Skocz do zawartości

Remont silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów.

 

Zabrałem się w końcu za remont swojej gabloty, ciągnęła spore ilości oleju mimo dobrej kompresji i nowych uszczelniaczy więc padłą decyzja wymiany pierścieni.

Fakt, olejowych praktycznie nie ma, ale ponadto okazało się, iż są przytarte tuleje i co gorsza są rysy:/ (zdjęcia, może będzie widać).

 

dsc00044cu.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

dsc00045ud.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

dsc00047ia.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

dsc00048wm.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

dsc00049fj.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

dsc00050ox.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

dsc00051np.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Do tego dochodzą luzy na prowadnicach zaworów(dla zobrazowania:wyczuwalne, zbliżone do luzów na dźwigienkach zaworów w polonezie<przy prawidłowej regulacji :) >). Na deser podarte panewki i lekkie rysy na wale, ale tego się spodziewałem.

 

Podpowiedzcie, jaki jest dopuszczalny luz na prowadnicach.

Czy mogę założyć nowe pierścienie na obecne tuleje?

Ew. jaki jest koszt tulejowania(szlif i tłoki raczej nie wchodzą w grę(C14NZ w ogóle można tulejować?)oraz koszt wymiany prowadnic/toczenia prowadnic i nowe zawory?

 

Przepraszam za długość wypracowania(wszak kapa to nie temat na dwa zdania :D )

Z góry dzięki za pomoc :)

Edytowane przez Cubuś

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44506-remont-silnika/
Udostępnij na innych stronach

okazało się, iż są przytarte tuleje i co gorsza są rysy

obejrzałem jedno ze zdjęć (reszty mi się nie chciało - wrzuć zdjęcia do jakiegoś fotosika albo imageshacka, bo oczekiwanie na pobranie w tym easy-share jest bardzo uciążliwe)

-akurat trafiłem na zdjęcie tłoka. Tymi rysami się nie przejmuj. Jeżeli na cylindrach widać tylko ślady przytarcia ale nie są to rysy (nie wyczuwalne palcem) to też się nie przejmuj. Zmierz suwmiarką średnice tłoków -u spodu, nie na górze i napisz jakie wyszły pomiary.

Czy mogę założyć nowe pierścienie na obecne tuleje?

ogólnie możesz, tylko sprawdź czy nie będą miały za dużo luzu w rowkach (w tłokach). Zmierz też średnice cylindrów ewentualnie sprawdź palcem czy nie mają dużych progów na górze tam gdzie maksymalnie pierścienie dochodzą.

(Według książki C14NZ ma cylindry o średnicy 77,6)

Edytowane przez xflash

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44506-remont-silnika/#findComment-400164
Udostępnij na innych stronach

Gość djrobson87

kolego nie mogę dobrać się do tych zdjęć ...ja u siebie przechodziłem remont silnika może nie całkowity ale głowica poszła do roboty i pierścienie reszty nie trzeba było ruszać... pierścieni nie dostaniesz od ręki w sklepie ale na zamówienie sprowadzą rysami na tłokach się nie przejmuj sprawdź średnice...tak jak pisał kolega wyżej panewki też dostaniesz chociaż pewnie tak jak pierścienie nie od ręki

 

moje autko żłopało olej od 0.5 litra na 10 tys do litra zależy jak je traktowałem po remoncie problem z braniem oleju znikł

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44506-remont-silnika/#findComment-400166
Udostępnij na innych stronach

pierścieni nie dostaniesz od ręki

dlaczego, ja w 3ch sklepach pytałem -Intercars, Fota i jakiśtam opel części- i w każdym były pierścienie (GOETZE). Ja akurat kupiłem takie: http://www.fpt-prima.com.pl/

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44506-remont-silnika/#findComment-400168
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie tematem :)

Pierścienie już mam, dostałem od ręki właśnie w inter-cars, panewki nagra mi gość od szlifu(załatwia całkiem tanio, ostatnio do audi a3 1,8 za 300zl mieliśmy szlif wraz z panewkami).

Ze zdjęciami coś zrobię, gdy tylko znajdę wolną chwilę.

Tłokami się nie przejmuję, gdyby nie te ślady były by idealne. Przytarte tuleje też mnie nie martwią, gorzej z rysami, na 3. są dwie lub trzy wyczuwalne pod paznokciem. Nie mam średnicówki wprawdzie, ale jak będę miał motor w garści(wyciągam bo wał wymaga szlifu)to podskoczę do jakiegoś tokarza.

Progi są wyczuwalne, ale trzeba się wczuć i dobrze wymacać :)

Martwią mnie trochę luzy na prowadnicach zaworów i same zawory, nie dość że całe z nagaru(to jakoś opanuje :) )to mają wżery:/ Spróbuję dotrzeć, ale nie wiem jaki to da efekt.

Czy ktoś z Kolegów zakładał głowicę z luzami na prowadnicach, nie było potem problemów z braniem oleju?

 

PS. Moja bryka 0,5 L to łykała na tydzień ^^

Edytowane przez Cubuś

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44506-remont-silnika/#findComment-400238
Udostępnij na innych stronach

Jestem tego świadom :D

Chociaż nie sądzę, że będzie łykał w tempie 10litrów na 10tys. :)

 

Zdjęcia wrzucone, Szanowni Panowie :)

Edytowane przez Cubuś

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44506-remont-silnika/#findComment-400250
Udostępnij na innych stronach

teraz po obejrzeniu wszystkich zdjęć potwierdzę co wcześniej -że tymi przetarciami na tłokach nie ma co się przejmować. Trochę niepokoją mnie te dwie rysy na cylindrze - może niech to ktoś jeszcze obejrzy.

...ale z drugiej strony jak widziałem kiedyś u znajomego jak wyjął tłoki to w porównaniu do tego co u niego było to te rysy na cylindrze to jest nic :) U niego każdy cylinder wyglądał masakrycznie. Wymienił tylko pierścienie i jeździł jeszcze długo.

 

A pomierzyłeś tłoki?

Edytowane przez xflash

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44506-remont-silnika/#findComment-400566
Udostępnij na innych stronach

Na dobrą sprawę martwię się tylko tymi rysami, ale szlifu nie robię. Złoże jak jest. Dziś odebrałem wał, niebo a ziemia z tym co poprzednio :D

Tłoków nie mierzyłem ale nie sądzę, żeby diametralnie zmieniła się ich średnica, oprócz tych przytarć(na zdjęciu jest najgorszy tłok :) )nie mają żadnych innych śladów, na jajo też nie wyglądają :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44506-remont-silnika/#findComment-401099
Udostępnij na innych stronach

Złożyłem dół do kupy.

Po założeniu wału(moment głównych ok. 90Nm, tyle wychodzi z tych oplowskich 50Nm+45+15) wał śmigał po paluszkach, leciutko jak piórko, ale z każdym dołożonym tłokiem było coraz ciężej, rozumiem, że pierścienie nowe to większy opór ale z wszystkimi 4 już ręką wału nie obrócisz, kluczem owszem, ale czuć opór, panewki korb. ok, bo w GMP wał idzie lekko, ale jak tłok sunie jest ciężko.

Pytanie brzmi, czy to się dotrze, czy coś jest nietak?

Wszystkie elementy były składane na olej.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44506-remont-silnika/#findComment-401251
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności