Skocz do zawartości
Gość Zibczak

Wymiana opornika dmuchawy - Corsa B

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Zibczak

Sam niedawno miałem problem z rezystorem dmuchawy, jednak w internecie nie znalazłem żadnego poradnika odnośnie jego wymiany dlatego postanowiłem sam go napisać, powinien się komuś przydać. Niestety będzie bez zdjęć bo najpierw wymieniłem a dopiero potem wpadłem na pomysł poradnika :) Postaram się wszystko dobrze opisać. W razie pytań można pisać na maila: marek.dzielenie@wp.pl

 

Jeżeli dmuchawa działa Ci tylko na najwyższym biegu jest to najprawdopodobniej spowodowane awarią rezystora dmuchawy, jeżeli ktoś ma głowę do elektryki może go rozebrać i pobawić się w lutowanie lub po prostu go wymienić. Sam opornik wygląda tak: 6507.jpg

 

Co nam się przyda:

Klucz płaski 13 i 8, śrubokręt krzyżakowy, klucz francuski, końcówka TORX na grzechotkę niestety nie pamiętam rozmiaru, rękawiczki mogą również się przydać bo jest tam sporo plastików i łatwo się pokaleczyć, nowy lub naprawiony rezystor, przedłużki na grzechotkę

 

1. Zaczynamy od odkręcenia wycieraczek kluczem 13, jeśli nie chcą zejść po odkręceniu nakrętki to można je podważyć kluczem, wtedy wyskoczą lub popsikać jakimś odrdzewiaczem, jednak z tym radzę ostrożnie żeby nie poleciało na plastiki.

2. Otwieramy maskę, i odkręcamy maskownicę podszybia, powinno być 5 wkrętów na śrubokręt.

3. Zdejmujemy 2 elementy maskownicy.

4. W miejscach gdzie były wycieraczki ukażą się nam 2 wystające bolce (zwał jak zwał :D) sa na nie wkręcone plastikowe nakrętki, dość spore, dopasowujemy wymiar francuzem i odkręcamy.

5. Powinny też być 2 żółte platikowe elementy w które były wkręcone wkręty - wyciągamy je.

6. Zdejmujemy uszczelkę następnie plastikową osłonę, jeśli wszystko poszło dobrze to powinien ukazać się naszym oczom filtr przeciwpyłkowy, jeżeli ktoś go nie wymieniał wcześniej to warto to zrobić przy okazji.

7. Wyciągamy filtr i odkręcamy 5 śrub, kluczem 8 lub nasadką na grzechotkę. Śruby są dość długie, może z 4cm więc jest sporo kręcenia.

8. Wyciągamy obudowę filtra, trzeba się trochę z tym pomęczyć, jeżeli ktoś nie daje rady to może spróbować wyciągnąć akumulator aczkolwiek da się to zrobić i bez tego.

9. Pora teraz na 2 klapki, warto otworzyć przed tym obieg otwarty powietrza ze środka samochodu odpowiednim suwakiem.

10. Klapki są zamocowane na zatrzaski, odginamy te zatrzaski do środka z wyczuciem, żeby nie połamać przypadkiem.

11. Po wyciągnięciu tych dwóch klapek ukaże nam się zielony opornik, odłączamy wtyczkę ze środka samochodu, nad pedałem hamulca i gazu oraz 2 kabelki - czarno czerwony i brązowy -to już od góry.

12. Teraz została już tylko mała złota śrubka na końcówkę TORX, dostęp jest dość utrudniony potrzeba do tego sporo cierpliwości lub odpowiednich przedłużek na grzechotkę, ale jest to możliwe.

13. Podłączamy nowy opornik w ten sam sposób co stary, czyli 2 kabelki i wtyczka. Teraz sprawdzamy czy działa na wszystkich biegach i czy dmuchawa dmucha a nie wciąga powietrze ze środka samochodu. Jeśli wciąga to wystarczy zamienić 2 kabelki miejscami.

14. Jeśli jesteśmy pewni, że wszystko jest ok to skręcamy wszystko w kolejności odwrotnej, jeśli nie to należy szukać innej przyczyny ale wydaje mi się że przy działającym tylko najwyższym biegu diagnoza jest jednoznaczna - padł opornik dmuchawy.

 

Powodzenia i pozdrawiam.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.