Skocz do zawartości

1.3 cdti 2008r - problem z olejem Corsa D


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam do forumowiczów pytani3 i prośbę o pomoc. Posiadam Opla Corse D 2008r 1.3CDTI z DPFem. Miesiąc temu wymieniałem olej [Castrol Edge 5w30) a wczoraj wyskoczył samochodzik z kluczykiem (podjechałem do mechanika i komputer wskazał nieznany błąd okazało się że zła jakość oleju dostała się ropa). Moje pytanie brzmi czy to prawdopodobne żeby przez złe wypalanie dpf (np wyłączenie samochodu lub jakaś inna czynność) dostała się ropa. Czy można w jakiś sposób zobaczyć wypalanie dpf (poza zwiększonym spalaniem i niby głośną pracą silnika - np słyszałem że mruga kontrolka świec żarowych ale to chyba jak mocno jest zapchany dpf) żeby za kolejne 30 dni nie czekała mnie wymiana. Po wymianie oleju u mechanika komputer serwisowy nadal pokazywał błąd jakości oleju (został wylogowany czujnik jakości oleju pozostał tylko czujnik stanu oleju) podobno w Corsach często pada ten czujnik (czy jest wam coś wiadomo na ten temat)?? Czy macie jeszcze jakieś rady co to tego silnika i tego modelu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44651-13-cdti-2008r-problem-z-olejem-corsa-d/
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie brzmi czy to prawdopodobne żeby przez złe wypalanie dpf (np wyłączenie samochodu lub jakaś inna czynność) dostała się ropa.

nie ma czegos takiego jak zle wypalanie dpfu. albo jest albo go nie ma.

inna sprawa w jakich warunkach auto jest wykorzystywane. jazda po miescie i wypalanie dpfu podczas jazdy "stop-go", IMHO powoduje szybsze, wieksze przedostawanie sie oleju napedowego do oleju silnika (do ukladu smarowania). Dlatego przy jezdzie w miescie zaleca sie skrocic interwal wymiany oleju.

niestety wada systemu bezobslugowego wypalania dpfu, stosowanego przez fiata i opla jest przedostawanie sie diesla do oleju. tego sie nie ominie, natomiast mozna ograniczyc poprzez wypalanie dpfu w trasie a nie w miescie, zwiekszenie udzialu jazdy w trasie, jazde na wyzszych obrotach (tak by egr byl zamkniety, co powoduje zmniejszenie powstawania czastek sadzy)

Czy można w jakiś sposób zobaczyć wypalanie dpf (poza zwiększonym spalaniem i niby głośną pracą silnika - np słyszałem że mruga kontrolka świec żarowych ale to chyba jak mocno jest zapchany dpf)

z zalozenia jest to system bezobslugowy, a ja sie sprawuje to wystarczy poczytac tematy o wypalaniu dpfu na tym forum, badz ogolnie w net'cie.

jedyny sposob zeby sprawdzic czy sie wypala dpf to: podwyzszone spalanie na postoju, charakterystyczny dzwiek silnika, czase wlaczy sie ogrzewanie lusterek i tylnej szyby (ale nie pali sie kontrolka grzania na desce), charakterystyczny zapach za autem. migajaca kontrolka swiec zarowych pojawiala sie jedynie na pocatku produkcji aut z dpf'em. pozniej opel z tego zrezygnowal. czytalem ze mozna to aktywowac u opla.

generalnie warto sptrawdzac stan oleju regularnie, gdyz przedostawanie sie ropy do oleju powoduje zwiekszenie jego stanu, ponad norme.

Po wymianie oleju u mechanika komputer serwisowy nadal pokazywał błąd jakości oleju (został wylogowany czujnik jakości oleju pozostał tylko czujnik stanu oleju) podobno w Corsach często pada ten czujnik (czy jest wam coś wiadomo na ten temat)??

nie slyszalem o tym, ale nie sledze az tak dokladnie tematow, wiec poczytaj na forum. jesli to rzeczywiscie taki problem, to napewno ktos poruszyl juz ten temat. istnieje druga opcja ze czujnik jest uszkodzony. sprawdz ile kosztuje nowy, OEM.

Można wymusić wypalenie DPF softem.

jesli auto jezdzi i nie ma problemu z dpfem to po co wypalac? mozna co najwyzej skontrolowac stopien nasycenia dpfu, zaraz po wypaleniu, jak i w trakcie jazdy... IMO

Edytowane przez kicaj

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44651-13-cdti-2008r-problem-z-olejem-corsa-d/#findComment-400890
Udostępnij na innych stronach

Trzeba podpiąć pod kompa i sprawdfzić nasycenie jak pisał kolega wyzej, jeżeli jest ok to przydało by się sprawdzić ew podmienić ten czujnik oleju. Jeżeli włączysz wypalanie DPFa z kompa to znowu masz olej do wymiany

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44651-13-cdti-2008r-problem-z-olejem-corsa-d/#findComment-400894
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze co zauważyłem że mało jest płynu chłodniczego (a jaka jest szansa że to on dostał się do oleju a nie ropa?). Wymieniony olej na nowo zobaczymy doleje też płynu i będę kontrolował. Mechanik przy wymianie oleju rozlał troszkę oleju na pasek klinowy (wieloklinowy) co prawda go wyczyścił za pomocą jakiegoś kwasu przez trochę chodziło OK ale dziś silnik nie pracuję równo (zapewne się ślizga) podobno to samo minie. Pytanko czy czekać ażsamo minie (ile to może trwać) czy wymieniać na nowy (koszt chyba ok 50zl)

 

Co do DPFa to autko raczej jeździ po mieście (czyli radzicie nie jeździć w sposób emeryta:) tylko trochę go cisnąć) ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44651-13-cdti-2008r-problem-z-olejem-corsa-d/#findComment-400898
Udostępnij na innych stronach

z mojego skromnego doswiadczenia z moim autem, nie ma duzej roznicy w spalaniu przy jezdziej jak emeryt (czyt. do 2000obr/min) and zwawszego (obroty pow 2000), ale bez szalenstw. to co zyskuje sie na paliwie podczas jazdy traci sie przy czestszym wypalaniu...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44651-13-cdti-2008r-problem-z-olejem-corsa-d/#findComment-400903
Udostępnij na innych stronach

A mam zapytanko co do tego paska klinowego (czy efekt polania go olejem będzie taki że z silnika będzie wydobywał się taki delikatny dźwięk (podobny do rechotu żab) i czy to bez wymiany paska ustanie po jakimś czasie ? czy muszę wymienić pasek?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44651-13-cdti-2008r-problem-z-olejem-corsa-d/#findComment-401779
Udostępnij na innych stronach

Paska nie musisz wymieniać, ale obserwuj czy nie ma problemu z ładowaniem i wspomaganiem.

A ten dźwięk nie koniecznie spowodowany jest chlapnięciem oleju na pasek.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44651-13-cdti-2008r-problem-z-olejem-corsa-d/#findComment-401785
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Więc teraz silnik po jakimś czasie już nie świerszczy :) wygląda że rzeczywiście to był olej na pasku ale problem z przybywaniem oleju znowu jest. Miesiąc spokoju i znowu przybyło oleju i wyczuwalna jest w nim ropa (jak powącham to czuję ją na bagnecie). Dużo jeżdżę w cyklu miejskim i może dlatego taki problem. Pomóżcie jak go rozwiązać nie uśmiecha mi się co miesiąc wymieniać olej :) a może wina nie leży w DPFie ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44651-13-cdti-2008r-problem-z-olejem-corsa-d/#findComment-405226
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności