Skocz do zawartości

naprawa siłownika centralnego zamka od str kierowcy


Gość protas83

Rekomendowane odpowiedzi

Gość protas83

objawy : centralny zamykany z pilota zamyka wszystkie drzwi oprócz kierowcy i za 2 sek z powrotem wszystkie otwiera

 

chce przedstawić sposób naprawy centralnego zamka od strony kierowcy :szczesliwy:

potrzebne nam będzie :

- śrubokręty krzyżak i plaski

- torx T40

- lutownica , cyna

- klucz 10 z przedłużką

- dwa mikroprzelaczniki 5A

- z godzinka czasu ( dla początkującego elektryka )

 

wiec zaczynamy :)

 

1. odkręcamy tapicerkę w miejscach zaznaczonych plus trzy śrubki w dole tapicerki.

 

18052011221.jpg

 

 

2. zdejmujemy delikatnie ( są tam zatrzaski ) , odłączamy sterowanie elektrycznymi lusterkami.

 

3. odciągamy klamkę wewnętrzną ruchem posuwistym w stronę pokazana strzałką uważając żeby nie ułamać plastików i zdejmujemy z cięgna.

18052011219.jpg

 

 

4. odłącz elektrykę ( włóż śrubokręt plaski miedzy szczelinkę a czerwony zatrzask )

18052011218.jpg

 

 

 

5. odkręcamy kluczem 10 śrubki od klamki zewnętrznej ale nie wyjmujmy jej narazie. (bo się nie da )

18052011217.jpg

 

 

6. teraz można odkręcić torxem śruby na boku drzwi , pierwszą tą z samego dołu żeby wyjąć prowadnice szyby ( jak odkręcisz wystarczy pociągnąć w dol i położyć na dole drzwi )

później kręcimy te trzy pozostałe śruby i wyciągamy siłownik uważając żeby nie ułamać czerwonego plastiku zamka. nie da się go wyjąć bez odkręcania klamki zewnętrznej gdyż cięgno wygięte jest w kształt odwróconego U uniemożliwiającego samoczynne wypadniecie czy wypięcie. na następnym zdjęciu widać jak jest wygięty

18052011220j.jpg

 

 

 

7. teraz jak mamy już siłownik idziemy do domu i grzejemy lutownice. w siłowniku odkręcamy trzy wkręty i rozwiercamy nit bądź roztapiamy plastik po środku siłownika

18052011213.jpg

 

 

 

tak wygląda w środku elektryka

18052011214.jpg

 

 

 

8. spokojnie podnosząc do góry za kostkę obracamy i widzimy dwa mikroprzelaczniki które będziemy zmieniać

18052011215.jpg

 

 

przy lutowaniu trzeba uważać na grzanie cyny bo można łatwo uszkodzić płytkę no i trzeba patrzeć w jaki sposób ukierunkowane są nasze mikroprzelaczniki .( są dobrze oznaczone na obudowie ale lepiej lutować pojedynczo ) w moim przypadku trzeba bylo troche wygiac nóżki ale może to zależeć od włączników

 

teraz składamy siłownik i wracamy do auta. najpierw podłączamy się do elektryki by sprawdzić czy siłownik jest już sprawny. trzeba " jakby " zamknąć drzwi żeby działał tak jak trzeba. po sprawdzeniu składamy wszystko do "kupy " i cieszymy się działającym siłownikiem od strony kierowcy

 

 

mam nadzieje ze moje doświadczenie z siłownikiem pomoże innym posiadaczom opli vectra serii B

 

POZDRAWIAM :zamknieteoczy:

Edytowane przez protas83
zmiana linków na zdjęcia .Fajny poradnik (gratki)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, świetny pomysł tylko czy w 100% skuteczny ?? mógł byś podać jaki to typ mikro przekaźnika bo jest ich sporo... ? Poza tym, mój problem właśnie na tym polega że z kluczyka działa zamykanie drzwi lecz jak blokuje z pilota to lewy przód nie reaguje. Nawet nie słychać żeby próbował zaskoczyć. Prócz tego w prawych tylnych też mi nie działa i żeby zamknąć lub otworzyć drzwi muszę "dzyndzla" wciskać lub podnosić do góry.

Proszę o odpowiedz i z góry dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na necie sa juz porady o tym od dawna

nic nowego kolego Protas nie wymysliles

 

na forum tez o tym pisano wiele razy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale poradnik wcale nie jest nowy :wink: i fajnie że jest też na tym forum.

 

 

mógł byś podać jaki to typ mikro przekaźnika bo jest ich sporo.

Mikro przełącznik kupisz bez problemu w sklepie z elektroniką, w razie wątpliwości wymontuj i weź na wzór.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będąc w sklepie elektronicznym udało mi się wysępić kilka sztuk od firmy "ELFA" gościu powiedział że padają tak często ponieważ są za słabe i doradził bym wziął zamiast oryginalnie 5A to 10A. Powiedział że styki dłużej wytrzymają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piotr carspa

Sposób jak najbardziej właściwy, wczoraj wykonałem naprawę w/g poradnika i wszystko działa jak powinno.

Wielkie dzięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Dołożę coś o siłowniku zamka centralnego od strony kierowcy w Oplu Sintra.

 

U mnie był objaw, że raz się zamykał, raz nie. Czasami jak było wilgotno to działał, a sucho nie.

I co się okazało ... w siłowniku było pęknięte lutowanie.

 

Załączam zdjęcia, bo może komuś się przyda.

post-28046-0-85501400-1397038292_thumb.jpg

post-28046-0-06967800-1397038302_thumb.jpg

post-28046-0-91149000-1397038308_thumb.jpg

post-28046-0-53970200-1397038316_thumb.jpg

post-28046-0-14688200-1397038324_thumb.jpg

post-28046-0-10217500-1397038331_thumb.jpg

post-28046-0-36226000-1397038338_thumb.jpg

post-28046-0-25408900-1397038345_thumb.jpg

post-28046-0-88021000-1397038352_thumb.jpg

post-28046-0-72780600-1397038359_thumb.jpg

post-28046-0-06180400-1397038367_thumb.jpg

 

Pozdrawiam

Krzysiek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności