Skocz do zawartości

2.0 CDTI 160 KM


Rekomendowane odpowiedzi

Gość opelinsignia

Witam.

 

Mam problem w insigni 2.0 CDTI(160KM) w aucie zapaliła się kontrolka "awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem" Po przekroczeniu na 3 biegu 4000 obr. na 4,5i6 biegu po przekroczeniu ok 3000 obr. auto przechodzi w jakis tryb awaryjny i przestaje jechać. Po wyłączeniu silnika pracuje normalnie a po osiagnięciu w/w parametrów dzieje sie tak samo. Byłem w serwisie w Poznaniu i stwierdzili, ze skoro auto pokolizyjne to turbina do wymiany i skasowali 160 zł. Pojechałem do specjalisty od turbospężarek i stwierdził, ze nie jest to wina turbiny choć może ją rozebrać i złozyć z powrotem ale nie gwarantuje poprawy (ok 700 zł). Jestem umówiony z gościem od elektroniki samochodowej. Czy ktoś ma jakieś sugestie?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43859-20-cdti-160-km/
Udostępnij na innych stronach

Gość beniamin04

Witam , przerabiałem to samo w Dixi car w Wa-wie okazało się że to nie turbina ale zawór sterujący turbo sprężarki . Wymieniałe go dwa razy ponieważ jak się okazuje robili je wadliwe . Teraz chodzi jak burza. Zawór łatwo zlokalizować od strony komory silnik ana przednim pasie w jego połowie długości wymina trwa 15 minut .

Edytowane przez beniamin04
usunąłem cytowanie ostatniego postu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43859-20-cdti-160-km/#findComment-396861
Udostępnij na innych stronach

Gość opelinsignia

Dzięki. Sprawdzę i napiszę o efektach. Chociaż gość od turbiny sprawdzał jakiś czujnik - wymienił mi go, przejechałem się i to samo. Ale może nie ten czujnik wymienił, albo był np. wadliwy.

Pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43859-20-cdti-160-km/#findComment-396933
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

jest niestety srodek zaradczy ktory wlasnie sugeruje uszkodzenie turbiny w wypadku kolizji. Omin zaworek regulacji cisnienia doladowania i sprawdz, czy turbina pompuje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43859-20-cdti-160-km/#findComment-417352
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość profesor

Witam serdecznie,

 

mam dokładnie taki sam problem. Identyczny błąd i identyczna diagnoza. Wymontowali mi dziś turbinę twierdząc że przy kolizji skrzywiło się ramie sterujące zaworem przy turbinie i to jest przyczyną takiego zachowania. Obdzwoniłem dziś wszystkich od turbin i pierwsze słyszą o takim 'skrzywieniu'. Opel zaleca wymianę turbiny.

Czy mogę prosić o info jak to zakończyło się u was ? Z góry dziękuję.

 

Michał

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43859-20-cdti-160-km/#findComment-432946
Udostępnij na innych stronach

Gość kubik_CDTi

Witam serdecznie,

 

mam dokładnie taki sam problem. Identyczny błąd i identyczna diagnoza. Wymontowali mi dziś turbinę twierdząc że przy kolizji skrzywiło się ramie sterujące zaworem przy turbinie i to jest przyczyną takiego zachowania. Obdzwoniłem dziś wszystkich od turbin i pierwsze słyszą o takim 'skrzywieniu'. Opel zaleca wymianę turbiny.

Czy mogę prosić o info jak to zakończyło się u was ? Z góry dziękuję.

 

Michał

Przede wszystkim błędy.

Ja bym zaczął od wyczyszczenia wszelkich zaworków od turbiny,EGRu,boost-sensorów itp.

Nie wiem jak w insigni,ale w Zafirze jeden z zaworków jest w nadkolu i miewa problemy przez wilgoć itp.a jak u Ciebie to samo i miałeś kolizję to może być odpowiedź.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43859-20-cdti-160-km/#findComment-433604
Udostępnij na innych stronach

Gość Doradca Opel

Witam serdecznie,

 

mam dokładnie taki sam problem. Identyczny błąd i identyczna diagnoza. Wymontowali mi dziś turbinę twierdząc że przy kolizji skrzywiło się ramie sterujące zaworem przy turbinie i to jest przyczyną takiego zachowania. Obdzwoniłem dziś wszystkich od turbin i pierwsze słyszą o takim 'skrzywieniu'. Opel zaleca wymianę turbiny.

Czy mogę prosić o info jak to zakończyło się u was ? Z góry dziękuję.

 

Michał

 

Przejście samochodu w tryb serwisowy nie musi być wina turbosprężarki. Jakie błędy zostały odczytane z samochodu?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43859-20-cdti-160-km/#findComment-433690
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie po wymianie turbiny oraz filtra DPF problem ustał.

 

Głównie padają elektro zawory sterujace turbo.

 

dziwne ze koledze wymieniono turbo i dpf.

 

filtr dpf wypala sie za pomoca kompa chyba ze byl tak zabity ze nie dało sie inaczej.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43859-20-cdti-160-km/#findComment-444295
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności