Skocz do zawartości

Zdejmowanie zegarow-problem z linka predkosciomierza


Gość marcin10_19

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcin10_19

Witam

Dzisiaj chcialem sciagnac licznik przy oplu astrze f 1.4 16v aby wymienic zarowki przy liczniku, ale odkrecilem wszystkie srubki chcialem wyciagnac go troche aby zobaczyc ktore mam wymienic, a tu zegar ani drgnie wyciagnie sie moze 5 cm i dalej nic, siedzi twardo. Wlozylem reke od spodui trzyma go linka predkosciomierza, jest napieta na styk, czy tak powinno byc? nie da sie zobaczyc co jest z tylu zegara bo linka nie pozwala nawet na jego odchylenie. Dodam ze od poczatku od kad kupilem samochod chrupie w zegarach, krecenie licznika wykluczylem ale teraz chyba winna jest linka, dlaczego ona jest tak napieta?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zegary przekrzywiasz w prawo albo w lewo wpychając ich cześć w otwór w którym siedzą, wtedy masz więcej miejsca. Na lince jest taka podkładka którą trzeba usunąć kombinerkami albo podważyć i wypchnąć śrubokrętem, musisz kombinować tak żeby mieć jak najlepsze dojście i miejsce do manewrowania by ją odczepić. I tak ma być tak napięta, z tego co pamietam to zegary przekrzywiałem w lewo wpychając ich lewą cześć głębiej i od prawej strony dostawałem się śrubokrętem do linki i zabezpieczenia które ją mocuje. pamiętaj nic na siłę tylko delikatnie i sposobem ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze łatwiej to można ściągnąć te cala szybę od zegarów, trzeba podważyć 3 albo 4 zaczepy z góry i dołu i szyba zejdzie. wtedy zegar da sie wpuścić dosyć głęboko w głąb i nim obracać na tyle ze wymienisz żarówki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrusss1970

A jeszcze lepszy sposób (sprawdzony) to odkręcić linkę od skrzyni i wtedy można ją pociągnąć bez zdejmowania tego zabezpieczenia przy zegarach. Jeśli zdejmiesz te zabezpieczenia to licznik cały wyjmiesz ale jak będziesz zakładał go z powrotem to się trochę namęczysz aby te zabezpieczenie założyc ponownie, a jak linka będzie odkręcona od skrzyni to można ją w wciągać i z powrotem wypychać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego niedawno przerabiałem ten temat jak odkręciłeś wszystkie śrubki to zdejmij osłonę zegarów 2 zatrzaski na dole i 2 na górze ostatni zawsze ciężko odskakuje używałem śrubokręta płaskiego i chyba był to prawy dolny do tego jest najłatwiejszy dostęp jako do ostatniego zatrzasku ( jak odepniesz to zapamiętaj mniej więcej jak było to wszystko ułożone przy wyciąganiu całe zegary i osłona ja miałem problem z wsadzeniem tego wszystkiego spowrotem a linkę odczepiasz naciskają blaszkę pod linką)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności