Gość protas83 Opublikowano 19 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 (edytowane) objawy : centralny zamykany z pilota zamyka wszystkie drzwi oprócz kierowcy i za 2 sek z powrotem wszystkie otwiera chce przedstawić sposób naprawy centralnego zamka od strony kierowcy potrzebne nam będzie : - śrubokręty krzyżak i plaski - torx T40 - lutownica , cyna - klucz 10 z przedłużką - dwa mikroprzelaczniki 5A - z godzinka czasu ( dla początkującego elektryka ) wiec zaczynamy 1. odkręcamy tapicerkę w miejscach zaznaczonych plus trzy śrubki w dole tapicerki. 2. zdejmujemy delikatnie ( są tam zatrzaski ) , odłączamy sterowanie elektrycznymi lusterkami. 3. odciągamy klamkę wewnętrzną ruchem posuwistym w stronę pokazana strzałką uważając żeby nie ułamać plastików i zdejmujemy z cięgna. 4. odłącz elektrykę ( włóż śrubokręt plaski miedzy szczelinkę a czerwony zatrzask ) 5. odkręcamy kluczem 10 śrubki od klamki zewnętrznej ale nie wyjmujmy jej narazie. (bo się nie da ) 6. teraz można odkręcić torxem śruby na boku drzwi , pierwszą tą z samego dołu żeby wyjąć prowadnice szyby ( jak odkręcisz wystarczy pociągnąć w dol i położyć na dole drzwi ) później kręcimy te trzy pozostałe śruby i wyciągamy siłownik uważając żeby nie ułamać czerwonego plastiku zamka. nie da się go wyjąć bez odkręcania klamki zewnętrznej gdyż cięgno wygięte jest w kształt odwróconego U uniemożliwiającego samoczynne wypadniecie czy wypięcie. na następnym zdjęciu widać jak jest wygięty 7. teraz jak mamy już siłownik idziemy do domu i grzejemy lutownice. w siłowniku odkręcamy trzy wkręty i rozwiercamy nit bądź roztapiamy plastik po środku siłownika tak wygląda w środku elektryka 8. spokojnie podnosząc do góry za kostkę obracamy i widzimy dwa mikroprzelaczniki które będziemy zmieniać przy lutowaniu trzeba uważać na grzanie cyny bo można łatwo uszkodzić płytkę no i trzeba patrzeć w jaki sposób ukierunkowane są nasze mikroprzelaczniki .( są dobrze oznaczone na obudowie ale lepiej lutować pojedynczo ) w moim przypadku trzeba bylo troche wygiac nóżki ale może to zależeć od włączników teraz składamy siłownik i wracamy do auta. najpierw podłączamy się do elektryki by sprawdzić czy siłownik jest już sprawny. trzeba " jakby " zamknąć drzwi żeby działał tak jak trzeba. po sprawdzeniu składamy wszystko do "kupy " i cieszymy się działającym siłownikiem od strony kierowcy mam nadzieje ze moje doświadczenie z siłownikiem pomoże innym posiadaczom opli vectra serii B POZDRAWIAM Edytowane 20 Maja 2011 przez protas83 zmiana linków na zdjęcia .Fajny poradnik (gratki)   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość frryk Opublikowano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2012 Witam, świetny pomysł tylko czy w 100% skuteczny ?? mógł byś podać jaki to typ mikro przekaźnika bo jest ich sporo... ? Poza tym, mój problem właśnie na tym polega że z kluczyka działa zamykanie drzwi lecz jak blokuje z pilota to lewy przód nie reaguje. Nawet nie słychać żeby próbował zaskoczyć. Prócz tego w prawych tylnych też mi nie działa i żeby zamknąć lub otworzyć drzwi muszę "dzyndzla" wciskać lub podnosić do góry. Proszę o odpowiedz i z góry dziękuję.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 na necie sa juz porady o tym od dawna nic nowego kolego Protas nie wymysliles na forum tez o tym pisano wiele razy   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Ale poradnik wcale nie jest nowy i fajnie że jest też na tym forum. mógł byś podać jaki to typ mikro przekaźnika bo jest ich sporo. Mikro przełącznik kupisz bez problemu w sklepie z elektroniką, w razie wątpliwości wymontuj i weź na wzór.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość frryk Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Będąc w sklepie elektronicznym udało mi się wysępić kilka sztuk od firmy "ELFA" gościu powiedział że padają tak często ponieważ są za słabe i doradził bym wziął zamiast oryginalnie 5A to 10A. Powiedział że styki dłużej wytrzymają.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotr carspa Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Sposób jak najbardziej właściwy, wczoraj wykonałem naprawę w/g poradnika i wszystko działa jak powinno. Wielkie dzięki   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kenrag Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Witam Dołożę coś o siłowniku zamka centralnego od strony kierowcy w Oplu Sintra. U mnie był objaw, że raz się zamykał, raz nie. Czasami jak było wilgotno to działał, a sucho nie. I co się okazało ... w siłowniku było pęknięte lutowanie. Załączam zdjęcia, bo może komuś się przyda. Pozdrawiam Krzysiek   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi