Skocz do zawartości

Vivaro 2.5 DTI - spalanie stukowe


Gość kristoff1177

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kristoff1177

Jakiś czas temu, zaślepiłem zawór EGR. Nic złego się nie działo oprócz głośniejszej pracy silnika na biegu jałowym zaś zyskałem płynniejsze wkręcanie się na niskich obrotach. Jednak zdarzało się, że występowało spalanie stukowe (lub inny dźwięk podobny do odgłosów takiego spalania)- dokładnie od 2200 obrotów - poprostu jakby to zostało włączone w tym momencie. Nie spodobało mi się jednak to spalanie stukowe , więc odślepiłem EGR i nawet wymieniłem go na nowy (wszystkie te operacie robiłem, kiedy na dworze było od ok 0 do ok 16 stopni na plusie. I było ok. Jednak od niedawna owo spalanie stukowe pojawiło się na nowo. Teraz przyjrzałem się temu zjawisku przez pewien czas i stwierdzam, że ma to ścisły związek z temperaturą zewnętrzną powietrza - wcale nie koniecznie z EGR. Otóż dźwięki tego spalania pojawiają się, kiedy temperatura na zewnątrz przekroczy 10 stopni na plusie i zanikają po około minucie, dwóch jazdy. Kiedy jednak temperatura przekroczy 15 stopni spalanie stukowe występuje już stale i zaczyna być słyszalne w pełnej krasie dokładnie od obrotów 2200. Poniżej go nie ma. Występuje zarówno przy wkręcaniu silnika w obroty na biegu jałowym jak i podczas jazdy. Spalanie stukowe nie występuje w ogóle poniżej 10 stopni na zewnątrz. Odczyt temperatury mam z wyświetlacza nad radiem.

 

Niepokoi mnie ta sprawa i po prostu drażni swoim dźwiękiem. Co realizuje w tych silnikach przestawienie zapłonu? Co steruje tym przestawiaczem? Jest jakiś czujnik temperatury zewnętrznej inny niż termometr który mógłby podawać jakiś impuls dla przestawienia zapłonu? Nadmieniam raz jeszcze, że wszystko wskazuje na to, że ma to ścisły związek z temperaturą zewnętrzną powietrza. Do 10 stopni nic, pomiędzy 10 a 15 czasowo, powyżej piętnaście stale. Silnik (płyn) jest dogrzany prawidłowo.

 

 

 

Proszę o poradę i pomoc

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie stukowe występuje tylko w silnikach o zapłonie iskrowym . Może stuka któraś panewka ? Lub jest np. nieszczelny układ wylotowy ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności