Gość protas83 Opublikowano 19 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 (edytowane) objawy : centralny zamykany z pilota zamyka wszystkie drzwi oprócz kierowcy i za 2 sek z powrotem wszystkie otwiera chce przedstawić sposób naprawy centralnego zamka od strony kierowcy potrzebne nam będzie : - śrubokręty krzyżak i plaski - torx T40 - lutownica , cyna - klucz 10 z przedłużką - dwa mikroprzelaczniki 5A - z godzinka czasu ( dla początkującego elektryka ) wiec zaczynamy 1. odkręcamy tapicerkę w miejscach zaznaczonych plus trzy śrubki w dole tapicerki. 2. zdejmujemy delikatnie ( są tam zatrzaski ) , odłączamy sterowanie elektrycznymi lusterkami. 3. odciągamy klamkę wewnętrzną ruchem posuwistym w stronę pokazana strzałką uważając żeby nie ułamać plastików i zdejmujemy z cięgna. 4. odłącz elektrykę ( włóż śrubokręt plaski miedzy szczelinkę a czerwony zatrzask ) 5. odkręcamy kluczem 10 śrubki od klamki zewnętrznej ale nie wyjmujmy jej narazie. (bo się nie da ) 6. teraz można odkręcić torxem śruby na boku drzwi , pierwszą tą z samego dołu żeby wyjąć prowadnice szyby ( jak odkręcisz wystarczy pociągnąć w dol i położyć na dole drzwi ) później kręcimy te trzy pozostałe śruby i wyciągamy siłownik uważając żeby nie ułamać czerwonego plastiku zamka. nie da się go wyjąć bez odkręcania klamki zewnętrznej gdyż cięgno wygięte jest w kształt odwróconego U uniemożliwiającego samoczynne wypadniecie czy wypięcie. na następnym zdjęciu widać jak jest wygięty 7. teraz jak mamy już siłownik idziemy do domu i grzejemy lutownice. w siłowniku odkręcamy trzy wkręty i rozwiercamy nit bądź roztapiamy plastik po środku siłownika tak wygląda w środku elektryka 8. spokojnie podnosząc do góry za kostkę obracamy i widzimy dwa mikroprzelaczniki które będziemy zmieniać przy lutowaniu trzeba uważać na grzanie cyny bo można łatwo uszkodzić płytkę no i trzeba patrzeć w jaki sposób ukierunkowane są nasze mikroprzelaczniki .( są dobrze oznaczone na obudowie ale lepiej lutować pojedynczo ) w moim przypadku trzeba bylo troche wygiac nóżki ale może to zależeć od włączników teraz składamy siłownik i wracamy do auta. najpierw podłączamy się do elektryki by sprawdzić czy siłownik jest już sprawny. trzeba " jakby " zamknąć drzwi żeby działał tak jak trzeba. po sprawdzeniu składamy wszystko do "kupy " i cieszymy się działającym siłownikiem od strony kierowcy mam nadzieje ze moje doświadczenie z siłownikiem pomoże innym posiadaczom opli vectra serii B POZDRAWIAM Edytowane 20 Maja 2011 przez protas83 zmiana linków na zdjęcia .Fajny poradnik (gratki)   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42038-naprawa-si%C5%82ownika-centralnego-zamka-od-str-kierowcy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość frryk Opublikowano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2012 Witam, świetny pomysł tylko czy w 100% skuteczny ?? mógł byś podać jaki to typ mikro przekaźnika bo jest ich sporo... ? Poza tym, mój problem właśnie na tym polega że z kluczyka działa zamykanie drzwi lecz jak blokuje z pilota to lewy przód nie reaguje. Nawet nie słychać żeby próbował zaskoczyć. Prócz tego w prawych tylnych też mi nie działa i żeby zamknąć lub otworzyć drzwi muszę "dzyndzla" wciskać lub podnosić do góry. Proszę o odpowiedz i z góry dziękuję.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42038-naprawa-si%C5%82ownika-centralnego-zamka-od-str-kierowcy/#findComment-444691 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 na necie sa juz porady o tym od dawna nic nowego kolego Protas nie wymysliles na forum tez o tym pisano wiele razy   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42038-naprawa-si%C5%82ownika-centralnego-zamka-od-str-kierowcy/#findComment-444730 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Ale poradnik wcale nie jest nowy i fajnie że jest też na tym forum. mógł byś podać jaki to typ mikro przekaźnika bo jest ich sporo. Mikro przełącznik kupisz bez problemu w sklepie z elektroniką, w razie wątpliwości wymontuj i weź na wzór.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42038-naprawa-si%C5%82ownika-centralnego-zamka-od-str-kierowcy/#findComment-444770 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość frryk Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Będąc w sklepie elektronicznym udało mi się wysępić kilka sztuk od firmy "ELFA" gościu powiedział że padają tak często ponieważ są za słabe i doradził bym wziął zamiast oryginalnie 5A to 10A. Powiedział że styki dłużej wytrzymają.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42038-naprawa-si%C5%82ownika-centralnego-zamka-od-str-kierowcy/#findComment-444788 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotr carspa Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Sposób jak najbardziej właściwy, wczoraj wykonałem naprawę w/g poradnika i wszystko działa jak powinno. Wielkie dzięki   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42038-naprawa-si%C5%82ownika-centralnego-zamka-od-str-kierowcy/#findComment-445399 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kenrag Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Witam Dołożę coś o siłowniku zamka centralnego od strony kierowcy w Oplu Sintra. U mnie był objaw, że raz się zamykał, raz nie. Czasami jak było wilgotno to działał, a sucho nie. I co się okazało ... w siłowniku było pęknięte lutowanie. Załączam zdjęcia, bo może komuś się przyda. Pozdrawiam Krzysiek   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42038-naprawa-si%C5%82ownika-centralnego-zamka-od-str-kierowcy/#findComment-532530 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi