Skocz do zawartości

Wymiana sprzęgła - wysprzęglika


Rekomendowane odpowiedzi

Gość EmCe3000

Witam

 

Wczoraj byłem u mechanika zdiagnozować problem pedału sprzęgła w podłodze w Oplu Astrze II Hatchback 1.7TD (X17DTL)

 

Wycieka płyn hamulcowy z okolic skrzyni.. 100% mi nie dał ale mówi że wszystko wskazuje na wysprzęglik w skrzyni biegów (kanał zalany płynem - szok).

 

Próbował odpowietrzać układ ale niestety nic to nie dało.. żadnego oporu sprzęgła nic a nawet odwrotnie bo pedał zaczeło wciągać w podłoge... (jestem laik) pokazywał u góry skrzyni po zdjęciu przewodu wystające cuś i że to wysprzeglik.

 

1. Czy w/g was może mechanik mieć rację? (każdy wie ze oni robia wszystko byle zarobi a tutaj trzeba sciagac skrzynie)

2. Jak moge dowiedziec sie jakie oznaczenie ma skrzynia (potrzebne do kupna sprzegła)

3. Kupując kpl. sprzęgło firmy LUK (tarcza+docisk+łożysko) to łożysko to nic innego jak wysprzeglik?

 

Jestem totalnym laikiem w mechanice i tez nie oczekuje wróżenia z fusów ale najbardziej doświadczeni może coś poradzą?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ma rację.

2. Po numerze VIN auta możesz sprawdzić oznaczenie skrzyni - podaj VIN w odpowiednim temacie na forum i ktoś Ci go zdekoduje.

3. Łożysko oporowe = wysprzęglik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EmCe3000

 

Dziękuje za szybkie odpowiedzi.

 

Mam jeszcze jedno pytanie. Potwierdzenie, że łożysko sprzęgła równa się wysprzęglik mi się nie klei.. Troche forum obczytałem i wszędzie piszą że to łożysko jest strasznie drogie - ok nawet 600zł a mnie w sklepie dzisiaj powiedzieli ze kpl. sprzęgło firmy LUK 380zł - tarcza, docisk, łożysko.

 

Aha i jeżeli nawet padł wysprzęglik w skrzyni biegów (który jak widziałem jest w środku) to jakim cudem wycieka płyn na zewnątrz? Uszczelnienie skrzyni z silnikiem też poszło?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach