Skocz do zawartości

Uszkodzenie przekładni kierowniczej ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, odświeżam temat bo mam ten sam problem duże stuki przy wyłączonym zapłonie, na dziurach głuche stukanie z maglownicy zdarzyło sie też dwa razy takie coś że po najechaniu przy skręconych kołach na dziurę z duża prędkością coś przeskoczyło i zbieżność się posypała na takiej zasadzie że jak była kierownica prosto to trzeba było ją trzymać lekko przekręcona, za drugim razem gdy tak przeskoczyło to jak ściągało w lewo czyli kierownice musiałem trzymać przekręcona w prawo po stuknięciu i przeskoczeniu zaczęło ściągać na prawo i kierownice musiałem trzymać przechylona na lewą strone. No i teraz pytanie czy u mnie też jest ta śruba? Mam chyba starszy typ maglownicy z drążkami przykręcanymi centralnie jak patrzyłem to wyczuwam jakaś małą śrubę w tym samym miejscu co na zdjęciu tylko właśnie śruba ta jest sporo mniejsza na klucz koło 10 nie patrzyłem dokładnie wyczułem tylko palcami bo dostęp jest niesamowicie h.. pod rurkami z płynem wspomagania a całośc jeszcze pod serwem hamulcowym.

Wspomaganie działa bez zarzutu ostatnio coś poskrzypywało przy skręcaniu ale efekt ten zanikł po jakiś dwóch trzech dniach jazdy. Co myślicie? Zbliża się koniec magla? Próbować to regulować czy jeździć aż zacznie sie naprawdę sypać. Szczerze to bym to zostawił tylko denerwują mnie te puste stuki na dziurach.

Pozdrawiam i napiszcie co robić :)

 

wydzieliłem do działu Astra/ukł. kierowniczy, zawieszenie,... /DAROMV6

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Po pierwsze-o jakim samochodzie rozmawiamy (w opisie masz Astrę,a posty dotyczą Sintry). Po drugie-proponuję ,żebyś sobie na forum Opla przyjął nik "Kamikadze",albo jakiś podobny-kolego nie wyjeżdżaj samochodem,jak przeskakuje Ci przekładnia kierownicza!!!!!! :eek: Jesteś niebezpieczny dla siebie i innych użytkowników dróg! A tak w temacie-wymontuj całą przekładnię i daj do regeneracji,albo kup nową (lub używkę).Prawdopodobnie masz wytarte tuleje prowadzące listwę,tuleję dociskową lub wysypały się łożyska wałka.W każdym razie musisz coś z tym zrobić!Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że dział sintry ale w astry nie ma nic podobnego na ten temat tylko jeden skromny temat z 2007r. A te przeskoki zdarzyły się z 4 miesiące temu pod dużym obciążeniem układu kierowniczego i wcześniej były odkręcane gałki ale nie wydaje mi się żeby mogło tak przeskoczyć na gwincie po dwa mocno dokręciłem śrubę na gałce do oporu wiec raczej przeskok był w przekładni. Od tamtej pory zrobiłem z 5k km z ciężką nogą i nic sie nie zdarzyło podobnego, układ też nie ma luzów jest tylko pukanie i nic więcej wspomaganie chodzi bardzo lekko i gładko. Mówisz że bez regeneracji się nie obejdzie? Napisze jeszcze taką sprawe że dwukrotnie odkręcałem i przykręcałem drążki po tej operacji na wyłączonym zapłonie przy ruszaniu kierownicą nic nie pukało ale wystarczyło się przejechać kawałek i wszystko wraca na swoje stare miejsce i puka a drążki są w idealnym stanie nie wybite gumy ani nic. Chciałbym przed wybuleniem 400zł na regeneracje spróbować może pozbyć się tego efektu tą śruba jak się da a jak nie no to pozostaje regeneracja.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

puka a drążki są w idealnym stanie nie wybite gumy ani nic.

 

To ,że wyglądają na idealne , nic nie znaczy( tyle teraz ładnych podróbek). Jedź na stację diagnostyczną i niech go przetrzepią porządnie na wytrząsaczach - to kosztuje tylko 30 zł. Po takich atrakcjach , to chyba trza by od nowa zbieżność ustawić , bo może dojść wcześniejsza wymiana opon .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa razy bylem w związku z innymi problemami w kołach i nic się nie dowiedziałem dwa razy powiedzieli że puka z okolicy listwy ale co dokładnie nie potrafili powiedzieć czy drążki czy sama przekładnia kier. Drążki te są od czasu kupienia auta, nie wiem jak było wcześniej czy tez tak pukało bo ojciec jeździł tym autem a on z pewnych powodów nie przekraczał 50km/h na drodze i nic nie grzebał przy nim ani nie sprawdzał, z przodu w zawieszeniu jest wymienione już wszystko prócz łożyska lewego koła amortyzatorów i drążków wiec nie wiem za dwa tygodnie chyba zaryzykuje i po wypłacie oddam na regeneracje magla i tyle a jak nie okaże sie to no to drązki i tyle przynajmniej będzie nówka układ i 500zl w plecy :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności