Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jeśli zdublowałem temat to przepraszam ale mimo poszukiwań nie znalazłem nic na temat tego problemu. Jest mnóstwo postów o braku dynamiki ale moj problem tylko z pozoru brzmi podobnie. Zaczne od poczatku. Astra miała spadki mocy od jakis 3 lat, ciezko było ustalic kiedy. Postała 3 dni na parkingu to chodziła jak burza, zostawiała silniki 1,8 w tyle. Dzien, dwa mijały albo nawet godzina...różnie i traciła moc. Na zadnym biegu nie przyspieszała prawidłowo, spalanie powyzej 10litrów benzyny i z 1,5 l oleju na 1000km, ogolnie tragedia. Zabrałem sie za remontowanie ale cały czas to samo...w koncu pare miesiecy temu zrobiłem kapitalny remont:

- pierscienie

- uszczelka pod głowicą

- panewki

- szlfowanie zaworów, ogolnie szwedka

- rozrząd

- nowa chłodnica i przepłukanie układu bo dostała tam oleju

- filtry paliwa, powietrza

- katalizator co prawda ma 2 lata ale jest czysty

 

objawy sie zmieniły...przestał palić olej oczywiscie ale..

rano po odpaleniu miał kopa jak marzenie i teraz uwaga:

- jeśli grzałem nim w dalsza trase np wieczorem..cały czas z duza predkoscia to nie tracił mocy wogole jesli trzymałem go na wysokich obrotach

- jasli natomiast jechalem normalnie przez miasto w godzinach szczytu( swiatła, troche korka), to słabł znowu tak ze rozpedzalem się jakbym ciagnal 3 tonowa przyczepe, ogolnie zero dynamiki.

generalnie jak sie rozgrał w miescie to słabł, a jak sie nagrzał bez zatrzymywania to miał cały czas moc

 

pojechalem na komputer.

 

- pokazało błąd EGR

 

kupiłem oryginał EGR (uzywka) - swoją drogą zauwazyłem ze jest cały czas zamkniety (nie wiem nawet kiedy on się otwiera)

 

zamontowałem i znowu inne objawy..w miare utzrymuje moc ale nie taka jak miał wczesniej. Jest w miare dynamiczny ale to jeszcze nie to.

 

i teraz najwazniejsze: pomyslalem ze po takim zabiegu warto zresetowac kompa. Odpiałem przewód aku....po jakiś 2 papierosach podłączyłem

znowu i odpalilem...cud.. obroty okolo 700 reagował na gaz idealnie...ruszylem i kamien z serca( silnik był oczywiscie nagrzany)...przejachalem 100 metrów, zatrzymałem się...obroty wskoczyly na 900 i juz tak zostało...moje szczescie na trwało długo..co prawda ma moc ale za mała.

powtorzylem zabieg z resetem i sytuacja ta sama...

 

I z tym problemem nie moge sobie poradzić...nie mam pojecia o co chodzi...tak jakby komputer coś przestawiał.

 

Prosze o porade...walcze z tym autem juz sporo czasu..nie zamierzam go sprzedawać...

jestem wdzieczny za kazda wskazówkę.

 

pozdrawiam

:EFEF:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44288-astra-g-16-16v-s%C5%82aba-dynamika/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość marianek

Witam

 

A jakie są objawy na tym używanym EGR który zakupiłeś ? Czy takie same jak na poprzednim ? Czy teraz masz założony ten swój stary EGR na którym występował błąd, czy ten który zakupiłeś ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44288-astra-g-16-16v-s%C5%82aba-dynamika/#findComment-399002
Udostępnij na innych stronach

Teraz założyłem nowy i ten nie traci mocy na cieplym..przynajmniej nie zauwazylem jeszcze...zalozylem go wczoraj...jeszcze nie podpinalem do kompa wiec nie wiem czy są błędy..w kazdym razie check sie nie swieci.

 

jezdzi sie lepiej..ale na poprzednim auto miało mega moc na zimnym a słabło potem na rozgrzanym.

 

natomiast teraz na tym który kupiłem nie ma takieej mocy na zimnym jak poprzedni ale nie traci jej pozniej.

jest jakby caly czas tak samo mocny ale tak jakby na 80% swoich mozliwosci..

 

ma takie momenty ze utrzymuje okolo 700 obrotów na jałowym i wtedy nawet jak tylko dodaje gazu to szybciej wchodzi na obroty ale to nalezy do rzadkości ( zauwazam to czasem na swiatłach) jezeli z tego pułapu obrotów ruszam to jest super ale to jest moment potem to znika. znowu sie zatrzymam i jest 900 obrotów i juz wolniej sie wkreca....jakby się coś wyłączyło...;)

Edytowane przez Kacper
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44288-astra-g-16-16v-s%C5%82aba-dynamika/#findComment-399005
Udostępnij na innych stronach

Gość marianek

Ale czekaj bo nie kumam. Teraz masz założony ten używany oryginalny EGR który kupiłeś czy zupełnie nowy ? Bo najpierw napisałeś że kupiłeś używany, oryginalny EGR i go założyłeś, a teraz napisałeś że założyłeś nowy. To ważne bo, ważne jest czy jest to oryginał.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44288-astra-g-16-16v-s%C5%82aba-dynamika/#findComment-399007
Udostępnij na innych stronach

kupiłem uzywany oryginał PIERBURG...nazwałem go nowym bo dopiero go kupiłem:)

sorry za brak precyzji

 

tak wiec mam zamontowany ten uzywany. a moj poprzedni EGR z błędem lezy sobie w piwnicy:)

Edytowane przez Kacper
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44288-astra-g-16-16v-s%C5%82aba-dynamika/#findComment-399012
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zauważyłem kolejna rzecz...jak się rozpędzam i operuje gazem z wyczuciem to jest oki..natomiast jak dobije gaz do podłogi to zamuła...

 

TPS?? moze go od razu wymienie...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44288-astra-g-16-16v-s%C5%82aba-dynamika/#findComment-399107
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności