Gość xflash Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Dzięki szupek za całkiem jasne objaśnienie, -w końcu się dowiedziałem jak regulacja parownika wpływa na pracę układu. Co do parownika, to regenerowałem go w październiku 2009 (kupiłem oryginalny zestaw naprawczy), ale to nic nie zmieniło spalania. Hmm no właśnie ...ta centralka. Samochód był zarejestrowany w woj. lubelskim zanim go kupiłem. To było kiedyś zagłębie instalacji DTGas (zresztą każdy gaziarz tak mówi) - w żadnym innym województwie tyle tego nie wkładali co tam. Jest problem ze znalezieniem gaziarza, który mógłby się pod to podłączyć kompem (potrzebne jest m.in. hasło do programu). Podjechałem kiedyś do serwisu niedaleko ode mnie (serwis zachwalany), to gość po podłączeniu stwierdził że sterownik padł bo nie może się z nim połączyć i trzeba najlepiej zmienić całą elektronikę LPG. Zrobiłem sobie jednak małą wycieczkę do Częstochowy, bo tam znalazłem najbliższy serwis DTGas i okazało się że wcale ster nie padł tylko tamten pan pewnie nie umiał się podłączyć. Okazało się że trzeba było coś w ustawieniach pozmieniać (wtedy też dużo palił). Po tym spalanie wróciło do normy. No ale jak napisałem wcześniej od dłuższego czasu znowu dużo chla. Zregenerowałem parownik i od razu pojechałem do serwisu DTGas ale w W-wie, bo teraz tutaj jest mi bliżej. Gość stwierdził, że jest ok. Mimo wszystko coraz częściej myślę o wywaleniu tego wynalazku i wstawieniu jakiegoś Bingo albo Staga. A co do sondy lambda - mierzyłem ją ostatnio (jest jednoprzewodowa) i napięcie cały czas skakało od 0,2 do 0,8 V. Biorąc też pod uwagę, że to był taki zwykły (i tani -10zł) miernik, to czy sonda jest w porządku?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4118-calibra-za-duzo-pali/page/3/#findComment-89894 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szupek Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 silnik 1.6, 8v c16nz sie nadaje do gazu bardzo dobrze, ten Twój to jest chyba jego trochę taka unowocześniona wersja, u mnie w c14nz pali w mieszanym 8.5 - 9 l gazu, taki 1.6 to powinien palić jeszcze mniej, te 10 l to i tak troszke za dużo - ale nie czepiam się ok. przypomina mi się jak przed założeniem gazu do siebie szukałem informacji po forach to spotkałem taki właśnie problem dużego spalania, braku mocy i strzałów - gość napisał że po zmianie elektroniki na bingo wszystko jak ręką odjął. u mnie w bingo nie miałem jeszcze ŻADNEGO strzału w kolektor, nawet jak eksperymentowałem z ustawieniami w sterowniku - nie wiem czy to jest akurat przyczyna sterownika, czy czegoś innego. z jednej strony zmiana elektroniki by tak drogo nie wyszła, ale z drugiej strony może problem tkwi gdzie indziej. mierzyłeś kompresje na cylindrach? [ Dodano: Czw Mar 25, 2010 11:12 ] a jak sonda wskazuje od 0.2 do 0.8 isie nie zawiesza to wygląda ze jest ok.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4118-calibra-za-duzo-pali/page/3/#findComment-89867 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Też słyszałem i czytałem, że ten silnik dobrze sobie z LPG radzi. Te 10l to ja też uważam za trochę przy-dużo. Miałem wcześniej Ascone silnik 16SV, przy której tak wyregulowałem reduktor, że gazu paliła 8l po mieście i zamulona wcale nie była. Jeszcze zniosę te 10, ale 13 ?! Tego nie znieseee. Jadę w przyszłym tygodniu (ostatni raz) na wycieczkę w celu podłączenia się pod kompa i ewentualnie regulację. Jeśli po tym będzie to samo to chyba wywalę tą elektronikę. A kompresji nie sprawdzałem... więc sprawdzę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4118-calibra-za-duzo-pali/page/3/#findComment-89798 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.