Skocz do zawartości

Problemy z Astra II 1.7TD z 1998r // turbina + chlodzenie


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Posiadam Opel Astra II 1.7TD z roku 1998. Od pewnego czasu auto zaczelo sie sypac i jestem bliski zalamania. Aktualnie mam problemy z:

 

-wentylator chlodnicy dobry, ale nie zalacza sie

Juz raz wywalilo mi wode z chlodnicy, poniewaz wentyl nie zalaczyl sie. Gdzie moze byc przerwa w obwodzie lub ktory czujnik (i gdzie on jest) moze byc walniety? Slyszalem, ze ta Astra nie ma przekaznika wentylatora, czy to prawda?

 

-mialem i walcze dalej z nastepujacymi usterkami:

 

P0400

P0100

P1635

 

P0100 - Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction - czy tutaj chodzi o awarie czujnika, ktory jest pomiedzy filtrem powietrza, a wejsciem na turbine. Jezeli tak, to jak go sprawdzic i upewnic sie ze to on jest winny?

 

P1635 - 5 Volt Reference Circuit - tutaj nie mam pojecia o co chodzi w tej usterce. Problem sie pojawia i po skasowaniu przez Opel Tech znika na jakis czas.

 

P0400 - zawor recyrkulacji EGR - dzisiaj go rozkrecilem i dokladnie wyczyscilem. Byl mocno zapieczony. Zauwazylem tez, ze sa przedmuchy ze sladami oleju, ktore wezykami steruja membrane w zaworze recyrkulacji. Czyszczenie nie poprawilo dynamiki samochodu. Dalej turbina moim zdaniem nie pracuje (przy jakim zakresie obrotow powinna sie zalaczyc w tym modelu).

Po wyczyszczeniu zaworu, skasowaniu usterek i jezdzie probnej (juz po 100m), opel tech wykrywa usterke P0100. Natomiast na wolnych obrotach nigdy zadna usterka nie pojawia sie.

 

Zdaje sie na Wasza pomoc, bo moze i zdolnosci manualne mam (2 razy rozrzad sam wymienilem :lol: ), ale w/w problemach nie daje sobie rady kompletnie.

 

Acha, czy ktos z Was posiada lub wie skad zdobyc schematy ideowe instalacji elektryczne tej astry (schematy z ksiazki sa dla mnie nie dosc "dokladne" i niekompletne ;-) )?

 

Z gory dzieki za pomoc, pozdrawiam

Kazio

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szperam trochę na temat tego wentylatora ,ale jakoś nie mogę się dokopać do miejsca w którym jest ten czujnik ,jego nazwa to CZUJNIK, TEMPERATURA PŁYNU CHŁODZĄCEGO, ROZRZĄD SILNIKA (BOSCH A280130158006) ,nr.katalogowy 1338469 http://dealerlocator.id.pl/czesciopel/wyniki.asp ,opis z nazwy może sugerować że jest gdzieś przy rozrządzie.Znowu Info-tech jako czas wymiany Włącznika termostatycznego wentylatora to 0,58 godziny (dla porównania wymiana pompy wodnej 2,75 godz. ,a np opróżnienie i napełnienie układu chłodzenia to 0,50) Mam nadzieję ,że bezpieczniki sprawdziłeś - z tego co tak patrzę to chyba w trzech miejscach są do tego.

 

 

Edit: No i chyba przez przypadek znalazłem go szukając opisu do czego innego. Otwierasz maskę i stojąc przodem do samochodu idziesz wzrokiem po przewodzie gumowym od chłodnicy po lewej w stronę silnika,w miejscu gdzie guma "zamienia" się w metal (takie kolanko w którym jest termostat) zaraz za nim jest czujnik do którego dochodzą przewody - nie da się tego nie zauważyć.Znalazłem również diagnostykę ew. jego awarii :

 

Działanie

 

Czujnik temperatury chłodziwa to termistor. Niska temperatura powoduje duży opór, podczas gdy wysoka temperatura powoduje mały opór. Zespół sterowania wyznacza temperaturę kontrolując napięcie na czujniku.

 

Specyfikacje

 

napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)

opór: 2 500 - 3 500 omów / 20 °C

opór: 300 - 350 omów / 90 °C

 

Diagnostyka

 

Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.

Sprawdzić opór:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.

Zmierzyć opór pomiędzy oboma wtykami czujnika. Porównać z podanym oporem.

Sprawdzić napięcie zasilania:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.

Włączyć zapłon i kolejno mierzyć napięcie pomiędzy oboma końcówkami złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.

Sprawdzić podłączenie do ECU:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.

Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.

Sprawdzić uziemienie:

Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.

i ponowny Edit:

znalazłem na temat tych błędów po polsku

0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza

0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR

1635 Układ podgrzewania świec żarowych

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Ci wielkie siux za zainteresowanie moim problem. Jutro jak tylko wroce z pracy w pierwszej kolejnosci sprawdze rezystancje tego czujnika. Mam nadzieje, ze ten pomiar zblizy mnie do rozwiazania tej czesci problemu. Powiedz mi jeszcze, gdzie sprawdzasz kody usterek, bo ja na razie znalazlem tylko obcojezyczne tabele i z tego tlumaczenia nie wynika mi, ze jest to obwod swiec.

 

Czekam na propozycje rozwiazania pozostalych usterek :D

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po paru dniach.

Udało mi się naprawić usterkę związaną z wiatrakiem chłodnicy. Przyczyną był brak kontaktu na bezpieczniku w skrzynce pod deską rozdzielczą - nr 35 - 10A. Podgiąłem styki i teraz nareszcie działa (bezpiecznik był dobry) :)

 

Teraz pozostaje tylko kwestia turbodoładowania. Próbowałem ponownie przeczyścić zawór EGR, ale ustarka jak była tak jest. Bardzo proszę Was o jakąś podpowiedź co mam zrobić :)

 

Czekam nadal na Wasze opinie i link do instrukcji serwisowej, schematów elektrycznych.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

 

Dlaczego twierdzisz ,że turbina nie pracuje ? Powinien być znaczny spadek na mocy w takim przypadku.Może poczytasz ten temacik ,tu pewnie podobnie jest sterowana zaworem podciśnienia(można ominąć ten zawór z tego co się orientuję i wtedy jakoś do 140 km/h powinien ciągnąć samochodzik) http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=24069&st=0

 

 

Edit: Okazuje się ,że chyba jednak turbina nie jest sterowana zaworem podciśnienia w tych silnikach. Sprawdź jednak dokłanie przewody podciśnienia w szczególności od EGR ,bo równie dobrze mogą być powodem tego P0400

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ruszam zimnym autem to samochód jest energiczny przez około 250m. Potem skokowo, wyczuwalnie następuje wyraźne osłabienie auta - jadę stałą predkością i czuje efekt jakbym zdjął nogę z gazu, a tego nie robię. W tym samym momencie zapala mi się diodka check. Na silniku już rozgrzanym tego skokowego eefktu nie ma i mocy również samochód nie ma. Oczywiście pod jakąkolwiek górkę sprawnie podjechać się nie da.

Wężyki sprawdziłem w pierwszej kolejności - są szczelne - są w nich ślady oleju.

 

siux - poleciała do Ciebie PW

 

EDIT - wężyki były dokładnie przeczyszczone benzyna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności