Skocz do zawartości

Opel Corsa C - piszczy przy skręcaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Moja Corsa piszczy przy skręcaniu (zarówno w lewo jak i w prawo). Dźwięk zlokalizowany jest gdzieś przy kołach przednich... nie jest to na pewno pisk opon - raczej jakby metal o metal delikatnie przycierał.

Przy hamowaniu jest ok. Gdy trzymam kierownicę prosto, też w porządku... wydaje się głośniej gdy zrobię kilka kilometrów po mieście...

Znajomy zaproponował na początek przełożenie kół z przodu do tyłu (i odwrotnie) i obserwowanie co się będzie działo - hmmm.... dziwna to metoda, ale może ja się nie znam :znudzony:

 

Proszę o sugestie odnośnie przyczyny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

układ hamulcowy, czyli tarcze, klocki albo osłona metalowa tarczy

 

A nie byłoby wtedy hałasu przy hamowaniu?

Piszczy tylko przy skręcaniu, przy hamowaniu jest ok

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy hamowaniu nie piszczy, bo klocki dociskają ładnie równo do tarczy. Nie chodzi tu o materiał klocków, ale o lekko przekrzywioną osłonę lub tarczę albo słabo odbijające wyrobione tłoczki. U mnie po wymianie tarcz to wkur... piszczenie ustało. Z tym, że miałem z jednej strony i przeważnie przy skręcaniu w prawo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienie.

Jest to na pewno jakiś trop. Zbadam temat i dam znać czy pomogło...

 

Gdyby ktoś miał jeszcze inne pomysły będę wdzięczny za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienie.

Jest to na pewno jakiś trop. Zbadam temat i dam znać czy pomogło...

 

Gdyby ktoś miał jeszcze inne pomysły będę wdzięczny za pomoc

 

Witam sprawdź przeguby bo jeżeli ruszasz a nawet jedziesz na skręconych kołach to się odzywają jeśli są zużyte

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Rafal_86

no ja też wymieniłem już zwichrowane tarcze na nowe i nadal ten sam problem. przednie koło od pasażera piszczy przy skręcie w lewo. Czyli ta obudowa która trzyma klocki i zacisk jest krzywo ułożona względem tarczy???? W jaki sposób to sprawdzić i naprawić??? Czy przez to moga tarcze się przegrzać i pokrzywić????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miałem ten sam problem w combo. Wysoki ton pisków. U mnie z jednej strony, pojawiały na lekkich wybojach przy znacznej prędkości podczas delikatnych ruchów kierownicą w prawo. Tarcze i klocki nowe. Myślę, że mówisz o tym samym (Bad wspomniał). Tarcza od strony półosi-przegubu posiada blaszaną osłonę i ta najprawdopodobniej się przekrzywiła, rdza osłabiła i gwałtowny wjazd w kałużę albo mechanik nieopatrznie nagiął. Wystarczy odgiąć od tarczy i cisza. Ja zdjąłem całą tarczę z zaciskiem i delikatnie "opukałem" ją młotkiem. Żadna filozofia. Powodzenia i pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności