Skocz do zawartości

Auto kopci i za często przepala dpf


Gość insanitarium

Rekomendowane odpowiedzi

Gość insanitarium

Witam,

zauważyłem dziwną rzecz w moim signum 1,9cdti 88kW. Za każdym razem gdy rano odpalam auto przez jakiś czas dymi z rury (około 10 sekund). Kolor zdaje się być niebieskawy. Potem jest spokój. Zanim odpalę gdy klucz jest w stacyjce przekręcony na tryb zapłonu pojawia się czasem auto z kluczem ale gaśnie po odpaleniu. Dodatkowa sprawa zaobserwowałem, że podczas gwałtownego przyśpieszania i też nie zawsze auto także dymi z tym, że tutaj na czarno. No i kolejna rzecz DPF - żeby nie było jestem zaznajomiony z jego obsługą i stosuje wszystkie zalecenia. Problem z nim polega na tym, że przepala się zbyt często. Wystąpiło 3 lub 4 na jednym baku. Średnio co 150 kilometrów. Nie wiem czy wszystkie te rzeczy są ze sobą powiązane ale wolałem o tym wspomnieć. Moje przypuszczenie pada na zanieczyszczony nagarem układ.

Proszę o jakieś konkretne rady co to może być.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć zawór EGR i sprawdź czy nie jest zawalony, może się nie domyka. Wyczyść go porządnie ( oczywiście obie części ) i załóż zaślepkę z otworami między zawór i kolektor. Jeśli EGR się nie domyka to cały syf idzie do DPF i może dlatego tak często się wypala. Co do błędu to jeśli gaśnie od razu po zapłonie to znaczy, że wystąpił ale już nie występuje. Najczęściej po kilkudziesięciu odpaleniach gaśnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość insanitarium

Ok dzięki za rady,mam jeszcze pytanie zanim zacznę walczyć z EGRem czy odłączać akumulator (obie klemy czy tylko minus?). Bo powiem przeglądając to forum jak i jeszcze inne znalazłem podzielone opinie, jedni piszą by odłączać inni że nie, jeszcze inni, że w razie gdyby po czyszczeniu coś było nie tak to wtedy. No i mam zagwostkę.pozdrawiam

Edytowane przez insanitarium

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie odłącz aku.( jedna klema wystarczy ). Inaczej po czyszczeniu mogą się dziać różne dziwne rzeczy. Robiłem to już dwa razy i było ok. Upewnij się też, że masz kod do radia. W niektórych samochodach jest potrzebny po odłączeniu akumulatora choć u mnie nie był.

Edytowane przez radmax

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość insanitarium

Koniecznie odłącz aku.( jedna klema wystarczy ). Inaczej po czyszczeniu mogą się dziać różne dziwne rzeczy. Robiłem to już dwa razy i było ok. Upewnij się też, że masz kod do radia. W niektórych samochodach jest potrzebny po odłączeniu akumulatora choć u mnie nie był.

 

 

No i po robocie, wszystko gra i buczy. Żadnych wycieków, odrazu przejrzałem przepustnicę,wyczyściłem boost sensor. Zaślepka założona. Autem podjechałem na autostradę przegoniłem trochę, DPF też się przepalił po tym zabiegu ale powiem, że palił się dłużej i intensywniej niż zwykle. Zobaczymy co z tego będzie.pozdrawiam                                                                                                                                     

Edytowane przez insanitarium

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności