Skocz do zawartości

obsługa climatronic'a


Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

sa trzy opcje automatyczna clima eco przycisk i zwykla dmuchawa.jaka jest roznica miedzy eco a auto??jak to sie ustawia wszytsko, w sensie chodzi mi glownie o eco ..o co z tym chodzi.. jazda na wlaczonym eco to jest clima reczna czy jak .??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

wciśnięcie trybu ECO klimatronika powoduje całkowite WYŁ!CZENIE klimatyzacji. Wtedy układ wentylacji działa jak w zwykłym samochodzie, bez klimy. Zgodnie z nazwą ECO - ekonomiczna jazda, tzn. niby mniejsze zużycie paliwa. Ja tam nie zauważyłem różnicy zużycia bezny u siebie, szczerze powiedziawszy...

 

Tryb AUTO jest najlepszym rozwiązaniem. Klimatronik sam dba o zadaną temperaturę w kabinie. To jest jedyny nastaw, który zadajesz (od 18*C do 27*C). Jaką temp chcesz, taką ci klima zrobi w kabinie. NIc Cię więcej nie interesuje. W kabinie jest rozmieszczonych kilka czujników temperatury (np. na bocznych słupkach i przy podłodze) i nasłonecznienia wnętrza (np. na środku deski rodzielczej przy szybie - taki grzybek) i tryb auto sam dopasowuje działanie klima tak, aby była najbardziej efektywna i żeby w każdym miejscu kabiny była jednakowa, zadana temperatura. Do tego jak masz czujnik spalin (tak, tak, ale ten bajer chyba mintowali dopiero po 99r) to w trybie AUTO, jeżeli czujnik wychwyci spaliny to włącza obieg wewnętrzny, co praktycznie może być nawet niezauważalne (najczęściej w korku jak się stoi).

Tryb auto (A) wyłączysz częsciowo wciskając i zmieniając np. prędkość dmuchawy (od 1-9 na wyświetlaczu), sposób nadmuchu (np. nogi/szyba/nawiewy boczne), jednak zadaną temperaturę nadal klima bedzie kontrolować (od 18*-27*)Żeby powrócić wystarczy wcisnąć znów AUTO.

W trybie AUTO klima nie dopuszcza też do parowania szyb.

Nastawienie temperatury na

LO - ciągłe, maksymalne chłodzenie lub

HI - grzanie na maxa

powoduje brak kontroli klimatronika nad temperaturą. Tu już Ty decydujesz.

 

Pamietaj też o wymianie filtra pyłkowego kabiny i raz na rok/dwa odgrzycić cały układ. Jest to bardzo ważne, szczególnie teraz w okresie od wiosny do jesieni. Polecam filtr z wkładem węglowym. Rewelacja i żadnych smrodów w środku. Można qpić też zwykły filtr, który jest niewiele tanszy, ale szkoda kasy, bo tylko nie przepuszcza większych syfów do środka.

Pozdrawiam

pp

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie o to mi chodzilo :wesoly: dokladnije chyba sie nie da wytlumaczyc :wesoly: a czujnika spali nie ma na pewno bo otatnio pekl przewod aliwowy i benzyna lekko wylewala sie na silnik i klima nie wlaczala wewnetrznego obiegu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności