Skocz do zawartości

Prosze o na temat Vectry 1,9 CDTi 150km


Gość krzys1216

Rekomendowane odpowiedzi

Gość krzys1216

Witam, lada moment będę miał do kupienia vectre 1,9 cdti 150km 08r kombi. Mam do was pytanie, jak z awaryjnością tych aut ? jak właściwości jezdne oraz wszystko inne. Czy te silniki mają jakieś bolączki ? Na co muszę zwrócić szczególną uwagę. Dodam że auto ma ok 160tys. przebiegu i jest serwisowane do samego końca.

 

Pozdrawiam

Krzysiek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg. Mnie silnik ma bardzo dobre parametry, duża niezawodność. Słyszałem że podobno szybko w nich turbiny siadają, kiedyś tata miał VC właśnie z tym silnikiem zrobił na niej 230 tys. km i z turbiną nie było żadnych problemów, no ale wiadomo zależy jak kto jeździ ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnie ja uzytkuje ten silnik od kilku m-cy dopiero wiec nie przejechalem duzo, to co robilem z moim silnikiem to czesciowe zaslepienie EGR-a(fiatowska blaszka z 4 otworami) i zmiana kostek wtryskiwaczy w aso opla ok.83 pln za sztuke, i wymiana sprezyny powrotnej pedalu sprzegla.

EGR-y to bolaczka tych silnikow poniewaz przy emeryckim stylu jazdy potrafi sie zabrudzic co skutkuje szarpaniem, a z tymi kostakami wtrysk. to byly dwa rodzaje zolty(zatrzaski) to ten mniej trwaly, niebieskie to te bardziej wytrzymale. chociaz ja kupilem auto juz z wymieniona kostka 3-go wtrysku(te najczesciej padaja) jednak po kilku tys. jazdy po podlaczeniu op-com'a i sprawdzeniu dawek korekcyjnych wtryskow na 3 i 4 wtrysk. pokazywalo kolejno 1,40 i -1.39ml/suw na rozgrzanym silniku ok.88'C. max to -0,6 do 0,6 ml/suw podawany przez TIS.

przed kupnem warto zajrzec pod plastikowa obudowe silnika i zobaczyc jakiego koloru sa zaciski na wtyczkach wtryskow.

sprezyna pedalu sprzegla to tak prewencyjnie, ale jak sie okazalo 2-3 zwoje byly juz rozciagniete, a po wymianie pedal pracowac znacznie plynniej.

zawieszenie tyl- glownie banany(na stojacym samochodzie chwycic za kolo i szarpac do bokow auta czyli do siebie i od siebie) jesli luz to na 90% wlasnie banany(gorny wachacz) do wymiany. ogolnie zawieszenie to skrzeczace elementy podczas przejazdu przez spowalniacze to znaczy ze na 99% gumy stabilizatora do wymiany koszt czesci nie wielki ok. 20pln na os.

to chyba tak z najwazniejszych

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzys1216

ogolnie ja uzytkuje ten silnik od kilku m-cy dopiero wiec nie przejechalem duzo, to co robilem z moim silnikiem to czesciowe zaslepienie EGR-a(fiatowska blaszka z 4 otworami) i zmiana kostek wtryskiwaczy w aso opla ok.83 pln za sztuke, i wymiana sprezyny powrotnej pedalu sprzegla.

EGR-y to bolaczka tych silnikow poniewaz przy emeryckim stylu jazdy potrafi sie zabrudzic co skutkuje szarpaniem, a z tymi kostakami wtrysk. to byly dwa rodzaje zolty(zatrzaski) to ten mniej trwaly, niebieskie to te bardziej wytrzymale. chociaz ja kupilem auto juz z wymieniona kostka 3-go wtrysku(te najczesciej padaja) jednak po kilku tys. jazdy po podlaczeniu op-com'a i sprawdzeniu dawek korekcyjnych wtryskow na 3 i 4 wtrysk. pokazywalo kolejno 1,40 i -1.39ml/suw na rozgrzanym silniku ok.88'C. max to -0,6 do 0,6 ml/suw podawany przez TIS.

przed kupnem warto zajrzec pod plastikowa obudowe silnika i zobaczyc jakiego koloru sa zaciski na wtyczkach wtryskow.

sprezyna pedalu sprzegla to tak prewencyjnie, ale jak sie okazalo 2-3 zwoje byly juz rozciagniete, a po wymianie pedal pracowac znacznie plynniej.

zawieszenie tyl- glownie banany(na stojacym samochodzie chwycic za kolo i szarpac do bokow auta czyli do siebie i od siebie) jesli luz to na 90% wlasnie banany(gorny wachacz) do wymiany. ogolnie zawieszenie to skrzeczace elementy podczas przejazdu przez spowalniacze to znaczy ze na 99% gumy stabilizatora do wymiany koszt czesci nie wielki ok. 20pln na os.

to chyba tak z najwazniejszych

 

A kolego jak spalanie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kolego jak spalanie ?

 

hmm, tak dokladnie nie jestem w stanie powiedziec, ale na trasie PL-GB do 6 litrow/100km ale trzeba wziac pod uwage ze predkosc przez niemcy i troche holandi 150-160km/h bez przerwy po zatakowaniu gdzies w holandii lub belgi tj. jakies 1000km od domu w PL komputer pokazal zasieg 1100km na pelnym baku(60 litrow) a w jezdzie codziennej to srednia 0k.6,5litra bez wielkoego oszczedzania.maks. co mialem to 10 litrow ale to dostawal bardzo duzo w palnik. i to raczej gdzies po miescie.

 

aha, takie drozsze naprawy kola dwumas ktore wg wszelkich danych od nowosci wytrzymuja ok 170t.km. ale juz sa zestawy Valeo kola jednomasowego za mniej niz 2 tysie.

tego raczej jeszzce nikt nie testowal poniewaz do sprzedazy te zestawy weszly dopiero gdzies w kwietniu-maju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapraszam do dzialu poradniki kupujacego opla

tam juz sa odpowiedzi na temat tego modelu i tego silnika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności