Skocz do zawartości

Astra H - nawiew nie działa


Gość valdek0706

Rekomendowane odpowiedzi

Gość valdek0706

Witam

Niedawno zakupiłem astrę 1.4 z 2004 roku z AC klimatronic i od początku nie działa mi w niej wentylator nawiewu. Jeden mechanior podejrzewając padnietą opornicę wstawił mi nowego jeżyka z wersji bez klimatronica i wówczas wentylator chodził wciąż na jednym biegu non stop - nawet po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka. Padnięty aku po 30min. postoju spowodował, że szybko pozbyłem się tej opornicy a w jej miejsce wstawiłem używkę z Omegi B, której klimatronik jest niemal identyczny z Astrą H. Niestety nawiew jak nie ruszał, tak nie rusza i wciąż jestem zmuszony jeździć z uchylonymi szybami, by uniknąć parowania szyb.

Ma ktoś może jakiś pomysł co jeszcze mogło paść - od razu wyrzucać moduł sterujący z konsoli środkowej czy to może być coś jeszcze innego? Wentylator po podłączeniu na sztywno do 12V działa jak należy więc jego wina tu odpada. Nie wiem jednak co jeszcze mogłoby poza sterownikiem klimy paść?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość valdek0706

rezystor dmuchawy padł - moim zdaniem ;-)

 

ale to już jest drugi rezystor dmuchawy i wciąż nawiew nie kręci

a wie ktoś może jak sprawdzić ten rezystor dmuchawy? ja kie powinien mieć wartości na poszczególnych stykach? przewaliłem wiele stron w necie i nic na ten temat nie znalazłem... :(

kupiłem używkę i teraz się obawiam, że może i ona już była dupnięta na starcie... :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość valdek0706

Wczoraj sprawdziłem kable, sterownik klimatronika oraz wszystkie połączenia pod deską i wszystko wygląda OK, ale wentylator nie chodzi. icon_curve.gif

Sprawdziłem napięcie na dojściu do jeżyka i na najgrubszych przewodach jest 12V jak gdyby nigdy nic. Na tych dwóch dodatkowych przyjściach nie ma napięcia, ale nie wiem czy powinno być. Jak odpinam kabel masy wentylatora i dotykam do masy auta, to wentylator działa, ale nie ma regulacji jego obrotów. Czyżby uzywka jeżyka była do bani? Jak zbadać czy jeżeyk jest sprawny? Po otwarciu jego pokrywy widać polutowane styki, ale nic nie jest nadpalone czy przerwane.

Cholera wie ktoś jak z tym dalej walczyć?!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość valdek0706

Kolejna dawka informacji o stanie elektryko-elektroniki w mojej Astrze:

 

Sprawdziłem dziś ponownie całą instalkę i znalazłem kolejne niespodzianki.

 

1. Wszystkie bezpieczniki są OK.

2.. Ktoś wpiął się w zasilanie panelu sterowania klimą i pociągnął z biało-czarnego kabla zasilanie stycznika, który odcina zasilanie radia, kiedy wyjmie się kluczyk ze stacyjki. ( zapewne ktoś miał problemy z włączającym się CD30 i poprzez ten stycznik rozwiązał problem). Nie wiem czy mogło to wpłynąć na brak mojego nawiewu, ale to dziwny zbieg okoliczności.

3. Pod maską w skrzynce bezpiecznikowej brak przekaźnika nr K7 - GM 13171831 - od wentylatora nawiewu.

Wie ktoś czy jest on niezbędny?

4. W tej samej skrzynce bezpiecznikowej brak również przekaźnika nr K11 - GM 24435922 od sprężarki urządzenia klimatyzującego oraz bezpiecznika nr 20 (10A) od klimatyzacji. Czy bez nich klimatronik może normalnie funkcjonować?

 

Może ktoś z Was zerknie na moje skrzynki bezpiecznikowe i powie czego w nich brak? Czy w przypadku posiadania klimatronika niektóre przekaźniki są zbędne?

post-17540-0-36445300-1304018333_thumb.jpg

post-17540-0-02865300-1304018354_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość valdek0706

Wczoraj wreszcie dokonałem wymiany centralki sterującej klimatronikiem na używkę z Ebay i nagle ...cud - nawiew ożył i póki co wciąż działa, ale...

 

... pojawił się nowy problem - klapy nawiewu mi z lekka głupieją. Nowy moduł climatronic'a przeprogramowałem na VIN mojej Astry, wyłączyłem funkcję Air Quality Sensor, bo mój model go nie posiada, ale nijak nie mogę skalibrować klap nawiewu! :/

Wybieram nawiew na środek, a dmucha na nogi, włączam na szybę a daje na środek etc.. Ocipiało mi to cholerstwo doszczętnie.

 

Ma ktoś jakąś koncepcję jak to naprawić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość plastik78

przekaźnik k11 i bezpiecznik są uzależnione od wersji kompresora klimatyzacji jak masz sprężarkę z zaworkiem to nie masz przekaźnika jak ze sprzęgłem to jest przekaźnik i bezpiecznik niestety nie wiem co z resztą

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość valdek0706

przekaźnik k11 i bezpiecznik są uzależnione od wersji kompresora klimatyzacji jak masz sprężarkę z zaworkiem to nie masz przekaźnika jak ze sprzęgłem to jest przekaźnik i bezpiecznik niestety nie wiem co z resztą

 

zatem wychodzi na to, że ja mam sprężarkę z "zaworkiem" jak to nazwałeś, bo po podmiance modułu sterującego, klima ożyła bez obecności tego przekaźnika i bezp., na sprężarce jest oznaczenie GM 6854069 Delphi DQ2, ale nie mam pojęcia na jakiej zasadzie polega jej włączanie się. Byłem pewien, że również poprzez sprzęgło.

a można jaśniej - co to za zawór i jak on działa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności