Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam Opla Astre F (benzyna) 1.6 8v (c16nz) z 93 roku. Od jakiś 2 miesiecy mam dziwny problem z odpalaniem.

Mianowicie co 8-10 odpalenie silnik nie chce sie uruchomić. Tzn 8 razy odpala normalnie "od strzała" a za następnym nie moge. Rozrusznik kreci i nic.

Niema tutaj żadnej reguły tzn czy silnik zimny czy cieply, czy stopi z gorki czy pod, czy pada deszcz czy swieci slonce. Kręcę, kręcę i nic. Daje mu np 20 minut auto odpala. Niema tez reguły ze auto po nocy nie odpali, bo po przejadę np 100km wyłączę go na 10 minut i potrafi sie to samo zrobić.

Gdy silnik jednak zalapie chodzi normalnie, nie widze spadkow mocy, nie gasnie, chodzi po prostu jak zwykle.

Co zrobiłem zeby zbadac problem:

- wymieniony przekaznik od pompy paliwa

- wymieniony czujnik plynu chlodniczego

- wymieniony filtr paliwa

- nowy uklad zaplonowy (palec, kopolka, kable, swiece aparat zaplonowy), tutaj nie jestem pewien czy mechanik dobrze go ustawil.

- nowy olej, filtr oleju

- rozrusznik roczny, oryginal z opla na gwarancji

- elektryka tez wydaje mi sie ze ok, sprawdzone wszystkie bezpieczniki, wszystko dziala.

- odcięte odcięcie od alarmu i imo.

- wymieniony caly uklad wydechowy, wyciety katalizator

Check engine włącza sie po przejechaniu ok 30-40 km, po odczytaniu bledu kod 29 (za niskie napiecie na pompie paliwa) i 35 (silnik krokowy).

Zmierzyłem napięcie na tej kostce od przekaznika i wyszlo 12,47v czyli niby dobrze. Pompa paliwa chyba dziala ok, tzn slychac ja no i wkoncu jak odpali to dziala nromalnie.

Jeszcze myśle że może masa na pompie lub na sterowniku za mala? ale jak to zmierzyć?

Bardzo prosze o jakieś rady, bo już mi ręce opadają, nie wiem juz co zmierzyć co wymienic :(

pozdrawiam

Adam

https://forum.opel24.com/topic/41025-problem-z-odpalaniem/

• 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Gość wirus133

problem rozwiązany

Dla wszystkich zainteresowanych.