Gość xflash Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2011 rozumiem, że pierścienie nowe to większy opór ale z wszystkimi 4 już ręką wału nie obrócisz, kluczem owszem, ale czuć opór Pytanie brzmi, czy to się dotrze A panewki w końcu też wymieniłeś? jeśli tak to normalne że bardzo ciężko przekręcić wał. Nawet z samymi nowymi pierścieniami ciężej chodzi. Jak wymieniłem same pierścienie to przy pierwszym odpalaniu kręcił ciężko.-spokojnie, dotrze się   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44506-remont-silnika/page/2/#findComment-401256 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cubuś Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Wymieniałem, wał był szlifowany, sam wał chodził fajnie, gorzej z pierścieniami. Też myślę, że się dotrze. Mam nadzieje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44506-remont-silnika/page/2/#findComment-401258 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djrobson87 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2011 kolego ja mam widocznie takie sklepy u siebie ... ja dostałem pierścienie na następny dzien   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44506-remont-silnika/page/2/#findComment-401324 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cubuś Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Ja mam koło siebie główną hale inter cars chyba na całą Europę(a na pewno na południową ) Otóż remont zakończyłem. Bryka chodzi, zapaliła po pierwszym, nawet nie trzaskały popychacze po zapaleniu Jazda próbna odbyta, obserwacje: auto jest mocniejsze, ciągnie mocno od 2tys.(dotarte zawory i wytrzaskany katalizator robią swoje:), ale lekko go zmula w przedziale 1500-2000rpm, nie było tego przed remontem, ale tragedii nie ma(przedtem jeździłem ciągle na gazie, teraz zrobię trochę na benzynie I stuka delikatnie czasami jeden zawór, nie wiem kurde czemu Popychacze zmieniałem w zeszłym roku, może po prostu nie dostał jeszcze oleju? Lub jest trochę przytkany? Najważniejsze, że nie czuć tego smrodu palonego oleju! Jakby kogoś interesowały gotowe momenty dokręcania śrub(nie oplowskie stopnie + i jeszcze ze dwa razy +:)to podaję, jakimi skręciłem swój silnik (C14NZ): łożyska główne 90Nm stopki korbowodów 35Nm koło zamachowe 70Nm koło pasowe wału 180Nm koło wałka rozrządu 80Nm głowica w trzech etapach 25Nm-50Nm-75Nm Dzięki wszystkim za pomoc i zainteresowanie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44506-remont-silnika/page/2/#findComment-401539 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2011 (edytowane) Otóż remont zakończyłem. Bryka chodzi, zapaliła po pierwszym I stuka delikatnie czasami jeden zawór, nie wiem kurde czemu Popychacze zmieniałem w zeszłym roku, może po prostu nie dostał jeszcze oleju? Wyciskałeś z hydropopychaczy olej? - jeśli tak to stuka bo oleju jeszcze nie dostał tyle co potrzeba, a jeżeli nie wyciskałeś w ogóle to też mogą stukać przez jakiś czas (ale nie powinno to być dłużej niż 1 dzień ) lekko go zmula rozebrałes przy okazji monowtrysk celem przeczyszczenia ? Jakby co to tak: http://forum.samnaprawiam.com/silnik-benzynaczyszczenie-przepustnicy-kadett-monowtrysk-vt533.htm Jazda próbna odbyta, obserwacje: auto jest mocniejsze, ciągnie mocno od 2tys. to ok, ale pierwsze dni jazdy to tak raczej delikatnie z gazem ... Filtr powietrza kiedy wymieniałeś? Warto żeby był w miarę świeży. Niech ci się dobrze spisuje !! pozdrrr Edytowane 15 Sierpnia 2011 przez xflash   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44506-remont-silnika/page/2/#findComment-401550 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cubuś Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Filtr w miarę świeży, też wpadłem na to że to monowtrysk Poprzednio też przymulał na benie, zastał się jak jeździłem na gazie, zobaczymy, powinien się rozchodzić zawór słychać rzadziej i z przerwami, może po prostu dostał jakiś okruch ze starego brudnego oleju, rozchodzi się Teraz czas na blachare   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44506-remont-silnika/page/2/#findComment-401579 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adiscoff Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Witam. Mam pytanie posrednio dotyczace pierscieni. Autko Astra G 2003 1.6 8v. Jakis miesiac temu zauwazylem wyciek oleju spod uszczelki. udalem sie do mechanika gdzie wymienilem uszczelke pod glowica + planowanie, rozrzad, walek rozrzadu, olej, filtr oleju, plyn chlodniczy. po ok. tygodniu przy odpalaniu po dluzszym postoju zaczal mi dymic na niebiesko. wrocilem do mechanika po czym poinformowal mnie ze teraz trzeba bedzie jeszcze wymienic pierscienie bo przepuszczaja co zwiazane jest z rozebraniem od nowa silnika. mam gwarancje na wczesniejsza wykonana prace ale mechanik poinformowal ze pierscienie to nie jest z ich winy i niestety nie obejmuje tego gwarancja. poniewaz nie znam sie na tym a Wam pytanie wyda sie banalnie proste czy mechanik ma racje czy jednak to jest z jego winy i mozna sie domagac naprawy gwarancyjnej. koszt ponownej naprawy oczywiscie nie jest maly. pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44506-remont-silnika/page/2/#findComment-401948 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 (edytowane) wymienilem uszczelke pod glowica + planowanie, rozrzad, walek rozrzadu, olej, filtr oleju, plyn chlodniczy a uszczelniaczy zaworów nie wymieniałeś? Jeżeli pierścienie puszczają to nie ma to nic wspólnego z wymianą uszczelki pod głowicą, ale nie sposób nie zauważyć podczas wymiany UPG zaolejonych na górze tłoków, bo nie wierzę że jak pierścienie puszczają to tłoki były suche (- Cubuś, potwierdzasz? -jakie były tłoki u Ciebie?? ) - więc mogli cię poinformować przy okazji że pierścienie mogą puszczać i można by do nich zajrzeć. Nie mówili nic? głowica w trzech etapach 25Nm-50Nm-75Nmgdzieś znalazłeś taką informację o momentach czy tak po prostu sam? Bo np ja gdzieś na jakimś forum wynalazłem że ktoś dokręcał ostatnim momentem 90Nm... Edytowane 18 Sierpnia 2011 przez xflash   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44506-remont-silnika/page/2/#findComment-401953 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cubuś Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 (edytowane) Potwierdzam, jak wyglądają tłoki z silnika który łyka olej widać na załączonych obrazkach Proponował bym udać się też może do innego mechanika, zobaczymy czy stwierdzi to samo, nie bardzo wiem, dlaczego z powodu wycieku zmieniałeś wałek rozrządu i UPG, owszem zdarza się wyciek spod UPG ale rzadko i raczej w starych autach, w oplowskich 8V zazwyczaj wali spod dekla, chyba że faktycznie wałek był zdarty i uszczelka wydmuchana, zdarza się i tak. Spróbuj zasięgnąć rady innego fachowca, ten który robił Ci ten remoncik wydaje mi się trochę naciągany. Głowicę dokręcałem na maca Zresztą resztę też, ale kluczem dynamom. żeby wybadać momenty, nie przekonują mnie instrukcje gdzie mam przykręcić, dać stopnie, odkręcić, pokręcić a na końcu ukręcić Miałem stare śruby, robiłem już UPG wcześniej(poprzednio dałem chyba nawet 65 Nm i też było ok) i po prostu powyżej 75Nm zaczynały się lekko ciągnąć więc dałem sobie spokój, nowe sądzę że wytrzymają 90Nm spokojnie Edytowane 26 Sierpnia 2011 przez Cubuś   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44506-remont-silnika/page/2/#findComment-403042 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.