Skocz do zawartości

Falowanie obrotów Astra G 1,4 16V


Gość gab-led

Rekomendowane odpowiedzi

Gość gab-led

Jestem nowym forumowiczem, przeczytałem bardzo wiele postów dot. falowania silnika w astrze G, ale nie spotkałem rozwiązania mojego problemu. Może ktoś miał podobny problem i mi pomoże. Astra jest z 2003r. silnik 1,4 16V X14XE - przebieg ok.250tys. samochód posiadqa instalację gazową sekwencyjna STG 300 (od 220tys.)- mimo dużego przebiegu sam. chodził do tej pory bez zarzutu - jeżdzę na 5W40-samochód mam od nowości. Około miesiąca temu podczas uruchamiania astry odczułem wrażenie, że astara nie pracuje na jednym cylindrze-strasznie głosno pracował, przegazowałem delikatnie i zaświeciła mi sie kontrolaka silnika. Samochód od tego czasu pracuje nierówno(na biegu jałowym i jak jeżdzę). Obroty na biegu jałowym spadły o ok. 100-150 obrotów (ja to tak odczuwam) w chwili obecnej jest ok. 700. Dopiero w zeszłym tygoniu znalazłem czas i pojechałem do elektryka. Samochód został podłaczony do kompa i wyświetlił sie błąd z przerwa zapłonu na 2 cylindrze. W zeszłym roku wymieniłem cewkę i świecę, więc pomyslałem, że nawaliła cewka, ale niestety podmieniłem ją od kolegi i jest bez zmian. Świece także zostały sparwdzone i sa ok. Przeczyściłem przepustnicę, ale to także nie pomogło.

Mechanik zasugerował, że może byc problem z zaworem - że się mógł zawiesić.

Może podpowiecie mi co muszę sparwdzić, aby było ok.

Poz Robson

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mimo dużego przebiegu sam. chodził do tej pory bez zarzutu

 

Witam. Przebieg nie za duży , tylko temat ciężki.

Możesz dla pewności przełożyć świece do znajomego i sprawdzić jak u niego chodzą i tak samo z kablami WN.

Nie wiem jak tu jest z dojściem do czujnika położenia wału korbowego ( można zrobić podmiankę) - ostatnio chłop w omedze miał dość podobne objawy i to była przyczyna.

No i zostaje jeszcze do sprawdzenia silnik krokowy.

Wejdź na dział corsy ( albo wpisz w szukajkę). Tam na dole głównej strony jest temat Kody błędów Opel Corsa. Tam masz opisane ze zdjęciami , jak samemu możesz zczytać błędy z kompa , bo bez tego raczej się nie obędzie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Spotkałem się z tym objawem podczas szukania innej usterki.

Otóż kupiłem astrę G z tym silnikiem, z już założoną instalacją gazową. Niestety ostatnio dojrzałem się, że pomimo zwykłej instalacji, gaz podpięty jest pod wtryski. Pogrzebaliśmy trochę i również na jednym cylindrze silnik nie palił po uruchomieniu. Widocznie przewód idący do wtrysku zruszył się, a było to możliwe przy takim rzemiośle, jakie zobaczyłem. Poprawienie połączeń przywróciło poprzednią pracę.

Z tego co wiem, w sekwencji powinieneś mieć poprowadzone kable, podobnie jak ja. Jeśli cewka i świece nie pomagają, czepiałbym się połączeń kabli.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności