Gość opelinsignia Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Witam. Mam problem w insigni 2.0 CDTI(160KM) w aucie zapaliła się kontrolka "awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem" Po przekroczeniu na 3 biegu 4000 obr. na 4,5i6 biegu po przekroczeniu ok 3000 obr. auto przechodzi w jakis tryb awaryjny i przestaje jechać. Po wyłączeniu silnika pracuje normalnie a po osiagnięciu w/w parametrów dzieje sie tak samo. Byłem w serwisie w Poznaniu i stwierdzili, ze skoro auto pokolizyjne to turbina do wymiany i skasowali 160 zł. Pojechałem do specjalisty od turbospężarek i stwierdził, ze nie jest to wina turbiny choć może ją rozebrać i złozyć z powrotem ale nie gwarantuje poprawy (ok 700 zł). Jestem umówiony z gościem od elektroniki samochodowej. Czy ktoś ma jakieś sugestie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43859-20-cdti-160-km/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość beniamin04 Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 (edytowane) Witam , przerabiałem to samo w Dixi car w Wa-wie okazało się że to nie turbina ale zawór sterujący turbo sprężarki . Wymieniałe go dwa razy ponieważ jak się okazuje robili je wadliwe . Teraz chodzi jak burza. Zawór łatwo zlokalizować od strony komory silnik ana przednim pasie w jego połowie długości wymina trwa 15 minut . Edytowane 22 Stycznia 2012 przez beniamin04 usunąłem cytowanie ostatniego postu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43859-20-cdti-160-km/#findComment-396861 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opelinsignia Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Dzięki. Sprawdzę i napiszę o efektach. Chociaż gość od turbiny sprawdzał jakiś czujnik - wymienił mi go, przejechałem się i to samo. Ale może nie ten czujnik wymienił, albo był np. wadliwy. Pzdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43859-20-cdti-160-km/#findComment-396933 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tubek281 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 (edytowane) Tak te zawory były wadliwe a jakie błędy Edytowane 22 Stycznia 2012 przez zbyszek670 usunąłem cytowanie ostatniego postu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43859-20-cdti-160-km/#findComment-417348 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcov Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 jest niestety srodek zaradczy ktory wlasnie sugeruje uszkodzenie turbiny w wypadku kolizji. Omin zaworek regulacji cisnienia doladowania i sprawdz, czy turbina pompuje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43859-20-cdti-160-km/#findComment-417352 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość profesor Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 Witam serdecznie, mam dokładnie taki sam problem. Identyczny błąd i identyczna diagnoza. Wymontowali mi dziś turbinę twierdząc że przy kolizji skrzywiło się ramie sterujące zaworem przy turbinie i to jest przyczyną takiego zachowania. Obdzwoniłem dziś wszystkich od turbin i pierwsze słyszą o takim 'skrzywieniu'. Opel zaleca wymianę turbiny. Czy mogę prosić o info jak to zakończyło się u was ? Z góry dziękuję. Michał   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43859-20-cdti-160-km/#findComment-432946 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kubik_CDTi Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 Witam serdecznie, mam dokładnie taki sam problem. Identyczny błąd i identyczna diagnoza. Wymontowali mi dziś turbinę twierdząc że przy kolizji skrzywiło się ramie sterujące zaworem przy turbinie i to jest przyczyną takiego zachowania. Obdzwoniłem dziś wszystkich od turbin i pierwsze słyszą o takim 'skrzywieniu'. Opel zaleca wymianę turbiny. Czy mogę prosić o info jak to zakończyło się u was ? Z góry dziękuję. Michał Przede wszystkim błędy. Ja bym zaczął od wyczyszczenia wszelkich zaworków od turbiny,EGRu,boost-sensorów itp. Nie wiem jak w insigni,ale w Zafirze jeden z zaworków jest w nadkolu i miewa problemy przez wilgoć itp.a jak u Ciebie to samo i miałeś kolizję to może być odpowiedź. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43859-20-cdti-160-km/#findComment-433604 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Doradca Opel Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 Witam serdecznie, mam dokładnie taki sam problem. Identyczny błąd i identyczna diagnoza. Wymontowali mi dziś turbinę twierdząc że przy kolizji skrzywiło się ramie sterujące zaworem przy turbinie i to jest przyczyną takiego zachowania. Obdzwoniłem dziś wszystkich od turbin i pierwsze słyszą o takim 'skrzywieniu'. Opel zaleca wymianę turbiny. Czy mogę prosić o info jak to zakończyło się u was ? Z góry dziękuję. Michał Przejście samochodu w tryb serwisowy nie musi być wina turbosprężarki. Jakie błędy zostały odczytane z samochodu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43859-20-cdti-160-km/#findComment-433690 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opelinsignia Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 U mnie po wymianie turbiny oraz filtra DPF problem ustał.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43859-20-cdti-160-km/#findComment-433740 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jakubek Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 U mnie po wymianie turbiny oraz filtra DPF problem ustał. Głównie padają elektro zawory sterujace turbo. dziwne ze koledze wymieniono turbo i dpf. filtr dpf wypala sie za pomoca kompa chyba ze byl tak zabity ze nie dało sie inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43859-20-cdti-160-km/#findComment-444295 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.