Gość kojko4 Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 Witam , mam opla zafirę 2006r. Samochód stracił moc i mechanik stwierdził że filtr cząsteczek stałych jest zapchany. Jak stwierdził koszt wymiany filtra to około 6 tyś złotych i nie ma gwarancji że po pewnym czasie będzie to samo. Usuną filtr i katalizator oświadczając iż należy jeszcze zmienić oprogramowanie aby "oszukać" komputer.mam pytanie czy po takim zabiegu nie ucierpi silnik i czy może jest jakiś inny sposób.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Teak Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 Pu usunięciu filtra cząstek stałych ( DPF ) + zmiana oprogramowania silnik nie ucierpi, wręcz teoretycznie przybędzie mu "kilka" kucy.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kojko4 Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 a jest możliwe że przy zapchaniu filtra cząsteczek stałych została uszkodzona turbosprężarka   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radmax Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Witam , mam opla zafirę 2006r. Samochód stracił moc i mechanik stwierdził że filtr cząsteczek stałych jest zapchany. Jak to stwierdził ? Podłączył pod komputer ? A próbował komputerem zainicjować wypalanie czy od razu chciał Cię skroić ? Może podjedź do innego mechanika z Techem i sprawdź to jeszcze raz bo to nie mały wydatek.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mark82 Opublikowano 31 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 (edytowane) Zapchany filtr cząstek stałych moze doprowadzić do uszkodzenia turbo, poniewaz turbina nie może przechać spalin a co za tym idzie zaczyna przepuszczać, chlapac olejem. Miałem podobny problem u siebie, po usunięciu filtra wszystko powrócilo do normy no i spalanie delikatnie spadło, co do mocy wątpię aby przybyło, gdyz była robiona modyfikacja mająca na celu usuniecie filtra a nie jakiś chiptuning, w firmie której robilem zaproponowali mi również chiptuning ale za dodatkową opłatą wieć zrezygnowalem. Nie wiem jak u Ciebie z cenami ale ja robiłem w xxxxxxxxxxxxx Z wypalaniem filtra dałbym sobie spokój, czytałem kiedyś o tym. Podobno jeżeli jest bardzo zapchany to nawet nie da rady , a jak już da tó równie bywa czasmi dasz radę przejechać kilkaset a czasami kilka tys km. Wiec moim zdaniem nie ma sensu, abwić się w wypalanie. Edytowane 15 Czerwca 2011 przez mark82 Usunąłem zbędne zdanie   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TuneFORCE Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Ja wychodzę z założenia że jesli auto się zepsuje to nalezy je oddać do specjalisty. Padnie silnik to niech go naprawie to co zna się na silnikach, padnie skrzynia to powinien naprawiać ja fachowiec od skrzyń, a jeśli system oczyszczania spalin nie funkcjonuje prawidłowo to naprawę powinno się zlecić ludziom serwisującym DPFy/FAPy... Wielu mechaników uważa się za wszystko wiedzących, są uniwersalni i potrafią wszystko naprawić dwoma narzędziami - młotkiem i przecinakiem... Nie rozumiem po co usuwał KATa skoro problem był z DPFem? Jakie błędy były zapisane w PCMie?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 mark82 co za typ silnika masz u siebie w vici wypisany w profilu Bo z tego co piszesz to powinieneś mieć silnik 1,9   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.