Gość valdek0706 Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Szybkie pytanie: Ile kilometrów powinny wytrzymać fabryczne łożyska i piasty w produktach Opel-GM oraz od czego może zależeć ich żywotność?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40848-piasty-i-%C5%82o%C5%BCyska-tylnie-szumi%C4%85/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Nie ma sztywnych granic i wytycznych dotyczących wytrzymałości w/w i innych elementów. Wytrzymałość materiału, uszczelnień, warunki pracy, warunki eksploatacji, to tylko niektóre z czynników mających wpływ. Zdarza się, iż po jakiejś kolizji koła z przeszkodą i po jakimś niedługim czasie - odzywa się łożysko. Samą wytrzymałość łożyska podczas normalnego użytkowania mógłbym orientacyjnie przyjąć na wartość np 200-250kkm ale równie dobrze może to być kilkadziesiąt tys mniej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40848-piasty-i-%C5%82o%C5%BCyska-tylnie-szumi%C4%85/#findComment-380328 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość valdek0706 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Dzięki za odpowiedź. Wg Twojej opinii przy moim przebiegu 116tyś. km nie powinno być jeszcze problemu z łożyskami. Dziś muszę sprawdzić, która piasta tak szumi i być może uda mi się znaleźć źródło tego wnerwiającego dźwięku. Przedni prawy przód na pewno miał przygodę z mocnym uderzeniem w przeszkodę i być może to jego sprawka, ale siedząc w środku wciąż wydaje mi się, że owy szum dochodzi z okolic tyłu auta.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40848-piasty-i-%C5%82o%C5%BCyska-tylnie-szumi%C4%85/#findComment-380424 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Może warto najpierw jeszcze przejrzeć opony (bieżnik, stan), a w razie potrzeby spróbować ew. podmiankę   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40848-piasty-i-%C5%82o%C5%BCyska-tylnie-szumi%C4%85/#findComment-380474 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzecho5 Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 A tak z ciekawości zapytam, jakiego rodzaju są te łożyska w Twoim samochodzie (chodzi o te montowane fabrycznie do "Opel-GM")? Ciekawi mnie, czy producent oszczędza na komponentach (zastosowanie słabszych łożysk), czy daje coś solidnego?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40848-piasty-i-%C5%82o%C5%BCyska-tylnie-szumi%C4%85/#findComment-386614 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomet_s Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Witam, ja w temacie. Jak sprawdzić która strona "wyje" i czy nie lepiej wymienić obie przy jednej robocie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40848-piasty-i-%C5%82o%C5%BCyska-tylnie-szumi%C4%85/#findComment-386618 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Tak jak to opisano w innych tematach koła w górę i badasz zarówno luzy jak i odgłosy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40848-piasty-i-%C5%82o%C5%BCyska-tylnie-szumi%C4%85/#findComment-386740 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bybs Opublikowano 20 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 wytrzymalosc zalezy jeszcze od momentu dokrecenia lozyska jak dokrecisz za mocno to wiadomo ze za dugo nie pojezdzi. co do sprawdzenia to sa rozne sposoby jesli masz podnosnik 2 kolumnowy to podnosisz auto, odpalasz je, napedzasz do np 140 km/h gasil auto i sprawa zalatwiona z przodem Lub przy jezdzie okolo 50 km/h bierzesz i zaczynasz ostro skrecac, raz w lewo raz w prawo wtedy lozysko jest obciazone i je slychac   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40848-piasty-i-%C5%82o%C5%BCyska-tylnie-szumi%C4%85/#findComment-387208 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arty Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 DZwigasz po kolei na podnosniku kolo i krecisz - nawet reka jak zakrecisz to bedziesz slyszal róznice miedzy szumiacym łozyskiem o dobrym.... troche ulepszony sposob to nawijasz sznurek na opone i ciagniesz - w ten sposob rozpedzisz koo do wyzszej predkosci - bardziej bedzie slychac/. A swoja droga to mi juz z 10 tys km szumi prawy przod.... Kiedys to zrobie ale nie pannikuje az tak bo to jest lozysko zespolone - nawet jak bedzie z nim gorzej to nie uszkodzi czopa - tak jak zwykle lozysko mogloby zrobic - bo tu i tak jest wszystko do wyrzucenia przy wymianie....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40848-piasty-i-%C5%82o%C5%BCyska-tylnie-szumi%C4%85/#findComment-388832 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Czopa typowego nie, bo go tam nie ma ale w takim razie uszkodzonej piasty przy uszkodzonym łożysku (i dwurzędówce) to jeszcze nie widziałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40848-piasty-i-%C5%82o%C5%BCyska-tylnie-szumi%C4%85/#findComment-388934 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.