Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Maniakopel Jesli jesteś rzeczywiście taki wszystko wiedzący i odsyłasz mnie do książki którą mam i znam to znajdz mi w niej wartość oporności cewki zaworu elektromagnetycznego. Ja ją przeczytałem i stwierdziłem że nadaje sie dla laika. Więcej wiadomości jest w Autodacie oczywiście nie piszą w niej jak zdjąc koło bo nie trzeba mega mózga aby to zrobić. W tej książce jest bardzo dużo śmieci mało przydatnych a konkretu zero. Dla czytających forum chce podać że usterka prawdopodobnie mieści się w zaworze elektromagnetycznym regulującym ciśnienie doładowania. Oporność cewki wynosi 6,2 Ohma . Jesli ktoś wie ile ma być ,to poprosze aby napisał. A i jeszcze raz napisze odnośnie maniakopel zapalenie kontrolki nie następuje w momencie odpalania ale w czasie trwania jazdy losowo. Pozatym to nie jest normalne bo silnik traci moc co nie powinno mieć miejsca. A to że kontrolka sie może zapalić przy odpalaniu to wie każdy ale mnie to nie dotyczy. Czekam na dalsze sugestie.

 

Gość Anonymous

Witajcie! Od maja jestem jak na razie szczęśliwym posiadaczem Zafirki 99r silnik X20DTL. Sprawuje sie extra, lecz od pewnego czasu zapala mi sie kontrolka check engine (widze ze nie jestem odosobnionym przypadkiem) Na początu zapalała sie zaraz po uruchomieniu silnika i gasła jak dodałem gazu. Teraz natomiast zapala sie po ok. 2 min jazdy i do momentu osiągniecia ponad 2000 obrotów sie pali. Oczywiście zapalona kontrolna skutkuje wyłączeniem turbiny i taka jazda "mułem" nie należy do przyjemnych. Na zimnym silniku jak przytrzymam go długo powyżej 2500 obrotów to włącza się tryb awaryjny i kontrolka już nie gaśnie.

Dzisiaj byłem w serwisie (nie ASO).

Zczytali błędy i okazało się że jest problem z nieprawidłowym sygnałem zaworu ERG (kod błędu P0400). Poradzili mi wymienić zawór turbiny ERG (nr kat. GM 09128022) Ponoć są takie 2 i kolejne 2 z innym numerem. Lecz problem w tym że niewiadomo który jest uszkodzony i czy wogóle to jest to.... Nie wiem co mam robić. Koszt zaworu to ok 300PLN.

Poradźcie PLEASE

 

Ja mam tez problem z check i widze ze to czesty przypadek u mnie zas zapala sie na cieplym silniku jak stoje np w korku ruszam i okolo 2 tys gasnie zas znowu zapala sie jak na 4 , 5 biegu wchodze na obroty powyzej 3 tys wtedy nie gasnie do ponownego uruchomienia auta. Osobiscie sadze , ze to wszystko kreci sie wokolo przeplywomierza//zaworu erg i czesc nie ma co mieszac serownika pompy bo sterownik tak jak kzdy inny ma wejscia i wyjscia gdzie na wejscia dostaje sygnal z przeplywki a na wyjsciu wystawia reakcje np.erg i wtryskow (algorytmu nie znam ale to przyklad) i jesli sygnal jest bledny (nie wiem czy to analog pradowy//napieciowy) wystawia checka bo tak jst napisany program. Mechanikiem nie jestem ale mam duzy kontakt z automatyka i sterownikami przemyslowymi ale zasada jest jedna.

Dla zobrazowania czujniki w automatyce dzialaja w zakresach 4-20 ma i gdy sterownik dostanie mniejszy lub wiekszy sygnal to wtedy... no wlasnie zalezy od programu, najczesciej wystawia awarie :D

 

Słuchajcie! A raczej czytajcie!! :)

Dzisiaj mnie olśniło i znalazłem rozwiązanie mojego problemu!!!

Otóż po raz kolejny otwieram maskę mojej Zafirki i błędnym wzrokiem szukam nie wiadomo czego.....czegoś co rozwiąże problem mojego auta.. Nagle coś mnie natknęło by pociągnąć za cieniutki czarny wężyk wyłaniający się z pod osłony silnika i zmierzający do zaworu turbiny ERG (nr kat. GM 09128022) który znajduje się za filtrem powietrza w głębi komory silnika. Okazało się że węzyk wyleciał z zaworu!!! Po wpięciu go na swoje miejsce zapodałem mały teścik . Zafirka znów śmiga normalnie i turbinka dodaje jej poweru (oczywiście jak na swoje 82KM):(!.

 

Jezeli macie problem ze spadkiem mocy silnika i kontrolką "check engine" to zanim rzucicie się do sklepu z częściami do Opelka lub zlecicie wymiane jakichkolwiek części to posprawdzajcie bardzo dokładnie te wężyki, wszystkie kabelki biegnące do zaworów EGR!! Ja już byłem o krok od "wybulenia" ładnych paru stówek na nowy zawór.... Na szczęście kasiurkę będę miał na inne wydatki :-)

 

Pozdrawiam ! i życzę jak najmniej przykrych niespodzianek z opelkami!!! :(

 

rni1979, zainteresuj się tą pompą waku. bo to ona steruje tymi zaworami .Taka była moja rada. :-)

 

Kol.wiecho, należy dokładnie czytać i sprawdzać rady :) ale starszych się nie słucha :( na szczeście kasiora została w kieszeni. :(

 

wczoraj pół nocy siedziałem na tym forum i dokładnie czytałem rady :-) .. Aż do tego stopnia że nawet mi sie śniło "check engine" " check engine".. hehehe

Kol. brzoza ma rację. Najważniejsze że nie wydałem kasy w "błoto" ...

 

 

Dodam że teraz będę się męczył z nowym problemem.... Okazało się że przy wymianie oleju jakiś czujnik (ponoć od ciśnienia oleju) był odłączony a poza tym troche cieknie...

Wiec juz widze dołek na zaoszczędzoną kase.....

 

Pozdrowionka...

 

Wczoraj rozebralismy ten zaworek elektromagnetyczny EGR . Ciezko było ale sie udało niby nie rozbieralny. W srodku jest membrana sprężynka i coś w rodzaju uszczelki zalanej w plastikowej obudowie (zaznaczam że da sie go rozebrać ale tylko od strony gdzie są dwa wezyki) spód raczej jest nie rozbieralny chyba ze na własne ryzyko. Po rozbiórce podpieliśmy 12 wolt impulsowo do koncówek z akumulatora i ani zipnie, Poderzewam że komputer mierzy rezystancje cewki i ma zapisane ile powinna wyności przy otwartym zaworze a ile przy zamknietym . Jesli sie nie ruszy z miejsca rdzeń cewki wywala blad i swieci sie nam check engine. Lub mierzy pobór prądu przez cewke wiadomo ze cewka jest elementem dwustanowym albo 0 albo 1 ( otwarta albo zamknieta) .Mierzy pobór prądu i jesli cewka jest uszkodzona pobór prądu sie nie zmienia i swieci sie nam przed oczami check engine . Jesli ktoś wie ile powinien sie przemieszczać ten rdzeń to niech napisze i jak to sprawdzic. U mnie po przyłozeniu napiecia z akumilatora grobowa cisza ani drgnie. Wiec trzeba wyłozyc 150 zeta na nowychyba . KTO COS WIE NA TEN TEMAT NIECH NAPISZE. Dla tych którzy nosza sie z zamiarem kupna zaworu na allegro nowy kosztuje 150 do 180 zł w sklepie pewnie wiecej.

 

Jesli ktoś wie ile powinien sie przemieszczać ten rdzeń to niech napisze i jak to sprawdzic. U mnie po przyłozeniu napiecia z akumilatora grobowa cisza ani drgnie.

Ten rdzeń nie ma się ruszać :-), EDC podaje tam sygnał modulowany (zmienne wypełnienienie) i tak steruje podciśnieniem. Najczęstsza przyczyna to skorodowanie blaszki lub trzpienia.

 

Pozdr

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności