Skocz do zawartości

Brak zapłonu na 3 i 4 cylindrze


Gość Artu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po pierwsze chciał bym się przywitać, bowiem to mój pierwszy post na Forum :super:

Pojawił mi się następujący problem w moim oplu (silnik X16SZR)

Występuje brak zapłonu na 3 i 4 cylindrze (moduł DIS) przy obrotach poniżej 3000 :shock:

Co ciekawe, gdy zamienię przewody na module (cewce)pomiędzy 1-4 oraz 2-3 nadal brak jest "pracy" na cylindrach 3i4 :zalamany: (cylindry 1i2 "pracują" normalnie po tej zamianie)

Wymieniłem kable WN oraz świece i brak jakiejkolwiek poprawy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zlotyorzech

Witaj :) Skoro przewody i świece nic nie dają, trzeba sprawdzić/wymienić moduł zapłonowy. Palec i kopułka w porządku? Nie ma nalotów?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma "klasycznego" zapłonu, tylko moduł DIS

Najciekawsze jest to, że jest to zapłon "podwójny", czyli iskra jest podawana jednocześnie na cylindry 1+4 oraz 2+3.

Po zamianie przewodów WN pomiędzy tymi "parami", nadal brak zapłonu na 3i4.

Teoretycznie kwestia "elektryczna" nie wchodzi w grę...

Tylko pytanie, z jakiego powodu nie pracują na wolnych obrotach cylindry 3i4 ? Dzieje się tak zarówno na "gazie" jak i "benzynie"

Edytowane przez Artu
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmh, mam ten sam silnik i takiego przypadku jeszcze nie było. Silnik nie chodzi jakoś inaczej, głośniej? Kompresja była mierzona w jaki sposób? Bo dużą różnicę robi jeśli to nie było mierzone tylko przy użyciu zapłonu. Jeśli została zmierzona komputerem to powiem z własnego doświadczenia że przy przepalonej uszczelce między garami mi komputer (ale taki co ma możliwość pomiaru ciśnienia na cylindrach za prawie 10 tys. zł) wskazywał że ciśnienie na cylindrach jest, a już ręczny pomiar wskazał że go na dwóch garach nie ma. Najlepiej byłoby z kimś podmienić DIS. To rozwieje twoje wątpliwości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, przyczyna okazała się bardziej kłopotliwa. :confused:

Pękła dźwigienka zaworowa na zaworze ssania trzeciego cylindra. :-o

Stało się to na tyle "bezobjawowo", że nic nie było słychać w czasie pracy silnika.

Co było powodem braku zapłonu na czwartym cylindrze, nadal nie wiem...

Ale i tak głowica już zdjęta i będzie "reanimowana"

 

Dziękuję wszystkim za rady i porady

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności