Gość faxmodem99 Opublikowano 25 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2011 Witam! mam następujący problem z następującymi objawami i spodziewam się najgorszego wyroku. Zapowietrza mi się układ chłodzenia - co objawia się "bąbelkowaniem" za zegarami, słychać takie przelewanie się (chyba w nagrzewnicy?). Po około trzech tygodniach ubyło dolanego wcześniej płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Po uzupełnieniu braku - bulgotanie ustąpiło. W płynie chłodniczym nie widać zmian, ani pod korkiem oleju, nie dymi na szaro. Ale co dziwne - po sprawdzeniu bagnetu od oleju - pokazuje stan oleju jakieś 7 cm ponad max na bagnecie. Nie wyczułem, żeby był tam płyn chłodniczy - ale być może jest - nie wiem. Już zgłupiałem od tego sprawdzania i nie wiem jak wygląda olej czysty - z bańki; sprawdzę jutro czy różni się od tego z opakowania. Do tego - nie wiem czy to objaw związany, ale może tak - podczas jazdy temperatura silnika jest ok, nie przekracza 100 stopni. Przy powolnym parkowaniu pod blokiem i szukaniu miejsca - szybko temperatura rośnie do 108 stopni i np. przy powolnym cofaniu "rzuca" silnikiem. Stan ten obserwuję jedynie na bardzo rozgrzanym. W korkach temp. dochodzi do 110-112 ale po włączeniu wiatraka - zmniejsza się. Pomimo braku upałów na dworze, zdarza się, że po dojechaniu pod dom i wyłączeniu silnika - wiatrak chodzi jeszcze przez jakąś chwilę - nie obserwowałem tego przy dużych upałach. Coś można sprawdzić jeszcze zanim pójdzie się do mechanika? Może samemu wymienić płyn chłodniczy? Zlać i sprawdzić co wyleci? Jeżeli chodzi o moc silnika - jest okej. Niedawno wymieniłem uszczelkę pod kapą zaworową - i nabrał o wiele więcej mocy. Być może podczas wymiany mechanior coś zahaczył czy coś? Będę wdzięczny za pomoc!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45930-czy%C5%BCby-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daro Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Identyczne objawy występowały u mnie z tym że nie rósł mi poziom oleju. Diagnoza UPG. (trafna) Minimalny przedmuch miedzy cylindrem a kanałem wodnym.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45930-czy%C5%BCby-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-406776 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 spodziewam się najgorszego wyroku UPG to nie "najgorszy wyrok" -pęknięta głowica to chyba trochę gorszy (oczywiście nie twierdzę że to się tyczy twojego silnika)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45930-czy%C5%BCby-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-406786 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość faxmodem99 Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 cholera... no to bardzo niedobrze... a na ile szacowalibyście naprawę? Silnik z16xer. Rozumiem, że w grę wchodzi nowa uszczelka + planowanie głowicy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45930-czy%C5%BCby-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-406796 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość faxmodem99 Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 a powiedzcie mi, czy gdyby odjąć objaw mieszania się płynu z olejem to wskazywałoby na coś innego? Posiedziałem trochę przy aucie teraz i jednak, te 7 cm na bagnecie to to nie jest (chyba) płyn chłodniczy - poprostu ta rurka od bagnety była uwalona. Teraz pokazuje okej. Olej nie śmierdzi płynem a płyn nie śmierdzi olejem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45930-czy%C5%BCby-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-406810 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daro Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 U mnie też płyn był czysty,olej czysty,silnik w zasadzie nie łapał zawyżonej temperatury. Jedynymi objawami był ubytek płynu chłodniczego i po dłuższej jeździe cofanie go do układu chłodzenia i twarde węże. No i silnik rozgrzany kulał na wolnych obrotach.(choć nie zawsze) Czasami po odpaleniu było słychać przelewający się płyn gdzieś z okolic nagrzewnicy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45930-czy%C5%BCby-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85/#findComment-406823 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.