Skocz do zawartości

filtr czasteczek stałych


Gość kojko4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , mam opla zafirę 2006r. Samochód stracił moc i mechanik stwierdził że filtr cząsteczek stałych jest zapchany. Jak stwierdził koszt wymiany filtra to około 6 tyś złotych i nie ma gwarancji że po pewnym czasie będzie to samo. Usuną filtr i katalizator oświadczając iż należy jeszcze zmienić oprogramowanie aby "oszukać" komputer.mam pytanie czy po takim zabiegu nie ucierpi silnik i czy może jest jakiś inny sposób.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pu usunięciu filtra cząstek stałych ( DPF ) + zmiana oprogramowania silnik nie ucierpi, wręcz teoretycznie przybędzie mu "kilka" kucy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , mam opla zafirę 2006r. Samochód stracił moc i mechanik stwierdził że filtr cząsteczek stałych jest zapchany.

 

Jak to stwierdził ? Podłączył pod komputer ? A próbował komputerem zainicjować wypalanie czy od razu chciał Cię skroić ? Może podjedź do innego mechanika z Techem i sprawdź to jeszcze raz bo to nie mały wydatek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapchany filtr cząstek stałych moze doprowadzić do uszkodzenia turbo, poniewaz turbina nie może przechać spalin a co za tym idzie zaczyna przepuszczać, chlapac olejem.

Miałem podobny problem u siebie, po usunięciu filtra wszystko powrócilo do normy no i spalanie delikatnie spadło, co do mocy wątpię aby przybyło, gdyz była robiona modyfikacja mająca na celu usuniecie filtra a nie jakiś chiptuning, w firmie której robilem zaproponowali mi również chiptuning ale za dodatkową opłatą wieć zrezygnowalem.

Nie wiem jak u Ciebie z cenami ale ja robiłem w xxxxxxxxxxxxx

 

Z wypalaniem filtra dałbym sobie spokój, czytałem kiedyś o tym. Podobno jeżeli jest bardzo zapchany to nawet nie da rady , a jak już da tó równie bywa czasmi dasz radę przejechać kilkaset a czasami kilka tys km. Wiec moim zdaniem nie ma sensu, abwić się w wypalanie.

Edytowane przez mark82
Usunąłem zbędne zdanie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość TuneFORCE

Ja wychodzę z założenia że jesli auto się zepsuje to nalezy je oddać do specjalisty.

Padnie silnik to niech go naprawie to co zna się na silnikach, padnie skrzynia to powinien naprawiać ja fachowiec od skrzyń, a jeśli system oczyszczania spalin nie funkcjonuje prawidłowo to naprawę powinno się zlecić ludziom serwisującym DPFy/FAPy...

 

Wielu mechaników uważa się za wszystko wiedzących, są uniwersalni i potrafią wszystko naprawić dwoma narzędziami - młotkiem i przecinakiem...

 

Nie rozumiem po co usuwał KATa skoro problem był z DPFem?

Jakie błędy były zapisane w PCMie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności