Skocz do zawartości

zmiana stanu oleju


Gość nemec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam dosyc nietypowy problem.

 

3 tygodnie temu oddalem auto do mechanika na wymiane oleju, od tego czasu dziwne rzeczy zaczely sie pojawiac....

 

 

Po pierwsze, na zimnym silniku przybywa oleju a ubywa plynu chlodzacego w zbiorniczku

Po rozgrzaniu olej wraca do normy i plyn rowniez, za to dosyc czuc olej pod maska a czasem w kabinie.

 

Auto nie dobija 90stopni ale dosyc szybko sie nagrzewa. Plyn ma kolor brunatny i dosyc rzadki.

Na korku i bagnecie nie ma zadnego osadu, auto rowniez nie kopci...

 

Nie wiem czemu ale mechanik ze wzgledu na przebieg auta 160.000 km stwierdzil ze wleje polsyntetyk 10W40.

 

Jakies pomysly? Czy to moze byc uszczelka pod glowica czy moze cos innego? Na co zwrocic uwage?

A moze poprostu baran wlal zly olej?

Edytowane przez nemec

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, na zimnym silniku przybywa oleju a ubywa plynu chlodzacego w zbiorniczku

Po rozgrzaniu olej wraca do normy i plyn rowniez, za to dosyc czuc olej pod maska a czasem w kabinie.

Pod wpływem temperatury płyn chłodniczy "rozszerza" się, stąd ta różnica. Poziom płynu chłodniczego sprawdzasz na zimnym silniku (nie odkręcaj korka w zbiorniczku gdy płyn jest gorący, w układzie jest ciśnienie i możesz się poparzyć). Stan oleju sprawdzasz na ciepłym silniku, odczekaj ok 5 minut po zgaszeniu silnika i sprawdzasz poziom oleju. Na zimnym silniku poziom będzie większy gdyż olej całkowicie spłynie z silnika do miski olejowej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod wpływem temperatury płyn chłodniczy "rozszerza" się, stąd ta różnica. Poziom płynu chłodniczego sprawdzasz na zimnym silniku (nie odkręcaj korka w zbiorniczku gdy płyn jest gorący, w układzie jest ciśnienie i możesz się poparzyć). Stan oleju sprawdzasz na ciepłym silniku, odczekaj ok 5 minut po zgaszeniu silnika i sprawdzasz poziom oleju. Na zimnym silniku poziom będzie większy gdyż olej całkowicie spłynie z silnika do miski olejowej.

 

Czyli wszystko w normie, w takim razie skad inny kolor oleju, nie powinien byc czarny? No I ten smrod oleju pod maska.

Auto nigdy nie bylo przegrzane, fakt przebieg juz kolo 160tys km. Ale nie bylo nigdy z nim problemow az do czasu wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skad inny kolor oleju, nie powinien byc czarny?

Olej tuż po wymianie nie powinien być czarny

Jaki olej był zalewany wcześniej a jaki teraz ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej tuż po wymianie nie powinien być czarny

Jaki olej był zalewany wcześniej a jaki teraz ?

 

Nie mam pojecia jaki olej byl wczesniej a teraz jest napewno polsyntetyk 10W40 ale jakiej marki to nie wiem.

Jedno jest pewne, moja vika na ten warsztat juz nie pojedzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

decyzja zapadla, juz jestem umowiony na ponowna wymiana oleju ale juz na innym warsztacie, zamowiony mam juz oryginalny GM 5W30, zobaczymy czy wszystko ok z silnikiem....

 

tylko czytam ze nie wskazane jest przejscie z polsyntetyka na syntetyk, prawda to?

Edytowane przez nemec

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności