Skocz do zawartości

Problem z płynem chłodzenia


Gość padre1988

Rekomendowane odpowiedzi

Gość padre1988

ale to nie możliwe ale korek nie jest dziurawy ale dla czego się tak gwałtownie poziom wody podnosi??

Edytowane przez daro
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość padre1988

Panowie już wiem co to jest to uszkodzona uszczelka pod głowicą i mam takie pytanie bo nie jestem mechanikiem ale staram się samemu naprawiać z zainteresowania tym i z oszczędności powiedzcie mi czy jako amator jestem w stanie samemu wymienić uszczelkę pod głowicą?? wiem że głowicę trzeba dać do planowania nie wiem co to takiego i gdzie się to nosi ale się dowiem i wiem że trzeba mieć klucz dynamometryczny...

Edytowane przez daro
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak stwierdziles ze to UPG ??

sprawdziles plyn na zawartosc spalin ???

 

korek ma zawor cisnieniowy

jak jest uszkodzony (co w oplach sie czesto zdarza)

to puszcza plyn wlasnie korkiem

i poziom sie podnosi

co za tym idzie

uklad w oplu jest cisnieniowy

zaworek dziala przy okreslonym cisnieniu

jego uszkodzenie powoduje ze uklad nie

trzyma cisnienia jak powinien

i wywala plyn korkiem

 

sam to przerabialem dwa razy

 

 

 

a wymiana UPG

dla kogos kto pyta czy da rade

to niestety za wysokie progi

nie tyle co klucz dynamometryczny trzeba miec

ale sporo innych dobrych narzedzi

koncowki torxa w roznych rozmiarach

dobrych kluczy

grzechotka, ktora nie strzeli na pierwszej srubie

do tego trzeba nowe uszczelki dobrej jakosci, a nie tanizny

rozrzad tez trzeba demontowac

 

 

takie tescowe nie dadza rady wykrecic szpilek

tylko je uszkodzisz i wtedy bedzie klopot

 

lepiej oddaj to w rece specjalistow

taka moja rada

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość padre1988

ok szefie ale ja odkręciłem ten korek całkowicie i to samo się zrobiło mam to na filmie jak chcesz to mogę na maila wysłać jedni mówią że to UPG a drudzy że termostat się zacina ja już sam nie wiem dam do mechanika a on sobie zaśpiewa i wymyśli coś najdroższego zrobie więc tak wymienie korek później termostat a na samym końcu UPG a co by się działo ajk bym miał wadliwą uszczelkę pod głowicą??

 

A przypomniało mi się coś jeszcze jak myślałem dzisiaj że to wina termostatu to zadzwoniłem do firmy karford co zajmuje się częściami opla, forda itd jeszcze co to może być to co mi się dzieje z tym płynem a ten gość na to że to jest pęknięta uszczelka pod głowicą a ja do niego że nie mam żadnego widocznego wycieku bo jak by tak było ta silnik mógł by źle chodzić, oleju by było więcej w misatce, w zbiorniczku wyrównawczym był by olej auto by kopciło na biało a nic takiego się nie dzieje silnik równo chodzi spaliny st=ą lekkie i na niebieski kolor bo oleju bierze jak na ten rocznik...

Edytowane przez daro
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam napisales

co i jak w padnietej UPG wyglada

raz strzeli i puszcza na zewnatrz (widac szybkie ubytki plynu)

ale nie kopci na bialo i nie przybywa oleju

u mnie byla taka sytuacja

 

albo strzela w srodku

wtedy kopci na bialo bo spala wode

albo miksuje olej z plynem (kolor kawy z mlekiem)

albo w oleju albo w zbiorniku wyrownawczym

do tego przewody robia sie bardzo twarde (od wody)

 

na dodatek kazdy szanujacy sie warsztat posiada przyrzad

do sprawdzenia plynu na zawartosc spalin

wtedy wiadomo czy to UPG czy nie

 

po tym co opisujesz ja obstawiam korek

termostat na drugim miejscu

ale jego latwo sprawdzic

jak chlodnica sie nie grzeje

a plyn wywala

to wtedy jest zamkniety i do wymiany

 

po odkreceniu korka logiczne ze wywali plyn po nagrzaniu

kazdy sprawny opel tak ma

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość padre1988

aha no dobrze to zajmę się tym korkiem najpierw jak wymienię to napiszę jaka będzie reakcja :) dziękuję za podpowiedzi :)

 

Nie ma potrzeby cytowania posta na który odpowiadasz/daro

Edytowane przez daro
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedna sprawa

 

wentylator sie zalacza normalnie z tego co piszesz

wiec pozostaje to co opisalem

gdyby sie nei zalaczal wogole

to wtedy potrafi wywalic plyn

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość padre1988

jak narazie kupiłem korek i to samo się dzieje dzisiaj zobaczę ten termostat...

Edytowane przez daro
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość padre1988

powiedz mi cos bylo grzebane przy ukladzie chlodzenia zanim sie to zaczelo ??

montowales gaz czy wymieniales plyn ??

nie wymieniałem płynu tylko dolewałem ale taki sam a płyny można mieszać a teraz wczoraj zobaczyłem podniosłem wycieraczkę pod nogami kierowcy a tam od cholery płynu smakował tak samo jak od chłodzenia bo od klimatyzacji inny jest około 0.5 l wody to na pewno tam było muszę rozkręcić cały kokpit by zobaczyć skąd to leci może przez to mi też dmuchawa nie chodzi a wyciągnełem termostat i to samo się dzieje... już się gubię w tym wszystkim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności