Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

ładowanie bez odbiorników prądu 13,9, na włączonych światłach 13,6.

czytałem, że powinien ładować 13,5-14,4 no i można powiedzieć, że jest na granicy... czy wg Was wymiana szczotek pomoże? regulator napięcia ok bo po przegazowaniu pomiar ten sam.

 

z góry dzięki za pomoc:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładowanie na włączonych światłach na wolnych obrotach nie powinno spadać poniżej 14V.

Zapewne padł regulator napięcia.

Wymień bo idzie zima i będziesz miał problemy z odpalaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Ładowanie na włączonych światłach na wolnych obrotach nie powinno spadać poniżej 14V.

 

Czy ja wiem..? Same przednie żarówki , to coś ok 100 wat . Plus tylne - powinien być wyraźny spadek napięcia ( u mnie spada o jakieś 0,6-0,7 V). Po włączeniu pozostałych "gadgetów"( oprócz wycieraczek), spada na coś koło 12,6 V.

Proponowałbym naładować aku na max i z raz w tygodniu sprawdzać napięcie przed odpaleniem ( u mnie z 13,2 V do ok 12,4 V, spadało prawie pół roku). Krótkie przejażdżki nie sprzyjają ładowaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powinien być wyraźny spadek napięcia

 

Nie powinno być wyraźnego spadku.

Najwyżej 0,3V na wolnych i włączonych światłach.

 

12,4 V

12,6 V

 

Takim napięciem chcesz właściwie ładować 12V akumulator???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Takim napięciem chcesz właściwie ładować 12V akumulator???

 

Co prawda instrukcja odnosi się do napięcia aku , ale mówi ,że wszystko co ma 12,4V i więcej jest ok . W końcu nie tylko napięcie jest istotne , ale i moc ( u mnie jest trochę na styk).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przyjmij, iż 1cela to 2,1V razy 6szt. daje nam 12,6V

napięcie naładowanego aku w stanie spoczynky

 

czytałem, że powinien ładować 13,5-14,4
książkowe to 14,2 +-0,3V

 

czy wg Was wymiana szczotek pomoże?
na początek sprawdź ich stan, przeczyść bieżnię wirnika

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość WWR

Prawdopodobnie szczotki Ci padają, a może powiedz jaki masz aku? Taki sam jak powinien być oryginał czy mniejszy? Niektórzy robią taką akcje że wrzucają mniejszy aku by zaoszczędzić, bo tańszy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

alternator bosch 60A a akumulator centra futura 72ah 720A

Edytowane przez lukasnarloch1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po ponad roku od mojego poprzedniego postu w tym temacie jestem zmuszony go odświeżyć. Otóż napięcie ładowania bez włączonych odbiorników (no tylko ledy bo włączają się automatycznie po uruchomieniu silnika)wynosi 14,7, po włączeniu świateł mijania spada na 14,4. Czy to walnięty regulator napięcia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po włączeniu świateł mijania spada na 14,4. Czy to walnięty regulator napięcia?

Nie,tak ma być. :SMILE:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że jak jeżdżę w dzień na ledach to jest 14,7. Martwi mnie to ponieważ w karcie gwarancyjnej mojego akumulatora (centra futura 70AH 720A) piszą, że prąd ładowania nie może być mniejszy niż 13,5V i większy niż 14,5V ponieważ może to prowadzić do jego uszkodzenia. Wcześniej było wszystko ok. Ładował 14,5V bez właczonych odbiorników i 14,2 na światłach mijania. Nie chcę po prostu żeby mi padł aku i przepadła przez to gwarancja, dlatego się Was radzę:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za duzo

bez odbiornikow ma byc 14,4 max

mozliwe ze regulator siada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze miałem i mam 14,6 a z włączonymi odbiornikami 14,4.

Aku mam już czwarty rok i jakoś nic mu nie jest,miewa się dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziwna sprawa bo to nie jest zalecane napiecie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale powiedziałbym że dopuszczalne

 

Przy niewielkich odchyleniach napięcia 0,1 czy 0,2V

nie musi się stać nic złego

gorzej jeśli odchyłka jest trochę większa.

 

Wystarczy raz na jakiś czas kontrolować

ładowanie jak i poziom elektrolitu.

 

Wiele wskazań zależy też od dokładności

i odchyłki urządzenia pomiarowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam opla omege 16V 2.0 w gazie. Mój problem dotyczy ładowania mianowicie. Przy włączonym silniku bez włączonych odbiorników na zimnym silniku napięcie wynosi od 14,2V (wszystkie mierzone napięcia na akumulatorze były robione), natomiast gdy na zimnym silniku włącze wszystkie odbiorniku prądu w moim samochodzie na zimnym silniku to napięcie wynosi: 12,8V. Natomiast gdy silnik osiągnie temperaturę troszkę powyżej 90 st. C to napięcie bez włączonych odbiorników prądu wynosi 13,8V przy spalaniu na komputerze= 0,8 l/h, a gdy włącze wszystkie odbiorniki prądu to wynosi napięcie 12,4V przy spalaniu 1,2l/h. (Spalanie podaje orientacyjnie ponieważ może ktoś miał podobnie i my w tym pomoże)Byłem u mechanika to mi poprowadził dodatkowy przewód '+' oraz '-' z alternatora do akumulatora. Akumulator jest dobry więc można go wykluczyć od razu. Mierzyłem napięcie winnych modelach samochodów i za każdym razem gdy ktoś włączył wszystkie odbiorniki prądy w samochodzie napięcie nie spadało poniżej 14,0V. W tamtym roki 2012 w sierpniu mechanik wymienił mi szczotkotrzymacz oraz łożysko w alternatorze i powiedział że wszystko jest ok. Regulator napięcia też moge wykluczyć ponieważ z tego co wiem regulator napięcia działa w ten sposób że gdyby alternator podawał zawyżone napięcie to regulator jest po to by nie podawać większego napięcia niż 14,4V. Miał ktoś coś podobengo? Czy to oznaka że alternator pada i trzeba wymienić na nowy? Czy da się coś z tym zrobić, albo jest jakaś inna przyczyna? ;) z góry dzięki za pomoc ;) Pozdrawiam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nowy niekoniecznie

ale mozliwe ze do regeneracji

na innym forum mialem spiecie z uzytkownikiem opla vectry

mial podobny problem

tyle ze u niego po dodaniu gazu altek zaczynal ladowac poprawnie

normalnie po odpaleniu bylo kolo 14

powlaczal rozne rzeczy i spadalo do 12

dopiero wysokie oboroty wzbudzaly alternator do ladowania poprawnie

podejrzenia byly rozne

od padnietej kontrolki ladowania (ma ona znaczenie w tym ukladzie)

po rozne wymysly uzytkownikow

 

zakonczylo sie na regeneracji alternatora

niestety nie odpisal co wymienili czy co bylo uszkodzone

mysle ze diody poszly

ale nie daje za to reki

najlepiej wziasc altek na stol pomiarowy i posprawdzac co z nim nie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodatkowy - z alternatora do akumulatora? po co nie bliżej na karoserię :rolleyes: sprawdź ile v wychodzi z alternatora, może poprostu masz klemy do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź ;) Klemy? a jeśli mogę wiedzieć jak i czym?? Poprowadzony był dodatkowy w przypadku "+" ale "-" kabel do karoserii oczywiście ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.