Gość majq1 Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Witam, Z uwagi na brak ładowania akumulatora podejrzewam usterkę alternatora (możliwe zawieszenie szczotki). Czy jest jakaś możliwość wymontowania go bez wyjmowania silnika?? Od góry to można zapomnieć. Od dołu dziś oglądałem i dójcie jest utrudnione, ale może ktoś z forum już to robił to prosiłbym o wskazówki. Kolejne moje pytanie dotyczy wspomagania kierownicy. Czy w tym samochodzie jest pompa zasilana z alternatora ( jak np. w Astrze G) ?? Bo akumulator mi się nie ładuje ale wspomaganie działa. Jeszcze informacja na temat jazdy bez ładowania akumulatora. Na nowym, przy zbędnych odbiornikach, w dzień auto przejedzie ok. 70 km.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41328-alternator/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ILKU Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 (edytowane) Wyjąć można bez wyciągania silnika. Zdejmujesz pasek, odkręcasz dwie śruby mocujące, przewody i wyjmujesz. Wspomaganie jest hydrauliczne, pompa napędzana paskiem wieloklinowym. Edytowane 26 Kwietnia 2011 przez Kacper usunięcie zbędnego cytatu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41328-alternator/#findComment-382906 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majq1 Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Rozumiem, że wyjmowałeś go (w 3.0 V6) od dołu? Bo jeszcze jutro miałem sprawdzić jaki jest dostęp z boku po zdjęciu koła.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41328-alternator/#findComment-382913 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ILKU Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2011 (edytowane) Pasek zdejmujesz z boku, śruby też. Od dołu odłączasz kable i wyciągasz w dół/do tyłu. Jeśli będzie przeszkadzać to możesz wykręcić napinacz i ewentualnie podporę półosi lub półośki. Edytowane 27 Kwietnia 2011 przez Kacper usunięcie zbędnego cytatu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41328-alternator/#findComment-382931 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baki Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Witam. Poniżej opis od opla : Lub linki: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c7a6d84c1003f375.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/81f9c68253017603.html Mam diesla więc musisz się zdać na ten opis i pomoc kolegów co mają taki silnik. Pozdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41328-alternator/#findComment-383284 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majq1 Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Jest dokładnie jak w opisie. Trzeba odkręcić końcówkę drążka kierownicy i alternator wyjdzie, tylko z tym miałem problem bo jakiś (super) mechanik nasmarował stożek i mi zeskakiwało zanim odkręciłem. A masz może taką instrukcje do paska ?? W zasadzie chodzi mi o naciąg, bo teraz odkręciłem kółko i one zeszło, a myślałem, że jak się tylko poluzuje to i pasek będzie luźny (tak robiłem w Astrze G).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41328-alternator/#findComment-383558 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baki Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 Witam. Wymiana paska + naciąg : lub linki: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/43ac6a70843ab71b.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7c3bf7b3e00d516b.html Pozdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41328-alternator/#findComment-383616 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majq1 Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Dzięki za te informacje. Z tych rysunków wywnioskowałem, iż ktoś źle założył pasek. Na kole wału korbowego miał styczność około 30 stopni. A naciągnęli go chyba na siłę bo naciąg ani drgnie, po odkręceniu nakrętki całe koło zeszło. Jak wymontuję cały naciąg to zobaczę co nie tak. Będę odtwarzał tak jak powinno być a nie, że pasek ledwo dotyka do koła wału. --------------------------- Z napinaczem doszłem do ładu, alternator musiałem kupić nowy. Jedyne wskazówki do powyższego opisu to : pasek klinowy można wymontować od góry pojazdu, przy zdejmowaniu paska napinacz trzeba odciągnąć i trzymać za pomocą klucza oczkowego (1) i zdjąć pasek klinowy. połączyłem posty / Kacper   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/41328-alternator/#findComment-383787 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.