Skocz do zawartości

Drobny element na skrzyni biegów.


Rekomendowane odpowiedzi

Dziwne, ale jedyna śruba zgodna z Twoim opisem to wlew oleju (szczelnie zakręcany więc nie jest odpowietrznikiem):

 

sintrwlew.jpg

 

Może masz inne ciekawe pomysły?

Ułatwię Ci wstawiając fotkę skrzyni:

f25.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra panowie, za tydzień wykręcę tą zaznaczoną śrubę i dam znać czy jest ona odpowietrznikiem.

 

A tym czasem po browarku za naświetlenie sprawy. :beer: :beer: :beer: :beer:

 

 

edit

ILKU, zerknąłem jeszcze raz na te rysunki które zapodałeś i na pierwszym z góry jest zaznaczony korek kontrolny poziomu oleju w skrzyni z nr 1 ( obok półośki) a poniżej jest zaznaczony strzałką drugi który jest na górze skrzyni. Na mojej fotce zaznaczony na czerwono.

Z moim słabym angielskim wyczytałem że pierwszy jest do kontroli i uzupełnienia poziomu oleju a drugi ten na górze jest odpowietrznikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na mój angielski to jest napisane:

 

Sprawdzenie poziomu oleju przekładniowego - olej musi być nalany do dolnej krawędzi otworu kontrolnego.

W razie konieczności w X22XE: odłączyć wtyczkę od czujnika temperatury powietrza zasysanego i wyjąć przewód dolotowy.

Odkręcić śrubę napełniania (fill=napełniać) (strzałka) i napełnić skrzynię do momentu aż olej nie zacznie wypływać otworem kontrolnym.

 

Nie wiem gdzie w tym tekście jest coś o odpowietrzeniu?

Śrubę napełniania odkręcałem przy wlewaniu oleju i nie jest ona żadnym odpowietrznikiem.

Każda skrzynia biegów, przekładnia, dyfer MUSI mieć odpowietrznik, który defacto jest non stop otwarty i wyrównuje ciśnienie w skrzyni z ciśnieniem atmosferycznym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, Twój angielski jest lepszy. :tak:

Zastanawia mnie jeszcze ile to jest u Ciebie "trochę za dużo ojeju" że wypłynął aż tam ?

Przecież korek kontrolny jest mniej więcej w połowie wysokości skrzyni a ta blokada/odpowietrznik jest na samej górze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko. ;)

Odpowietrznik jest na górze, ale w środku skrzyni jest jak w pralce. Silnik rozkręca się do 6500obr/min=108obr/sekundę. Olej rozbryzguje się na wszystkie strony, może się spienić itd.

Tak to zostało zaprojektowane z tym odpowietrzeniem.

Wlałem więcej, bo żeby odkręcić korek boczny trzeba podnieść auto i zdjąć koło, więc ta strona (lewa) jest wyżej.

Stwierdziłem, że lepiej wlać za dużo i niech sobie nadmiar wyleci, niż za mało.

Akurat wyleciało trochę po zlocie (lotnisko, 1/4 mili, KJS itp), może gdybym spokojnie jeździł byłoby OK. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To aby zakończyć temat, po dokładnych oględzinach odpowietrznikiem skrzyni jest kołek blokujący.

Na pewno nie jest odpowietrznikiem, korek zaznaczony na drugiej dodanej fotce.

 

Do odkręcania wszystkich korków tj. wlewu, kontrolnego i spustowego należy użyć torxa o rozmiarze TX-5o.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! ILKU,chyba musimy razem wypić po piwku na "zgodę" :beer: Przeglądając oferty na Allegro po prostu część skrzyń ma tam odpowietrznik ,a inne wkręconą śrubę. Nie wiem,od czego to zależy-producent,rocznik,czy rynek zbytu. Pozdrówka!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Proszę sprawdzić jak ktoś ma skrzynię na wierzchu. W tych skrzyniach odpowietrznik powinien się znajdować zaraz przy wejściu manetki zmiany biegów. Jest to śruba zakończona czarnym łebkiem coś na kształt łepka wentyla.

Ale na 100% niemam pewności.

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! ILKU,chyba musimy razem wypić po piwku na "zgodę" :beer: Przeglądając oferty na Allegro po prostu część skrzyń ma tam odpowietrznik ,a inne wkręconą śrubę. Nie wiem,od czego to zależy-producent,rocznik,czy rynek zbytu. Pozdrówka!

Niema problemu, wszystkie które ja widziałem miały imbus jako wlew i kominek-blokadę do odpowietrzania. :)

 

Witam.

Proszę sprawdzić jak ktoś ma skrzynię na wierzchu. W tych skrzyniach odpowietrznik powinien się znajdować zaraz przy wejściu manetki zmiany biegów. Jest to śruba zakończona czarnym łebkiem coś na kształt łepka wentyla.

Ale na 100% niemam pewności.

Pozdr.

Nic takiego nie widziałem, ani na żywo, ani na zdjęciach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności