Skocz do zawartości

Piasty i łożyska tylnie szumią


Gość valdek0706

Rekomendowane odpowiedzi

Gość valdek0706

Szybkie pytanie:

 

Ile kilometrów powinny wytrzymać fabryczne łożyska i piasty w produktach Opel-GM oraz od czego może zależeć ich żywotność?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sztywnych granic i wytycznych dotyczących wytrzymałości w/w i innych elementów. Wytrzymałość materiału, uszczelnień, warunki pracy, warunki eksploatacji, to tylko niektóre z czynników mających wpływ.

Zdarza się, iż po jakiejś kolizji koła z przeszkodą

i po jakimś niedługim czasie - odzywa się łożysko.

 

Samą wytrzymałość łożyska podczas normalnego użytkowania

mógłbym orientacyjnie przyjąć na wartość np 200-250kkm

ale równie dobrze może to być kilkadziesiąt tys mniej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość valdek0706

Dzięki za odpowiedź. Wg Twojej opinii przy moim przebiegu 116tyś. km nie powinno być jeszcze problemu z łożyskami. Dziś muszę sprawdzić, która piasta tak szumi i być może uda mi się znaleźć źródło tego wnerwiającego dźwięku. Przedni prawy przód na pewno miał przygodę z mocnym uderzeniem w przeszkodę i być może to jego sprawka, ale siedząc w środku wciąż wydaje mi się, że owy szum dochodzi z okolic tyłu auta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość grzecho5

A tak z ciekawości zapytam, jakiego rodzaju są te łożyska w Twoim samochodzie (chodzi o te montowane fabrycznie do "Opel-GM")?

Ciekawi mnie, czy producent oszczędza na komponentach (zastosowanie słabszych łożysk), czy daje coś solidnego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytrzymalosc zalezy jeszcze od momentu dokrecenia lozyska jak dokrecisz za mocno to wiadomo ze za dugo nie pojezdzi.

co do sprawdzenia to sa rozne sposoby

jesli masz podnosnik 2 kolumnowy to podnosisz auto, odpalasz je, napedzasz do np 140 km/h gasil auto i sprawa zalatwiona z przodem :)

Lub przy jezdzie okolo 50 km/h bierzesz i zaczynasz ostro skrecac, raz w lewo raz w prawo wtedy lozysko jest obciazone i je slychac :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

DZwigasz po kolei na podnosniku kolo i krecisz - nawet reka jak zakrecisz to bedziesz slyszal róznice miedzy szumiacym łozyskiem o dobrym.... troche ulepszony sposob to nawijasz sznurek na opone i ciagniesz - w ten sposob rozpedzisz koo do wyzszej predkosci - bardziej bedzie slychac/.

A swoja droga to mi juz z 10 tys km szumi prawy przod.... Kiedys to zrobie ale nie pannikuje az tak bo to jest lozysko zespolone - nawet jak bedzie z nim gorzej to nie uszkodzi czopa - tak jak zwykle lozysko mogloby zrobic - bo tu i tak jest wszystko do wyrzucenia przy wymianie....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności