrzynia nie wpinała czwartego biegu to zapinasz mu 3 i wtedy ona sobie przełącza pomiędzy 1-3. Jak wybierzesz 2 to skrzynia śmiga tylko na jedynce i dwójce-jednym słowem nie przesila za bardzo skrzyni na wyższych biegach.

A co się stanie jak podczas jazdy przełączysz z D na 3? po prostu skrzynia zmieni ci (jeżeli jedziesz na 4 biegu) na trzeci bieg, a jak jedziesz na 3 biegu na D i zmienisz na 3 to nic się nie stanie tylko nie wepnie przy większej prędkości czwartego biegu tylko będzie operował 1-3. A jak będzie jechał na jedynce czy dwójce a ty przełączysz z D na 3 to znowu nic się nie stanie tylko będzie operował 1-3.

Jak zmienisz na z D na 2 to analogicznie.

Generalnie nie polecam bo nie ma po co z tego korzystać. Jeżeli jest potrzeba to dokonywać wyboru przed ruszeniem. A

Aha jak już się jedzie na wybranym na skrzyni zamiast D 1,2 lub 3 to można bez wciskania manetki do zmiany przełożenia przesunąć lewarek w stronę D, bo nic się nie dzieje złego dla skrzyni, poprostu odblokowujesz możliwość jazdy na wyższych biegach.

I na koniec: po to masz przycisk S na skrzyni i dodatkowy przycisk pod pedałem gazu (chyba to jest we wszystkich ASB) żeby komputer podejmował decyzję przy redukji czy nie wpłynie to negatywnie na skrzynię czy nie i zostaw to komputerowi ASB.

 

UFFFF chyba troszkę się rozpisałem ale jeździło się 5 lat oplowskimi automatami. jak masz jakieś pytania to wal śmiało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

chyba juz wszystko jasne. Tylko fakt holowania na zgaszonym silniku w MV6 trochę mnie denerwuje, gdyż nikt tego nie poleca, a pewnie będę miał kieyś taki dylemat. Dzięki za fachowe rady. Pozdrawiam. Mirek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności