Gość daro Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Astra G silnik X16SZR kompresor klimatyzacji firmy Dephi klimatyzacja manualna. Objawy: Włączając klimatyzację zaświeca się kontrolka AC na przycisku,załącza się nawiew,czasem nawet widać wahnięcie obrotów silnika,lecz sprzęgło sprężarki się nie załącza co można stwierdzić wzrokowo. Koło pasowe się kreci a pokrywa sprzęgła stoi w miejscu. Wstępna diagnoza w warunkach domowych. Klimatyzacja nabita pół roku wcześniej,naciśniecie na zawór przy chłodnicy klimatyzacji powoduje syk gazu. Po rozpięciu wtyczki na kompresorze klimatyzacji pomiar wykazuje 14 volt co by by potwierdzało że gaz jest i czujnik ciśnienia nie odłącza napięcia. Podejrzenie pada na cewkę(elektromagnes)sprzęgła kompresora. Multimetr wpięty w gniazdo wtyczki cewki(opór i test przejścia)pokazuje brak przejścia,co by potwierdzało wstępne przypuszczenia. Demontaż cewki. Ściągamy pasek klinowy(wielorowkowy)zakładając na rolkę napinającą klucz 15 i w lewą stronę ku grodzi odciągamy rolkę i zrzucamy pasek. (zalecane wcześniejsze zdemontowanie puszki filtra powietrza,lepszy dostęp) Odkręcamy sprężarkę 3 śruby. Odkręcamy prawe koło i osłonę w celu lepszego dostępu do sprężarki którą po odkręceniu opuszczamy i spieramy na ramie(sankach) Odkręcamy śrubę pokrywy sprzęgła w razie problemu możemy kluczem (żabą,francuzem)przytrzymać sobie koło pasowe z deklem. Ściągamy dekiel(u mnie dało rady za pomocą dwóch śrubokrętów. Następnie szczypcami do segerów zewnętrznych ściągamy pierwsze zabezpieczenie Koło pasowe schodzi bez nadmiernego wysiłku(w razie problemu można użyć ściągacza do magneta w motorowerze do kupienia za 7-10zł) i ukazuje się nam cewka zabezpieczona kolejnym segerem który można ściągnąć za pomocą dwóch wkrętaków(szczypce mi niepodeszły bo miałem łamane a seger siedzi głęboko)Samą cewkę też ściąga się bez żadnego problemu. Gdy mamy ją zdemontowaną szukamy zgrubienia lub małego dekielka po przeciwnej stronie wejścia kabli w cewkę.Tam jest ukryty bezpiecznik termiczny który w większości przypadków jest powodem awarii cewki u mnie tak właśnie było.Ominiecie(zmostkowanie) tego bezpiecznika i pomiar cewki wykazał przejście i opór 3,8 Ohm. Bezpiecznik jaki tam jest to 1A 187*C 250v,ja po przewertowaniu Google postanowiłem zastosować mocniejszy 10A 214*C 250v. Problem jest z dostaniem bezpiecznika o tak małych gabarytach,ale większy tez można upchnąć z boku i zabezpieczyć np.silikonem wysokotemperaturowym.(wystaje poza obrys cewki jakieś 2mm ale koło pasowe nie haczy o niego. Bezpiecznik spiąłem za pomocą rureczek z końcówek elektrycznych (zagniotłem)ponieważ lutowanie tego jest ryzykowne.(termik ma 214*C a cyna topi się przy około 300*C więc szansa że się się przepali podczas lutowania jest spora) Pozostaje nam teraz wszystko zmontować i cieszyć się sprawną klimą. Łączny koszt naprawy to bezpiecznik za 2,50zł(mnie kosztował 10zł z przesyłką )no i jakiś browarek. :piwo: Czas operacyjny myślę że jak na pierwszy raz to 2godz wystarczy. Drugi demontaż i złożenie zajęło mi 40minut. Ps.Aha,gdyby ktoś chciał wymontować cewkę i złożyć kompresor bez niej i tak chwilowo pomykać to nie ma z tym problemu.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41319-cewka-kompresora-klimatyzacji-wymiana-bezpiecznika-termicznego/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi