Skocz do zawartości

czyżby uszczelka pod głowicą?


Gość faxmodem99

Rekomendowane odpowiedzi

Gość faxmodem99

Witam!

 

mam następujący problem z następującymi objawami i spodziewam się najgorszego wyroku.

Zapowietrza mi się układ chłodzenia - co objawia się "bąbelkowaniem" za zegarami, słychać takie przelewanie się (chyba w nagrzewnicy?). Po około trzech tygodniach ubyło dolanego wcześniej płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Po uzupełnieniu braku - bulgotanie ustąpiło.

W płynie chłodniczym nie widać zmian, ani pod korkiem oleju, nie dymi na szaro. Ale co dziwne - po sprawdzeniu bagnetu od oleju - pokazuje stan oleju jakieś 7 cm ponad max na bagnecie. Nie wyczułem, żeby był tam płyn chłodniczy - ale być może jest - nie wiem. Już zgłupiałem od tego sprawdzania i nie wiem jak wygląda olej czysty - z bańki; sprawdzę jutro czy różni się od tego z opakowania.

Do tego - nie wiem czy to objaw związany, ale może tak - podczas jazdy temperatura silnika jest ok, nie przekracza 100 stopni. Przy powolnym parkowaniu pod blokiem i szukaniu miejsca - szybko temperatura rośnie do 108 stopni i np. przy powolnym cofaniu "rzuca" silnikiem. Stan ten obserwuję jedynie na bardzo rozgrzanym. W korkach temp. dochodzi do 110-112 ale po włączeniu wiatraka - zmniejsza się.

Pomimo braku upałów na dworze, zdarza się, że po dojechaniu pod dom i wyłączeniu silnika - wiatrak chodzi jeszcze przez jakąś chwilę - nie obserwowałem tego przy dużych upałach.

 

Coś można sprawdzić jeszcze zanim pójdzie się do mechanika? Może samemu wymienić płyn chłodniczy? Zlać i sprawdzić co wyleci?

 

Jeżeli chodzi o moc silnika - jest okej. Niedawno wymieniłem uszczelkę pod kapą zaworową - i nabrał o wiele więcej mocy. Być może podczas wymiany mechanior coś zahaczył czy coś?

 

Będę wdzięczny za pomoc!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spodziewam się najgorszego wyroku

UPG to nie "najgorszy wyrok" -pęknięta głowica to chyba trochę gorszy ;) (oczywiście nie twierdzę że to się tyczy twojego silnika)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość faxmodem99

cholera... no to bardzo niedobrze...;)

a na ile szacowalibyście naprawę? Silnik z16xer.

Rozumiem, że w grę wchodzi nowa uszczelka + planowanie głowicy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość faxmodem99

a powiedzcie mi, czy gdyby odjąć objaw mieszania się płynu z olejem to wskazywałoby na coś innego? Posiedziałem trochę przy aucie teraz i jednak, te 7 cm na bagnecie to to nie jest (chyba) płyn chłodniczy - poprostu ta rurka od bagnety była uwalona. Teraz pokazuje okej.

Olej nie śmierdzi płynem a płyn nie śmierdzi olejem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też płyn był czysty,olej czysty,silnik w zasadzie nie łapał zawyżonej temperatury.

Jedynymi objawami był ubytek płynu chłodniczego i po dłuższej jeździe cofanie go do układu chłodzenia i twarde węże.

No i silnik rozgrzany kulał na wolnych obrotach.(choć nie zawsze)

Czasami po odpaleniu było słychać przelewający się płyn gdzieś z okolic nagrzewnicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności