Skocz do zawartości
Losiu_Bloody

1.7 CDTI - dziwne wibracje na biegu jałowym

Rekomendowane odpowiedzi

Problem jest kosmiczny.

Auto z roku 2008, silnik 1.7 CDTI 100KM, przebieg 55.000.

Chodzi jak burza, na biegu i na wolnych obrotach silnik śmiga aż miło. Problem pojawia się w momencie gdy na biegu jałowym podnosimy obroty. W przedziale 1100-1500 obrotów silnik wchodzi w dziwne wibracje, wyczuwalne bez problemu w kabinie, ale nadal pracuje równo i miarowo. Po przejściu 1500 wszystko się uspakaja. Przy jeździe na dowolnym biegu w przedziale tych obrotów - bez problemów.

 

Ktoś ma blade pojęcie co jest grane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś ściemniasz - 1100 do 1500 to nie są obroty biegu jałowego ... tak ok. 700 do 900 to jeszcze bym się zgodził.

Chyba, że chodzi Ci o przygazowanie na luzie ?? Wtedy pierwszy krok, to obejrzenie poduszek ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silvo44 - racja, źle się wyraziłem. Chodzi o to, że auto jest na luzie i wtedy lekko gazuję. Co do poduszek, chłopcy w ASO obadali i rozłożyli ręce. Dla nich podzespoły są OK i nie potrafią wytłumaczyć tego co się dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to poczekamy - może ktoś bardziej kumaty ode mnie coś podpowie, bo innego pomysłu na razie nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tłumik drgań poduszki prawej, tej przedniej.... takie wielkie kołko mocowane obok poduszki (fachowo jest to tłumik drgań, wału napędowego), to odpowiada za tłumienie drgań które przechodzą na kierownicę i autko, aczkolwiek 55tys to troszkę mało jak na to żeby juz nie trzymał ten tłumik....

 

Aczkolwiek innej opcji poza tym tłumikiem albo dwumasą nie ma....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat.

Mam to samo przy ok 1500 (17zdth, przebieg 100 tys a występuje od ok 50 tys). Przejechałem z tym ok 50 tys ale teraz dochodzą coraz większe wibracje na biegu jałowym, na zimnym spore a na nagrzanym sporo mniejsze ale wyczuwalne, obroty nie falują.  Sugerowano mi że to może problem z wtryskami.

Coś się w temacie wyjaśniło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.