Skocz do zawartości

Astra 1.6 X16SZR szarpie przy ruszaniu na benzynie gdy jest bardzo nagrzana


Gość darkyeti

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Astrę F 1.6 X16SZR + LPG

 

Kiedy uruchomię pojazd dość mocno nasłoneczniony, pierwotnie rusza płynnie na benzynie, po czym zaczyna coraz mocniej szarpać, muszę zdjąć nogę z gazu, wcisnąć ponownie, zaczyna znowu ruszać płynnie, ale po chwili kolejny raz zaczyna szarpać. Po przejechaniu tak kilkuset metrów problem ustępuje. Pomaga również trzymanie bardzo wysokich obrotów.

Natomiast gdybym po uruchomieniu silnika na benzynie przełączył się od razu na gaz LPG, Astra ruszy bardzo płynnie.

Po chłodnej nocy problem nie występuje, mogę ruszać bez szarpania na benzynie.

 

Co może powodować takie dziwne zachowanie?

Edytowane przez darkyeti

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Astrę F 1.6 X16SZR + LPG

 

Kiedy uruchomię pojazd dość mocno nasłoneczniony, pierwotnie rusza płynnie na benzynie, po czym zaczyna coraz mocniej szarpać, muszę zdjąć nogę z gazu, wcisnąć ponownie, zaczyna znowu ruszać płynnie, ale po chwili kolejny raz zaczyna szarpać. Po przejechaniu tak kilkuset metrów problem ustępuje. Pomaga również trzymanie bardzo wysokich obrotów.

Natomiast gdybym po uruchomieniu silnika na benzynie przełączył się od razu na gaz LPG, Astra ruszy bardzo płynnie.

Po chłodnej nocy problem nie występuje, mogę ruszać bez szarpania na benzynie.

 

Co może powodować takie dziwne zachowanie?

Prawdopodobnie to wina zlej emulacji sondy lambda na LPG, tutaj wraz z kolegą minio210 wałkowaliśmy ten temat, w moim jak i w jego przypadku pomogło w 100% (co prawda mamy AG, ale silnik ten sam).

Chodzi konkretnie o zmianę ustawień emulacji sondy lambda w sterowniku LPG:

 

- H na 0,6

- L na 0,8.

Edytowane przez lopezpb

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A czy zmiana ustawień emulacji sondy lambda w sterowniku LPG w/w spowoduje inna pracę również na benzynie?? Czy dotyczy to tylko i wyłącznie LPG i na jazdę na benzynie tu nie wpłynie??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem ustawienia H-0,6 i L-0,8 są na pewno lepsze niż jakiekolwiek inne, bo sam to przerabiałem i mam tak ustawione. Ale podstawowa sprawa to, żeby była dobrze wyregulowana instalacja LPG, bo inaczej te ustawienia niewiele dadzą. Problem szarpania będzie szybko powracał po resecie ECU.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności