Skocz do zawartości

pytanie dotyczące węża od egr


Gość rafał16

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Koledzy. Mam też pytanie dotyczące węża od egr w vectrze 1,9 cdti. Otóż od zaworu egr biegnie w dół metalowa rurka, która czasami warto odkręcić przy czyszczeniu egr (mam na myśli tę dłuższą a nie tę do przepustnicy). Ta rurka posiada na dolnym metalową podkładkę. I tu moje pytanie: Co może spowodować brak tej podkładki? Czy ta nieszczelność ma wpływ na przyspieszenie samochodu tzw. zbieranie się. Nie mam tej uszczelki a samochód dostaje kopa dopiero powyżej 2300 obrotów. Czy ten stan jest spowodowany brakiem tej uszczelki? dziękuje za wszelkie podpowiedzi i porady. Pozdrawiam !!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy. Mam też pytanie dotyczące węża od egr w vectrze 1,9 cdti. Otóż od zaworu egr biegnie w dół metalowa rurka, która czasami warto odkręcić przy czyszczeniu egr (mam na myśli tę dłuższą a nie tę do przepustnicy). Ta rurka posiada na dolnym metalową podkładkę. I tu moje pytanie: Co może spowodować brak tej podkładki? Czy ta nieszczelność ma wpływ na przyspieszenie samochodu tzw. zbieranie się. Nie mam tej uszczelki a samochód dostaje kopa dopiero powyżej 2300 obrotów. Czy ten stan jest spowodowany brakiem tej uszczelki? dziękuje za wszelkie podpowiedzi i porady. Pozdrawiam !!!

 

Jak rozumiem czyściłeś EGR. Część elektryczną również czy tylko mechaniczną ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem czyściłeś EGR. Część elektryczną również czy tylko mechaniczną ?

Czyściłem część mechaniczną. nie rozbierałem części elektrycznej bo tłoczek chodził w porządku i nie zacinał się więc doszedłem do wnioski że nie ma takiej konieczności rozbierania tej części EGR'a.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy pierwszy raz czyściłem EGR też tak myślałem, ale po pół roku rozebrałem całość i jednak było co czyścić. Także jeśli masz wolne kilka godzin w sobotę to pokusiłbym się na Twoim miejscu o rozebranie całości. Na pewno nie zaszkodzi a zawsze wyeliminujesz jedno ogniwo.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz, że część elektryczna jest powodem "mulenia" samochodu do 2 tys. obrotów? Zastanawiam się jeszcze i mam w planach wyczyszczenie przepustnicy. Może to wyeliminuje ten stan. I wiesz co, trochę mi dymi, a przed czyszczeniem EGR'a było jakby tego dymu mniej. Czy czyszczenie przepustnicy w tej materii też pomoże?

Dziękuję za kontakt i odpowiedzi.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że właśnie jak się nie domyka EGR to jest zamulenie i może dymić co nie jest zdrowe dla DPF. Wyczyszczenie przepustnicy i najlepiej od razu Boost Sensora na pewno nie zaszkodzi. Mi też jeszcze przepustnica została do czyszczenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że właśnie jak się nie domyka EGR to jest zamulenie i może dymić co nie jest zdrowe dla DPF. Wyczyszczenie przepustnicy i najlepiej od razu Boost Sensora na pewno nie zaszkodzi. Mi też jeszcze przepustnica została do czyszczenia.

DPF to ten filtr cząstek stałych, prawda? Z tego co się już zorientowałem to nie mam tego "bajeru" :) A za przepustnicę się biorę w najbliższych dniach. Mam cichą nadzieję że się polepszy :) Ale za to jak złapie 2200 - 2300 obrotów to ho ho ho klękajcie narody - przyspieszenie godne królów :) (przy takiej mocy oczywiście)

 

I mam jeszcze inne pytanko, z innej beczki. Mam delikatnie wgnieciony kokpit, w miejscu, gdzie jest zamontowana poduszka powietrzna pasażera. Uszkodzenie jest o tyle delikatne, że nie uszkodziło poduszki ale wygląda to trochę że tak powiem brzydko. Czy orientujesz się z jakiego materiału jest wykonany kokpit, i czy wyjmując schowek dostanę się tam od wewnątrz i da redę wypchnąć to wgniecenie. Nie ma pęknięć i zarysowań tylko delikatny dołek.

 

Nie jestem biegły w mechanice samochodowej, typowy samouk. Nie masz nic przeciwko, jak czasami napiszę o poradę czy też wymienię doświadczenia ?

Dziękuje i pozdrawiam :)

 

Edytowane przez rafał16

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mam jeszcze inne pytanko, z innej beczki. Mam delikatnie wgnieciony kokpit, w miejscu, gdzie jest zamontowana poduszka powietrzna pasażera. Uszkodzenie jest o tyle delikatne, że nie uszkodziło poduszki ale wygląda to trochę że tak powiem brzydko. Czy orientujesz się z jakiego materiału jest wykonany kokpit, i czy wyjmując schowek dostanę się tam od wewnątrz i da redę wypchnąć to wgniecenie. Nie ma pęknięć i zarysowań tylko delikatny dołek.

 

Trudno mi powiedzieć, wyciągałem kiedyś schowek bo trochę skrzypiał przy zamykaniu ale nie zaglądałem do góry.

 

A co do przyspieszenia to już jest dobrze czy tylko lepiej ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności