Skocz do zawartości

Astra II 1.7 DTI - ekonomia jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Moja Astra ma już nakręcone 215 tys km ale przy 2750 jest blisko 130 km.... co do ekonomi jazdy... hmmm nie jest ważne z jakimi obrotami.... no chyba że masz ponad 3000 obrotów... ważne jest jak często będziesz wyprzedzać, ruszać z miejsca... równa jazda nawet przy 3000 obrotów będzie ekonomiczna... ale powiem Ci tak... jak mam mało wyprzedzania... w okolicach 120 - 130 km/h pali 5,2 litra... na autostradzie (niemieckiej).... 4 osoby na pokładzie... średnia prędkość 160 km/h... 4,9 litra na 100 km. W dwie osoby na pokładzie... niemiecka autostrada... 195 km/h - noga w podłodze... ten silnik wiele potrafi... ale trzeba o niego dbać... i zwracać uwagę na technikę jazdy, a odpłaci się niskim spalaniem. Poczytaj sobie również o turbinie, jak o nią zadbać... bo wielu przesiadających się z benzyn na diesla z turbiną, niszczą turbiny.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4548-astra-ii-17-dti-ekonomia-jazdy/page/2/#findComment-317627
Udostępnij na innych stronach

Widocznie nie czytacie kol. tematów na temat turbiny To przypomnę wam że turbina napędzana jest spalinami i załącza się od początku uruchomienia silnika natomiast tz. kopyto czyli największy moment obrotowy osiąga przy 1800-2300 obr/min

Co znaczy kopyto?? Jeżeli włącza się od początku uruchomienia silnika, tzn że powinna działac cały czas, a tak nie jest. Czyli najprościej tłumacząc, dla zdecydowanej większości, TURBINA ZAŁĄCZA się od takiej i takiej ilości obrotów, a to że działa cały czas to jej sprawa :twisted:

 

[ Dodano: Czw Sie 30, 2007 22:36 ]

średnia prędkość 160 km/h

średnia prędkośc 160 km/h?? zależy jak rozumiesz pojęcie "średniej prędkości"

 

[ Dodano: Czw Sie 30, 2007 22:38 ]

W dwie osoby na pokładzie... niemiecka autostrada... 195 km/h - noga w podłodze

195 km/h 1,7 DTI ?? Co ma do tego niemiecka autostrada? A druga sprawa, sorry ale nawet dane fabryczne dla tego silnika nie podaja takich prędkości....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4548-astra-ii-17-dti-ekonomia-jazdy/page/2/#findComment-317621
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o ekonomiczna predkosc to nie bedzie to napewno 120 -130. Opory powietrza rosna z kwadrartem predkosci, a wiec przy 2 x wiekszej predkosci beda one 4x wieksze i przy 130 beda juz znaczne. Ekonomiczna predkosc bedzie to najnizsza predkosc na najwyzszym biegu, przy ktorej silnik nie jest jeszce przeciazony i radzi sobie z przyspieszaniem. U mnie w 2.0 DTI bedzie to ok od 70 - 90, w 1,7 mysle ze bedzie podobnie moze troszke wiecej, bo silnik jest troche slabszy. Ktos kiedys napisal ze ekonomiczna predkosc jest wtedy jak silnik pracuje cicho - mysle ze i w tym jest duzo prawdy - na kazdym biegu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4548-astra-ii-17-dti-ekonomia-jazdy/page/2/#findComment-317596
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy średnia prędkość.... no to że przez dłuższy czas utrzymuje się taką prędkość.

 

Pytasz się jakie znaczenie ma niemiecka autostrada ?? Każdy kto choć raz jechał niemiecką autostradą wie jaka jest różnica... droga jak stół... i jeżeli kogoś dogonisz np na lewym pasie... to nie musisz mu dawać długimi światłami i trąbić na niego bo zasnął za kierownicą... tylko niemcy ustępują miejsca i zjeżdżają na prawy pas dużo wcześniej, więc jest możliwość rozpędzenia się bez hamowania co chwilę. Co do prędkości maksymalnej... to kto wierzy w to co jest napisane w danych technicznych... wszystkie samochody które dotąd miałem poruszały się szybciej niż dane techniczne.... nawet Fiat Seicento 1.1 rozpędza się do 175 km/h czyli o 20 km/h więcej niż jest w danych technicznych... a wynik 195 km/h Astry bardzo mile mnie zaskoczył.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4548-astra-ii-17-dti-ekonomia-jazdy/page/2/#findComment-317551
Udostępnij na innych stronach

A propos dbania o turbinę, ma ktoś link do takiego tematu?

Najlepiej coś w stylu - z benzyny na diesla, porady dla początkujących :twisted:

był juz taki temat - poczytaj tutaj

http://forum.opel24.com/jak-jezdzic-dieslem-vt5985.htm?highlight=dieslem

 

-tez miałem ten dylemat :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4548-astra-ii-17-dti-ekonomia-jazdy/page/2/#findComment-317548
Udostępnij na innych stronach

Co do prędkości maksymalnej... to kto wierzy w to co jest napisane w danych technicznych...

Mało kto, zwłaszcza jeżeli chodzi o spalanie..... Ale trudno mi uwierzyć, żeby z tego silnika wyciągnąć 195 km/h nawet na najlepszej autostradzie, dlaczego trudno? Ponieważ sam takim jeżdżę i max co wyciągnałem, sam bez żadnego obciążenia na autostrtadzie od Poznania, to było ok 170 km/h z licznika, a z nawigacji ok 163 km/h

 

[ Dodano: Pią Sie 31, 2007 16:24 ]

Co znaczy średnia prędkość.... no to że przez dłuższy czas utrzymuje się taką prędkość

No i tu się mylisz, to tzw prędkość chwilowa, a średnia wyliczana jest z danej przebytej trasy

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4548-astra-ii-17-dti-ekonomia-jazdy/page/2/#findComment-317539
Udostępnij na innych stronach

Widzę że nie dowierzasz... pewnie masz swoje powody aby tak twierdzić.... ale 180 osiągam pomiędzy węzłem Komorniki a węzłem Krzesiny - Poznański odcinek autostrady A2 około 10 km... dość często tamtędy jeżdżę. Jest jeszcze jedna kwestia... gdzie nakręciłeś swoje kilometry... ja większość (około 95%) w trasie... może mój silnik jest w lepszej kondycji... a może nie. Tak jak mówisz ... GPS dużo się nie myli a prędkości podane są właśnie na podstawie GPS bo licznik przekłamuje o +5 km/h.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4548-astra-ii-17-dti-ekonomia-jazdy/page/2/#findComment-317535
Udostępnij na innych stronach

od takiej i takiej ilości obrotów, a to że działa cały czas to jej sprawa

kol.herson, to nie ja w montowalem taką turbinę która osiąga moment obrotowy taki jak wymienilem .Turbina jest po to aby tloczyć powietrze do cylindrów jak najszybciej jak to potrafi .Ale że konstruktor przewidział tylko taka to oczywiście jest jego sprawa. Gdyby turbina załączała sie przy 1800obr/min. To do tych osiągniętych obrotów silnik byłby wolnossący a tak nie jest. No i najważniejsza sprawa to konstrukcja tej turbiny bo można oczywiście ten moment obniżyć stosując turbinę tuningową która osiąga ten moment na bardzo niskich obrotach silnika są to turbiny o zmiennym koncie ustawiania łopatek lub wirnika .W naszych silnikach łopatki na wirniku są stałe, i dlatego tak wychodzi z tym najw. momen. :twisted:

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4548-astra-ii-17-dti-ekonomia-jazdy/page/2/#findComment-317531
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności