Skocz do zawartości

Wymiana uszczelki pod głowicą


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Znajoma ma Opel Sintra 3.0 6v i podobno uszczelka poszła pod głowicą.

Nie mam dostępu do tego samochodu obecnie, bo dopiero do niej jadę,

Powiedzcie mi ile tam jest roboty przy takiej wymianie?

Głównie chodzi mi o to jak jest z dostępem do głowicy, czy trzeba silnik wyciągać itd.

I czasowo jak to wychodzi z taką wymianą.

I czy jakieś dodatkowe części trzeba (oprócz tych uszczelek) np. jakieś śruby które trzeba wymienić itd.

Dzięki.

zmieniłem opis tematu / Kacper

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40808-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85/
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ten temat może być pomocny przy wymianie:

http://forum.opel24.com/topic/9041-z-jaka-sila-dokrecic-korby-oraz-glowice-w-sintrze-30-v6-24v/

Edytowane przez majq1
Poprawiłem link

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40808-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-379859
Udostępnij na innych stronach

Hej

Silnika wyciągać nie trzeba. Jak się zrzuci kolektory dolotowe to jest nawet sporo miejsca.

Z materiałów potrzebnych to uszczelki pod głowice, można przy okazji wymienić uszczelniacze wałków i uszczelkę pokryw zaworów.

Do wyjęcia lewej głowicy trzeba odkręcić nieszczęsną łapę mocowaną do pasa przedniego.

Da się zrobić UPG w pół dnia, ale jak robisz to pierwszy raz to raczej obstawiam dwa lub trzy.

Wydrukuj sobie też jak się ustawia rozrząd, bo będziesz musiał go zdjąć (lub wymienić na nowy - przy okazji).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40808-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-379870
Udostępnij na innych stronach

Takie naprawy to już robiłem wiele razy, tylko chodzi o to ze z tym modelem samochodu nie miałem jeszcze doczynienia.

Jeśli posiada ktoś jakieś PDFy typu "Sam naprawiam" to proszę o linki lub na priv. Przydadzą się bardzo.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40808-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-379911
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jestem tu nowy i mam problem z wymianą uszczelki pod glowicą wszystko złożone jak należy a auto nie pali byłem u gościa na kompie i wyskoczył jakiś błąd że zle połozenie wału. moje pytanie brzmi czy trzeba regulować popychacze zaworów (szklanki) jeśli tak to w jakim stopniu a jeśli nie to co może być przyczyną moich problemów. Może ma ktoś jakąś fotorelację z wymiany uszczelki pod głowicą lub instrukcję. Z góry wielkie dzięki. Jesteście moją ostatnią deską ratunku. Pozdrawiam czekam na odpowiedzi

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40808-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-380059
Udostępnij na innych stronach

jakiś błąd że zle połozenie wału

Może czujnik położenia wału jest uszkodzony lub coś z jego podłączeniem.

Ustawienie rozrządu chyba też należy ponownie sprawdzić bo może jest taki błąd jak w tym temacie http://forum.opel24.com/topic/36746-Po-zamianie-silnika-nie-mozna-go-uruchomic/

 

czy trzeba regulować popychacze zaworów

Masz chyba hydro-popychacze więc nie regulujesz ich ustawienia.

Kol. ILKU na pewno coś więcej wie w tym temacie więc poczekaj na jego podpowiedź.

Edytowane przez majq1
Poprawiłem link

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40808-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-380176
Udostępnij na innych stronach

Oki puki co dzięki i czekam na dalsze podpowiedzi pozdrawiam.

Tak jak napisał Kacper popychacze są w pełni bezobsługowe.

Jeżeli silnik nie pracuje to błąd położenia wału zawsze wyskoczy, motronic M2.8.3 tak ma.

Na początek w takich sytuacjach do sprawdzenia:

1. Czy jest zapłon.

2. Czy jest paliwo.

3. Czy jest kompresja.

Jeżeli są te trzy rzeczy to musi odpalić.

Jak dla mnie to możliwe są takie opcje:

- uszkodzony lub niepodłączony czujnik wału

- źle ustawiony rozrząd (mało prawdopodobne, bo pewnie doszłoby do kolizji zaworów)

- brak kompresji przez źle przygotowane głowice (wtedy przy kręceniu nie słychać za bardzo sprężania a dźwięk jest bardziej jednostajny, no i szybciej kręci rozrusznik, bo ma mniejsze opory)

- pomylona kolejność zapłonu

- niepodłączona cewka

- niepodłączone masy na silniku

To tak na szybko. Na początek sprawdź pkt 1-3 i napisz co wyszło.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40808-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-380291
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość Piotrek2k6

Na wstępie chciałbym przeprosić, że odgrzebuję temat, ale jeśli to nie zbrodnia to chciałbym się zapytać

jak ma się sprawa z wymianą uszczelki w Astrze G (silnik Z14XE):

 

Czy konieczne jest wyciąganie silnika?

Ile może wynieść koszt wymiany uszczelki w serwisie?

 

Pytam bo chcę uniknąć naciągactwa.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40808-wymiana-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-455490
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności