Skocz do zawartości

recyrkulacja spalin w astrze II 2.0 dtl


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam problem z recyrkulacją spalin w astrze II 2.0 dtl 82 KM, po podłączeniu pod komputer wyświetla się błąd ,,recyrkulacja spalin, uchyłek regulacji". Wymieniłem 2 razy zawór recyrkulacji (metalowy) lecz nic to nie dało, podczas jazdy wyświetla się błąd, na wolnych obrotach podczas jazdy również. Może ktoś miał podobny problem, z góry dziękuje za odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kielon78, chodzi ci o ten koło turbo który steruje poprzez cięgno taką klapką musisz ją nasmarować bo to podcisnienie otwiera tą klapkę i zamyka mały opór i już nie daje rady. jeżeli możesz to najlepiej wszystko dobrze wyczyscić i popsikać jakimś smarnym olejem. ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brzoza, zawór recyrkulacji znajduje się na bloku silnika pod plastikową pokrywą silnika (metalowy grzybek), mimi wszystko dziękuje za odpowiedź, spróbuje wyczyścić ten zawór przy turbinie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajduje się na bloku silnika pod plastikową pokrywą silnika (metalowy

Przecież zadalem ci pytanie który bo tych zaworów masz tam kilka jeszcze masz koło akumulatora elektrozawory dwa i nad alternatorem A ten który wymieniasz że jest na silniku dokładnie na kolektorze dolotowym jest to zawór EGR. i to on poprzez wężyki łączy pozostałe elektrozawory, ja czyściłem ten który jest przed turbo z tym ciegnem który zamyka i uchyla klapkę jak sie zanieczysci spalinami z olejem to nie domyka i o ten mi chodziło a nie ten Główny EGR. ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brzoza, dziękuje za odpowiedź, mam jeszcze jedno pytanie czy istnieje jakiś sposób sprawdzenia vacu pompy, z mojej po zdjęciu wężyka (od dołu) wycieka olej, może to jest przyczyną występowania usterki samochodu (niesprawna pompa), z góry dzięki za odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jedno pytanie czy istnieje jakiś sposób sprawdzenia

Kol.kielon78, jest możliwość po prostu zdejm ten przewód na zapalonym silniku i poczujesz jak zasysa ::uszczelnienie przepuszcza olej i dlatego masz tam mokro pompa nie jest stosunkowo droga więc nie warto jej regenerować bo częśći można kupić jedynie w ASO , pompy widziałem po 200zł posprawdzaj wszystkie wężyki które od niej odchodzą do EGRi zaworów sterujących tym EGR bo może masz któryś pęknięty lub spadł ,na pewno po tych przewodach odnajdziesz wszystkie które nawet może nie wiedziałeś gzie są zamontowane. :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plastikowe wężyki ktore łączą cały układ podciśnienia i doladowania rzeczywiście są nietrwale, może koś wie gdzie takie kupić czy tylko w ASO ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy tylko w ASO ?

Takie wężyki nabędziesz w sklepie prowadzącym części opla , nie musisz przepłacać , przykład uszczelki pod kolektor 100zł te same zakupiłem za 40żł chlapacz oryginał 115 w sklepie ten sam 75żł. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności