Jump to content
lukasnarloch1

wydaje mi się, że alternator słabo ładuje

Recommended Posts

ładowanie bez odbiorników prądu 13,9, na włączonych światłach 13,6.

czytałem, że powinien ładować 13,5-14,4 no i można powiedzieć, że jest na granicy... czy wg Was wymiana szczotek pomoże? regulator napięcia ok bo po przegazowaniu pomiar ten sam.

 

z góry dzięki za pomoc:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładowanie na włączonych światłach na wolnych obrotach nie powinno spadać poniżej 14V.

Zapewne padł regulator napięcia.

Wymień bo idzie zima i będziesz miał problemy z odpalaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładowanie na włączonych światłach na wolnych obrotach nie powinno spadać poniżej 14V.

 

Czy ja wiem..? Same przednie żarówki , to coś ok 100 wat . Plus tylne - powinien być wyraźny spadek napięcia ( u mnie spada o jakieś 0,6-0,7 V). Po włączeniu pozostałych "gadgetów"( oprócz wycieraczek), spada na coś koło 12,6 V.

Proponowałbym naładować aku na max i z raz w tygodniu sprawdzać napięcie przed odpaleniem ( u mnie z 13,2 V do ok 12,4 V, spadało prawie pół roku). Krótkie przejażdżki nie sprzyjają ładowaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

powinien być wyraźny spadek napięcia

 

Nie powinno być wyraźnego spadku.

Najwyżej 0,3V na wolnych i włączonych światłach.

 

12,4 V

12,6 V

 

Takim napięciem chcesz właściwie ładować 12V akumulator???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takim napięciem chcesz właściwie ładować 12V akumulator???

 

Co prawda instrukcja odnosi się do napięcia aku , ale mówi ,że wszystko co ma 12,4V i więcej jest ok . W końcu nie tylko napięcie jest istotne , ale i moc ( u mnie jest trochę na styk).

Share this post


Link to post
Share on other sites

przyjmij, iż 1cela to 2,1V razy 6szt. daje nam 12,6V

napięcie naładowanego aku w stanie spoczynky

 

czytałem, że powinien ładować 13,5-14,4
książkowe to 14,2 +-0,3V

 

czy wg Was wymiana szczotek pomoże?
na początek sprawdź ich stan, przeczyść bieżnię wirnika
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest WWR

Prawdopodobnie szczotki Ci padają, a może powiedz jaki masz aku? Taki sam jak powinien być oryginał czy mniejszy? Niektórzy robią taką akcje że wrzucają mniejszy aku by zaoszczędzić, bo tańszy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po ponad roku od mojego poprzedniego postu w tym temacie jestem zmuszony go odświeżyć. Otóż napięcie ładowania bez włączonych odbiorników (no tylko ledy bo włączają się automatycznie po uruchomieniu silnika)wynosi 14,7, po włączeniu świateł mijania spada na 14,4. Czy to walnięty regulator napięcia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.