Skocz do zawartości

Brak zapłonu na 3 i 4 cylindrze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po pierwsze chciał bym się przywitać, bowiem to mój pierwszy post na Forum :super:

Pojawił mi się następujący problem w moim oplu (silnik X16SZR)

Występuje brak zapłonu na 3 i 4 cylindrze (moduł DIS) przy obrotach poniżej 3000 :shock:

Co ciekawe, gdy zamienię przewody na module (cewce)pomiędzy 1-4 oraz 2-3 nadal brak jest "pracy" na cylindrach 3i4 :zalamany: (cylindry 1i2 "pracują" normalnie po tej zamianie)

Wymieniłem kable WN oraz świece i brak jakiejkolwiek poprawy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42943-brak-zap%C5%82onu-na-3-i-4-cylindrze/
Udostępnij na innych stronach

Nie ma "klasycznego" zapłonu, tylko moduł DIS

Najciekawsze jest to, że jest to zapłon "podwójny", czyli iskra jest podawana jednocześnie na cylindry 1+4 oraz 2+3.

Po zamianie przewodów WN pomiędzy tymi "parami", nadal brak zapłonu na 3i4.

Teoretycznie kwestia "elektryczna" nie wchodzi w grę...

Tylko pytanie, z jakiego powodu nie pracują na wolnych obrotach cylindry 3i4 ? Dzieje się tak zarówno na "gazie" jak i "benzynie"

Edytowane przez Artu
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42943-brak-zap%C5%82onu-na-3-i-4-cylindrze/#findComment-391819
Udostępnij na innych stronach

Hmh, mam ten sam silnik i takiego przypadku jeszcze nie było. Silnik nie chodzi jakoś inaczej, głośniej? Kompresja była mierzona w jaki sposób? Bo dużą różnicę robi jeśli to nie było mierzone tylko przy użyciu zapłonu. Jeśli została zmierzona komputerem to powiem z własnego doświadczenia że przy przepalonej uszczelce między garami mi komputer (ale taki co ma możliwość pomiaru ciśnienia na cylindrach za prawie 10 tys. zł) wskazywał że ciśnienie na cylindrach jest, a już ręczny pomiar wskazał że go na dwóch garach nie ma. Najlepiej byłoby z kimś podmienić DIS. To rozwieje twoje wątpliwości.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42943-brak-zap%C5%82onu-na-3-i-4-cylindrze/#findComment-391839
Udostępnij na innych stronach

Niestety, przyczyna okazała się bardziej kłopotliwa. :confused:

Pękła dźwigienka zaworowa na zaworze ssania trzeciego cylindra. :-o

Stało się to na tyle "bezobjawowo", że nic nie było słychać w czasie pracy silnika.

Co było powodem braku zapłonu na czwartym cylindrze, nadal nie wiem...

Ale i tak głowica już zdjęta i będzie "reanimowana"

 

Dziękuję wszystkim za rady i porady

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42943-brak-zap%C5%82onu-na-3-i-4-cylindrze/#findComment-392208
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności