Gość faxmodem99 Opublikowano 25 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2011 Witam! mam następujący problem z następującymi objawami i spodziewam się najgorszego wyroku. Zapowietrza mi się układ chłodzenia - co objawia się "bąbelkowaniem" za zegarami, słychać takie przelewanie się (chyba w nagrzewnicy?). Po około trzech tygodniach ubyło dolanego wcześniej płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Po uzupełnieniu braku - bulgotanie ustąpiło. W płynie chłodniczym nie widać zmian, ani pod korkiem oleju, nie dymi na szaro. Ale co dziwne - po sprawdzeniu bagnetu od oleju - pokazuje stan oleju jakieś 7 cm ponad max na bagnecie. Nie wyczułem, żeby był tam płyn chłodniczy - ale być może jest - nie wiem. Już zgłupiałem od tego sprawdzania i nie wiem jak wygląda olej czysty - z bańki; sprawdzę jutro czy różni się od tego z opakowania. Do tego - nie wiem czy to objaw związany, ale może tak - podczas jazdy temperatura silnika jest ok, nie przekracza 100 stopni. Przy powolnym parkowaniu pod blokiem i szukaniu miejsca - szybko temperatura rośnie do 108 stopni i np. przy powolnym cofaniu "rzuca" silnikiem. Stan ten obserwuję jedynie na bardzo rozgrzanym. W korkach temp. dochodzi do 110-112 ale po włączeniu wiatraka - zmniejsza się. Pomimo braku upałów na dworze, zdarza się, że po dojechaniu pod dom i wyłączeniu silnika - wiatrak chodzi jeszcze przez jakąś chwilę - nie obserwowałem tego przy dużych upałach. Coś można sprawdzić jeszcze zanim pójdzie się do mechanika? Może samemu wymienić płyn chłodniczy? Zlać i sprawdzić co wyleci? Jeżeli chodzi o moc silnika - jest okej. Niedawno wymieniłem uszczelkę pod kapą zaworową - i nabrał o wiele więcej mocy. Być może podczas wymiany mechanior coś zahaczył czy coś? Będę wdzięczny za pomoc!   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daro Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Identyczne objawy występowały u mnie z tym że nie rósł mi poziom oleju. Diagnoza UPG. (trafna) Minimalny przedmuch miedzy cylindrem a kanałem wodnym.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 spodziewam się najgorszego wyroku UPG to nie "najgorszy wyrok" -pęknięta głowica to chyba trochę gorszy (oczywiście nie twierdzę że to się tyczy twojego silnika)   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość faxmodem99 Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 cholera... no to bardzo niedobrze... a na ile szacowalibyście naprawę? Silnik z16xer. Rozumiem, że w grę wchodzi nowa uszczelka + planowanie głowicy?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość faxmodem99 Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 a powiedzcie mi, czy gdyby odjąć objaw mieszania się płynu z olejem to wskazywałoby na coś innego? Posiedziałem trochę przy aucie teraz i jednak, te 7 cm na bagnecie to to nie jest (chyba) płyn chłodniczy - poprostu ta rurka od bagnety była uwalona. Teraz pokazuje okej. Olej nie śmierdzi płynem a płyn nie śmierdzi olejem.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daro Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 U mnie też płyn był czysty,olej czysty,silnik w zasadzie nie łapał zawyżonej temperatury. Jedynymi objawami był ubytek płynu chłodniczego i po dłuższej jeździe cofanie go do układu chłodzenia i twarde węże. No i silnik rozgrzany kulał na wolnych obrotach.(choć nie zawsze) Czasami po odpaleniu było słychać przelewający się płyn gdzieś z okolic nagrzewnicy.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.