Gość Zwiadofcam Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Witam, Problem przedstawia sie nastepujaco: Klima dzialala jeszcze miesiac temu ale teraz odmowila posluszenstwa. Mam manualna klime. Po wlaczeniu przycisku klimy nic nie chlodzi. Sprzeglo zaskakuje od razu po wlaczeniu klimy. Czynnika wydaje sie byc wystarczajaco (pokazuje 35psi= 2.41bar chyba). Zauwazylem ze nie dziala wentylator od klimy. Sprawdzilem wszysttkie bezpieczniki zwiazane z klima i wszystkie byly ok. Grzebnalem reka zeby go obrocic a on ani drgnie. Sprobowalem zatem obrocic wentylator chlodnicy dla porowania i on ladnie sie obraca. Wydaje mi sie ze wentylator od chlodnicy tez nie dziala bo po przejechaniu 60km w goracy dzien zagladnalem pod maske i sie nie krecil. Zostawilem wiec go z wlaczonym silnikiem na postoju na 10min ale wentylator nie zaskoczyl. Prosze o rady! Z gory dzieki!   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mareks4 Opublikowano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 Zrób tak.Włącz klimę i chwyć ręka za alumiowy przewód wychodzący bezpośrednio ze spręzarki (ten grubszy).Jeżeli przewód będzie barzdo zimny i wentylator nie zaskoczy wskaywać to będzie na uszkodzenie wentylatora lub presostatu,równocześnie powinno wywalić błąd na kompie (samochód z kluczykiem).jeżeli przewód będzie letni lub nie zmieni swojej temp.będzie to wskazywało na mała ilość czynnkia w układzie.Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zwiadofcam Opublikowano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 Wlaczylem klime i chwycilem za ten grubszy przewod ale raczej nie zmienil temperatury/ byl letni. Jesli chodzi o błąd (samochód z kluczykiem) to mialem takie cos kiedys ze mi sie wlaczalo to w trasie ale gaslo po parunastu minutach. Stalo mi sie tak dwa razy a od tej pory (miesiac)juz sie pokazalo. Jesli chodzi o nabicie klimy to byla nabijana rok temu i chodzila ladnie okolo 3 tygodnie temu, a pozatym pokazuje 35psi (= 2.41bar chyba) na manometrze co wskazuje na to ze nabita jest.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mareks4 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Nieznam się na manometrach.Pracuję w firmie o branży elektrycznej.Pracują ze mną chłodziarze.Jeden z nich napełniał mi klimę w samochodzie.Miałem małą ilość czynika w układzie.Sprężarka załączała się ,zero chłodu wentylator nie załanczał się,przewód przy sprężarce na części ssącej ten grubszy letni.Po dopełnieniu czynnika wenylator odrazu wystartował na drugi bieg przewód ssącu bardzo zimny.Jest jeszcze jeden prosty sposób na sprawdzenie ilości czynnkia w układzie bez manometrów.przy wyłączonym silniku trzeba obrócić sprzęgłem spręzarki około 10 razy.Po około 10 obrotach sprzęgłem powinien być wyczuwalny wyrażny opór w kręceniu sprzęgłem.Jeśli tak jest to układ klimy jest pełny.Tak spraedzam w swoim asrtrolocie.u ciebie przewód ssący jest letni dlatego w chłodnicy kimy jest małe ciśnienie i nie załancza się wetylator.Stawiam na małą ilość R134a w układzie Przy sprawnym układzie chłodnica jest gorąca.Gdybyś miał uszkodzony wentylator chłodnicy to bardzo wzrosło by ciśnienie i ecu komp silnika rozłączył by sprężarkę w wyskozcył by ci błąd 1530 lub 1540 za wysokie ciśnienie w ukł.kilmatyzacji pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zwiadofcam Opublikowano 8 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2011 Dzieki za odpowiedz, Obrocilem sprzegle okolo 20 razy ale oporu nie czuje - wiec to by wskazywalo a brak czynnika. Z drugiej strony jednak czytam ze po stronie niskiego cisnienia powinno byc okolo 2.5 bara a ja mam 2.4. - i to wskazuje ze czynnika jest wystarczaja ilosc Dodam ze miesiac temu klima chlodzila i to niezle. Sprawdzilem bezpieczniki - wszystkie od klimy i wetylatorow sa ok, Rozgrzalem silnik Podlaczylem sie przez OBD2 uzywajac PCMSCAN i zczytalem bledy ale nie wskazalo zadych bledow: https://picasaweb.google.com/marcin.romanski/Test?authkey=Gv1sRgCLzK3I2ZrOuGKA#5615918101233062258 Noi nie dam rady wiatraka od klimy obrocic reka w przeciwienstwie do wiatraka chlodnicy - moze tak ciezko chodzic? Co do wiatraka chlodnicy to ten wentylator tez nigdy nie wydale sie pracowac. Po rozgrzaniu silnika to temp 90 stopni (coolant temp) nie widze zeby wiatrak pracowal (Air Flow=0) https://picasaweb.google.com/marcin.romanski/Test?authkey=Gv1sRgCLzK3I2ZrOuGKA#5615918095950025042 Czyzby potrzeba bylo jeszcze wyzszych temperatur zeby sie zalaczyl??   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2011 Czyzby potrzeba bylo jeszcze wyzszych temperatur zeby sie zalaczyl? U mnie włącza się przy 95*C .Ja bym posłuchał mareksa4 . Jak nie będziesz robił przeglądu co roku , to urosną grzybki i będziesz się przeziębiał . to tylko 150 zł ( w aso volvo nawet 100 )   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AGnAxsiS Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 Witam ja tak miałem przy astrze 2 ,wentylator złapał na spodzie rdze magnes który był przyklejony odpadł i zablokował wentylator , wyniku tego rozłączyło sprężarkę i sprzęgło przestało się obracać , po naprawie wentylatora wszystko wróciło do normy . pozdrawiam Opel 24   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvio Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 witam mam identyczny problem. rok temu (kwiecień) nabijana, chodziło śmigało aż miło, ale przestało, pojechałem na sprawdzenie,puściutko,podłączyli węże na szczelnośc układu i po 15 min OK, zatem nabijanie,do pełna + czynnik kolorowy na przyszłość (w razie nie szczelności układu), i NIE DZIAŁA !! powiedział mi koleś żebym pojedździł pokombinował klimą (włączyć wyłączyć w czasie jazdy może zaskoczy) jak nie to podjechać na sprawdzenie sprężarki,chociaż sprzęgło zaskoczyło, no i będę musiał po poludniu podjechać bo nie działa, więc dam znać co i jak poszło też mi wiatraki nie chodzą, zostawiłem na 10 min, temp skoczyła na 92 stopnie (coolant) i też nie zaskoczył wiatrak astra h 1.7 cdti 100km 2004r.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvio Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 witam no cóż po sprawdzeniu okazało się że klima jest sprawna i działa po podłączeniu na ostro, wiatraki działąją, błąd leży gdzieś w elektryce, może jakiś przekaźnik padł, jutro jestem umówiony z elektronikiem, zatem postaram się jutro (ewentualnie sobota) napisać co i jak poszło pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Robson Opublikowano 14 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2021 Witam. U mnie klima chłodzi, wentylator się załącza ale chlodnica nie chodzi i auto pokazuje przy włączonej klimie coraz większą temperaturę. W czym może być problem? A chlodnica była wymieniana . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.