Skocz do zawartości

Alternator


Gość majq1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Z uwagi na brak ładowania akumulatora podejrzewam usterkę alternatora (możliwe zawieszenie szczotki). Czy jest jakaś możliwość wymontowania go bez wyjmowania silnika?? Od góry to można zapomnieć. Od dołu dziś oglądałem i dójcie jest utrudnione, ale może ktoś z forum już to robił to prosiłbym o wskazówki.

 

Kolejne moje pytanie dotyczy wspomagania kierownicy. Czy w tym samochodzie jest pompa zasilana z alternatora ( jak np. w Astrze G) ?? Bo akumulator mi się nie ładuje ale wspomaganie działa.

 

Jeszcze informacja na temat jazdy bez ładowania akumulatora. Na nowym, przy zbędnych odbiornikach, w dzień auto przejedzie ok. 70 km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąć można bez wyciągania silnika. Zdejmujesz pasek, odkręcasz dwie śruby mocujące, przewody i wyjmujesz.

Wspomaganie jest hydrauliczne, pompa napędzana paskiem wieloklinowym.

Edytowane przez Kacper
usunięcie zbędnego cytatu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek zdejmujesz z boku, śruby też. Od dołu odłączasz kable i wyciągasz w dół/do tyłu. Jeśli będzie przeszkadzać to możesz wykręcić napinacz i ewentualnie podporę półosi lub półośki.

Edytowane przez Kacper
usunięcie zbędnego cytatu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Poniżej opis od opla :

c7a6d84c1003f375m.jpg

81f9c68253017603m.jpg

Lub linki:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c7a6d84c1003f375.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/81f9c68253017603.html

Mam diesla więc musisz się zdać na ten opis i pomoc kolegów co mają taki silnik.

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dokładnie jak w opisie. Trzeba odkręcić końcówkę drążka kierownicy i alternator wyjdzie, tylko z tym miałem problem bo jakiś (super) mechanik nasmarował stożek i mi zeskakiwało zanim odkręciłem.

 

A masz może taką instrukcje do paska ?? W zasadzie chodzi mi o naciąg, bo teraz odkręciłem kółko i one zeszło, a myślałem, że jak się tylko poluzuje to i pasek będzie luźny (tak robiłem w Astrze G).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za te informacje. Z tych rysunków wywnioskowałem, iż ktoś źle założył pasek. Na kole wału korbowego miał styczność około 30 stopni. A naciągnęli go chyba na siłę bo naciąg ani drgnie, po odkręceniu nakrętki całe koło zeszło. Jak wymontuję cały naciąg to zobaczę co nie tak. Będę odtwarzał tak jak powinno być a nie, że pasek ledwo dotyka do koła wału.

 

---------------------------

 

Z napinaczem doszłem do ładu, alternator musiałem kupić nowy.

 

Jedyne wskazówki do powyższego opisu to : pasek klinowy można wymontować od góry pojazdu, przy zdejmowaniu paska napinacz trzeba odciągnąć i trzymać za pomocą klucza oczkowego (1) i zdjąć pasek klinowy.

 

 

połączyłem posty / Kacper

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności