Skocz do zawartości

Silniki Opla - system numeracji


Gość opopopoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Opel stosuje w numerach silników nie tylko cyfry, ale i literki.

Jak dokładnie działa ten system?

Czy do identyfikacji fabryki służą tylko dwa miejsca po lewej?

Czy w pozostałej części numeru (po odrzuceniu id fabryki) literka

może wystąpić na każdej pozycji?

Czy system zliczania działa w nast. sposób?

Na pozycji X: 0..9, potem A..Z, potem na następnej pozycji po lewej przeskok o 1 w górę

a tutaj wszystko od początku?

 

 

 

powiadamianie o odpowiedziach załączono

Edytowane przez opopopoo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo rozumiem do czego zmierzasz ??

oznaczenie modelu silnika czy gdzie byl wyprodukowany ??

 

Chodzi o numerację silników, że tak powiem SN, numer seryjny silnika.

A więc o ten numer, który np w przypadku Z16XE można

znaleźć na kołnierzu przy skrzyni biegów.

Wybijany w fabryce dla każdego silnika indywidualnie.

 

Nie chodzi tutaj o oznaczenie typu silnika, np. Z16XE.

Edytowane przez opopopoo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ten numer, który np w przypadku Z16XE można

znaleźć na kołnierzu przy skrzyni biegów.

Wybijany w fabryce dla każdego silnika indywidualnie.

Nr ser.silnika uzyskasz tylko rozkodowując VIN.(np.EPC)

Podstawowe dane możesz poznać np dzięki TEJ stronie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr ser.silnika uzyskasz tylko rozkodowując VIN.(np.EPC)

Podstawowe dane możesz poznać np dzięki TEJ stronie.

 

oki, ale bardziej interesuje mnie jak "zliczanie w górę"

funkcjonuje w przypadku numerów seryjnych silnika u Opla.

Czy litera może się zdarzyć na każdym miejscu numeru?

Najpierw jest liczenie po cyfrach, później literami, czy odwrotnie?

Które miejsca w numerze są przeznaczone na numer kolejny egzemplarza,

a które na identyfikację zakładu produkcyjnego?

Dwie pozycje całkiem po lewej to na pewno id fabryki.

Ale czy na pewno pozostałe pozycje sn to numer kolejny egzemplarza?

 

Wiedza ta jest przydatna w przypadku wymiany pewnych komponentów silnika na nowe.

Edytowane przez opopopoo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory kolego

ale nie kumam kompletnie

co za roznica czy silnik byl zmontowany u niemcow czy np u anglikow ??

wszystkie sa z takich samych czesci

wymiana czegokolwiek w silniku odbywa sie prosta metoda

podajesz jego oznaczenie np x20xev z22se itd itp

mowisz co chcesz do tego silnika

system EPC wynajduje czesc po numerze

wydaja ja z magazynu

montujesz w aucie

i tyle

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie że nie!

Są silniki Opla gdzie przy zakupie pewnych części trzeba znać numer SN silnika.

Identyfikacja zakładu produkcyjnego wcale nie jest punktem głównym pytania.

W pytaniu przede wszystkim chodzi o to jak działa system numeracji silników Opla.

Bo jak wiadomo w tych numerach są oprócz cyferek także litery.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skad masz takie informacje kolego ??

ja do tej pory nie mialem nigdy takich problemow i pytan przy zakupie czesci

a zajmuje sie oplami kilka lat

nie tylko w Polsce ale i za granica

po numerze VIN kupowalem wszystko co potrzebne

i nigdy nie bylo problemu ze cos nie pasowalo

 

co do systemu to najlepiej zapytaj u zrodla

czyli w GM polska

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dokładnie działa ten system?

Do niczego ci się to nie przyda.

Czy do identyfikacji fabryki służą tylko dwa miejsca po lewej?

Nie.

Czy w pozostałej części numeru (po odrzuceniu id fabryki) literka

może wystąpić na każdej pozycji?

Nie.

Wybijany w fabryce dla każdego silnika indywidualnie.

Tak.

Które miejsca w numerze są przeznaczone na numer kolejny egzemplarza,

a które na identyfikację zakładu produkcyjnego?

Dwie pozycje całkiem po lewej to na pewno id fabryki.

Ale czy na pewno pozostałe pozycje sn to numer kolejny egzemplarza?

Po co chcesz to wiedzieć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skad masz takie informacje kolego ??ja do tej pory nie mialem nigdy takich problemow i pytan przy zakupie czescia zajmuje sie oplami kilka lat nie tylko w Polsce ale i za granica po numerze VIN kupowalem wszystko co potrzebne i nigdy nie bylo problemu ze cos nie pasowaloco do systemu to najlepiej zapytaj u zrodla czyli w GM polska

skad masz takie informacje kolego ??

Z mych aktualnych poszukiwań kolego.

Pewne rzeczy są w silniku jednego z naszych opli do wymiany.

..z poszukiwań tych części.

 

Dobra, to zrobiłem mały test.

Jeden telefon do sklepu klasycznego z częściami vw, forda i opla.

Jeśli nie kupuję w necie, to często tam kupuję.

I co? Gościu mówi, że potrzebuje numer silnika w celu doboru

pasującego typu części. I wcale mu nie chodziło o oznaczenie typu

silnika.

Drugi telefon też do sklepu klasycznego zagranicą.

Tak tam twierdzą, że po VIN można dopasować który typ części będzie

pasować. Ale z rozszyfrowaniem VIN w tym celu cytuję "mam się udać do Opla,

bo oni mi w tym nie pomogą".

 

 

@hadzii123

Dzięki za informacje.

Po co chcesz to wiedzieć?

Odpowiedź powyżej w wątku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności