Gość kristoff1177 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Jakiś czas temu, zaślepiłem zawór EGR. Nic złego się nie działo oprócz głośniejszej pracy silnika na biegu jałowym zaś zyskałem płynniejsze wkręcanie się na niskich obrotach. Jednak zdarzało się, że występowało spalanie stukowe (lub inny dźwięk podobny do odgłosów takiego spalania)- dokładnie od 2200 obrotów - poprostu jakby to zostało włączone w tym momencie. Nie spodobało mi się jednak to spalanie stukowe , więc odślepiłem EGR i nawet wymieniłem go na nowy (wszystkie te operacie robiłem, kiedy na dworze było od ok 0 do ok 16 stopni na plusie. I było ok. Jednak od niedawna owo spalanie stukowe pojawiło się na nowo. Teraz przyjrzałem się temu zjawisku przez pewien czas i stwierdzam, że ma to ścisły związek z temperaturą zewnętrzną powietrza - wcale nie koniecznie z EGR. Otóż dźwięki tego spalania pojawiają się, kiedy temperatura na zewnątrz przekroczy 10 stopni na plusie i zanikają po około minucie, dwóch jazdy. Kiedy jednak temperatura przekroczy 15 stopni spalanie stukowe występuje już stale i zaczyna być słyszalne w pełnej krasie dokładnie od obrotów 2200. Poniżej go nie ma. Występuje zarówno przy wkręcaniu silnika w obroty na biegu jałowym jak i podczas jazdy. Spalanie stukowe nie występuje w ogóle poniżej 10 stopni na zewnątrz. Odczyt temperatury mam z wyświetlacza nad radiem. Niepokoi mnie ta sprawa i po prostu drażni swoim dźwiękiem. Co realizuje w tych silnikach przestawienie zapłonu? Co steruje tym przestawiaczem? Jest jakiś czujnik temperatury zewnętrznej inny niż termometr który mógłby podawać jakiś impuls dla przestawienia zapłonu? Nadmieniam raz jeszcze, że wszystko wskazuje na to, że ma to ścisły związek z temperaturą zewnętrzną powietrza. Do 10 stopni nic, pomiędzy 10 a 15 czasowo, powyżej piętnaście stale. Silnik (płyn) jest dogrzany prawidłowo. Proszę o poradę i pomoc Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40432-vivaro-25-dti-spalanie-stukowe/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Spalanie stukowe występuje tylko w silnikach o zapłonie iskrowym . Może stuka któraś panewka ? Lub jest np. nieszczelny układ wylotowy ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40432-vivaro-25-dti-spalanie-stukowe/#findComment-377572 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.