Skocz do zawartości

2.0 CDTI 160 KM


Gość opelinsignia

Rekomendowane odpowiedzi

Gość opelinsignia

Witam.

 

Mam problem w insigni 2.0 CDTI(160KM) w aucie zapaliła się kontrolka "awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem" Po przekroczeniu na 3 biegu 4000 obr. na 4,5i6 biegu po przekroczeniu ok 3000 obr. auto przechodzi w jakis tryb awaryjny i przestaje jechać. Po wyłączeniu silnika pracuje normalnie a po osiagnięciu w/w parametrów dzieje sie tak samo. Byłem w serwisie w Poznaniu i stwierdzili, ze skoro auto pokolizyjne to turbina do wymiany i skasowali 160 zł. Pojechałem do specjalisty od turbospężarek i stwierdził, ze nie jest to wina turbiny choć może ją rozebrać i złozyć z powrotem ale nie gwarantuje poprawy (ok 700 zł). Jestem umówiony z gościem od elektroniki samochodowej. Czy ktoś ma jakieś sugestie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość beniamin04

Witam , przerabiałem to samo w Dixi car w Wa-wie okazało się że to nie turbina ale zawór sterujący turbo sprężarki . Wymieniałe go dwa razy ponieważ jak się okazuje robili je wadliwe . Teraz chodzi jak burza. Zawór łatwo zlokalizować od strony komory silnik ana przednim pasie w jego połowie długości wymina trwa 15 minut .

Edytowane przez beniamin04
usunąłem cytowanie ostatniego postu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość opelinsignia

Dzięki. Sprawdzę i napiszę o efektach. Chociaż gość od turbiny sprawdzał jakiś czujnik - wymienił mi go, przejechałem się i to samo. Ale może nie ten czujnik wymienił, albo był np. wadliwy.

Pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Tak te zawory były wadliwe a jakie błędy

Edytowane przez zbyszek670
usunąłem cytowanie ostatniego postu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość profesor

Witam serdecznie,

 

mam dokładnie taki sam problem. Identyczny błąd i identyczna diagnoza. Wymontowali mi dziś turbinę twierdząc że przy kolizji skrzywiło się ramie sterujące zaworem przy turbinie i to jest przyczyną takiego zachowania. Obdzwoniłem dziś wszystkich od turbin i pierwsze słyszą o takim 'skrzywieniu'. Opel zaleca wymianę turbiny.

Czy mogę prosić o info jak to zakończyło się u was ? Z góry dziękuję.

 

Michał

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kubik_CDTi

Witam serdecznie,

 

mam dokładnie taki sam problem. Identyczny błąd i identyczna diagnoza. Wymontowali mi dziś turbinę twierdząc że przy kolizji skrzywiło się ramie sterujące zaworem przy turbinie i to jest przyczyną takiego zachowania. Obdzwoniłem dziś wszystkich od turbin i pierwsze słyszą o takim 'skrzywieniu'. Opel zaleca wymianę turbiny.

Czy mogę prosić o info jak to zakończyło się u was ? Z góry dziękuję.

 

Michał

Przede wszystkim błędy.

Ja bym zaczął od wyczyszczenia wszelkich zaworków od turbiny,EGRu,boost-sensorów itp.

Nie wiem jak w insigni,ale w Zafirze jeden z zaworków jest w nadkolu i miewa problemy przez wilgoć itp.a jak u Ciebie to samo i miałeś kolizję to może być odpowiedź.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Doradca Opel

Witam serdecznie,

 

mam dokładnie taki sam problem. Identyczny błąd i identyczna diagnoza. Wymontowali mi dziś turbinę twierdząc że przy kolizji skrzywiło się ramie sterujące zaworem przy turbinie i to jest przyczyną takiego zachowania. Obdzwoniłem dziś wszystkich od turbin i pierwsze słyszą o takim 'skrzywieniu'. Opel zaleca wymianę turbiny.

Czy mogę prosić o info jak to zakończyło się u was ? Z góry dziękuję.

 

Michał

 

Przejście samochodu w tryb serwisowy nie musi być wina turbosprężarki. Jakie błędy zostały odczytane z samochodu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie po wymianie turbiny oraz filtra DPF problem ustał.

 

Głównie padają elektro zawory sterujace turbo.

 

dziwne ze koledze wymieniono turbo i dpf.

 

filtr dpf wypala sie za pomoca kompa chyba ze byl tak zabity ze nie dało sie inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności