Gość cbzafira Opublikowano 8 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2011 Witam wszystkich. Szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi na dolegliwości mojej Zośki 2,0 dtl z 2000 roku. Może zacznę od początku co zaczęło się dziać. Pierwszy objaw jaki się pojawił to brak "momentu obrotowego rozrusznika" słychać jedynie "pyknięcie" i na tym koniec. Auto odpala na zaciąganie - czyli wszystko wskazuje na rozrusznik.... Byłem daleko od domu więc pomyślałem że dojadę do siebie i tu go naprawię,Ale jadąc w trasie zaczęły się przygody.Po kilkudziesięciu kilometrach zapaliły się kolejno kontrolki - od poduszek, abs, od hamulca, check - chyba dobrze piszę, ta taka pomarańczowa, następnie zostało wyłączone radio, gniazdo zapalniczki, nawiew i wspomaganie kierownicy - przynajmniej zaczęła ciężej chodzić. Później wskaźniki od prędkości, obrotów silnika, temperatury cieczy chłodzącej i poziomu paliwa "spadły" poniżej zera... Wychodzi na to że zostało "odcięte" zasilanie na wszelkie elektryczne "dodatki". Po przejechaniu następnych kilkunastu kilometrów zafirka złapała "mula" - prędkość maksymalna po równej nawierzchni to 70 km/h i tak przejechałem jeszcze ze 20 km, po czym silnik zgasł. Na "awaryjkach" stał około 30 minut i już ledwo migotały. Czyli gdzieś zaginął prąd... Lawetą wróciłem do domu Naładowałem ako i bez problemu odpaliłem. Podjechałem do elektryka sprawdzić ładowanie, gdyż ten brak prądu wskazywał na alternator. Jak się okazało ładowanie jest w porządku zarówno bez, jak i z obciążeniem. Od elektryka do garażu mam jakieś 500 metrów i po przejechaniu tego odcinka zgasiłem silnik. I to był błąd bo już nie odpalił, było tylko "pyknięcie" tak jak wcześniej... zawiozłem ako do sprawdzenia i jest w pełni sprawne - według zapewnień fachowca odpalenie tego silnika nie sprawi akumulatorkowi żadnego problemu. A w tej chwili nie mogę odpalić... Błędy odczytane (tylko nie pamiętam numerów) to: brak sygnału czujnika położenia wału, błąd obrotomierza i błąd zaworu recyrkulacji spalin. Może ktoś już przerabiał takie problemy i podzieli się wiedzą. Wszelkie rady mile widziane.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42685-problem-z-odpaleniem-i-elektryk%C4%85/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zafek Opublikowano 8 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2011 Sprawdź wszystkie połączenia masy od aku-karoseria,silnik-karoseria.zakucie przewodu plusa do klemy,po prostu masz zanik napięcia podczas dużego poboru prądu na kablach,złączach, Popraw wtyk od czujnika obrotu wału jak dalej nie będzie działał to i obrotomierz też nie dziala a EGR wykręcić wyczyścić oraz sprawdzić na szczelność,no i sprawdzić stan połączeń układu podciśnienia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42685-problem-z-odpaleniem-i-elektryk%C4%85/#findComment-390397 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cbzafira Opublikowano 8 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2011 Jutro sprawdzę i mam nadzieję że znajdę usterkę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42685-problem-z-odpaleniem-i-elektryk%C4%85/#findComment-390418 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cbzafira Opublikowano 9 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2011 No i sprawdziłem. Nie znalazłem jakichkolwiek luzów w przewodach a recyrkulator wyczyściłem. Dzisiaj pali, a jutro się zobaczy co będzie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42685-problem-z-odpaleniem-i-elektryk%C4%85/#findComment-390534 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zafek Opublikowano 9 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2011 No i sprawdziłem. Nie znalazłem jakichkolwiek luzów w przewodach a recyrkulator wyczyściłem. Dzisiaj pali, a jutro się zobaczy co będzie. Dalej twierdze że jest na przewodach luz na razie mógł sie zespawać ,tak już jest w tym autku że jak jest za małe napięcie aku i na instalacji to wyłącza sie wspomaganie a potem inne urządzenia tak ze na razie masz pozorny spokój trzymaj ręke na pulsie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42685-problem-z-odpaleniem-i-elektryk%C4%85/#findComment-390535 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cbzafira Opublikowano 9 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2011 Dalej twierdze że jest na przewodach luz na razie mógł sie zespawać ,tak już jest w tym autku że jak jest za małe napięcie aku i na instalacji to wyłącza sie wspomaganie a potem inne urządzenia tak ze na razie masz pozorny spokój trzymaj ręke na pulsie. Sprawdzę jak będzie się Zośka zachowywała i będę czujny Dex za pomoc, jak coś się znów odezwie dam znać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42685-problem-z-odpaleniem-i-elektryk%C4%85/#findComment-390565 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cbzafira Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 O dziwo przez te kilka dni brak najmniejszych problemów z Zośką A tak przy okazji to zauważyłem że zamek od klapy bagażnika odmówił posłuszeństwa - niby drzwi zamknięte a bagażnik nie Okazało się że coś z nim jest nie tak - może tylko sprężyny... I TU CIEKAWA INFORMACJA - zamek używany na portalach internetowych kosztuje 130 do 150 pln + koszt przesyłki, w servisie to koszt 170 pln jest też pół roku gwarancji, chyba że montaż wykona service za 120 pln i macie wtedy 2 lata gwarancji ) Może się komuś przyda takowa informacja.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42685-problem-z-odpaleniem-i-elektryk%C4%85/#findComment-391608 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.